Wij waren vandaag gebeld door een of andere telemarketingbedrijf. De telefoon was opgenomen door onze 13-jarige dochter. De vlotte verkoper had iets verteld over een "speeltuinvereniging" en na een korte verhaal vertelde hij iets over "9 keer 10 euro betalen". Voordat mijn dochter de telefoon aan ons kon geven had hij al opgehangen. Nu ben ik bijna zeker dat ik ergens aan vast zit.
Mogen de verkopers zomaar aan een kind verkopen? Hebben ze een verplichting om dit schrijftelijk aan ons te melden?
Wij weten niet eens de naam van de organisatie (!). Ter info wij staan al lang geregisteerd in bel-mij-niet maar dat helpt niet echt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement verkoop
Re: Abonnement verkoop
Als er al een overeenkomst tot stand gekomen is, kunt u deze vernietigen omdat de dochter minderjarig is.
Heeft je dochter dan jullie adres etc,aan man gegeven?
En een 13 jarige kan/mag geen abo afsluiten zonder toestemming van de ouders.
Ik geloof niet dat je ergens aan vast zit.
En een 13 jarige kan/mag geen abo afsluiten zonder toestemming van de ouders.
Ik geloof niet dat je ergens aan vast zit.
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ligt eraan wat het precies geweest is, er zijn enkele uitzonderingen binnen de wet koop of afstand. Dus het zou kunnen dat dit een uitzondering is geweest (hoewel me de kans klein lijkt)Pindakaaspotje schreef:Sowieso gaat het om een koop door de telefoon. Dan heb je gewoon nog bedenktijd van 7 dagen nadat je de informatie in de bus zou vinden.
Voordat mijn dochter de telefoon aan ons kon geven had hij al opgehangen. Nu ben ik bijna zeker dat ik ergens aan vast zit.
Heb je het dochtertje gevraagd, wat zij de meneer heeft verteld?
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik voel me opgelucht.
Mijn dochter heeft geen adres of andere details doorgegeven.
Zij heeft geen volle zinnen gesproken .. zij heeft wel een "ja" gezegd als in: "ja ik snap het".
Maar goed, bedankt in iedere geval. Mocht dit nog verder ontwikkelen, dan meld ik het hier.
Hartelijk dank
Mijn dochter heeft geen adres of andere details doorgegeven.
Zij heeft geen volle zinnen gesproken .. zij heeft wel een "ja" gezegd als in: "ja ik snap het".
Maar goed, bedankt in iedere geval. Mocht dit nog verder ontwikkelen, dan meld ik het hier.
Hartelijk dank