Goede avond beste forumgenoten,
Ik zit met een probleem en ik wil graag jullie advies of hulp.
Ik woon op kamers in een pandje waar in totaal 5 kamers staan.
Op dit moment woon ik er en mijn huisgenoot.
Mijn vorige huisgenoten die mij van diefstal van een fiets beschuldigde zijn inmiddels met de bekende noorderzon vertrokken.
We wonen er dus met 2 personen totaal.
Mijn huisgenoot is een man van 53 die schulden heeft en veel drinkt en van wiet roken houdt.
De huisgenoot drinkt zoveel dat hij vaak dronken is en mij uit het niets met de dood bedreigd en uitscheldt.
Ik heb al eens 1x de politie gebeld en hij heeft toen op zijn donder gehad.
Vandaag was het weer zover, hij hoest heel erg hard en mijn buren hebben daar vaak over geklaagd, dus vroeg ik : ''Ton kan het iets zachter''
Ik werd weer met de dood bedreigd en en uitgescholden dat ik een kanker dombo ben en de kanker kan krijgen.
Ik ben naar mijn zusje gegaan en daar blijf ik maar 1 dag slapen zodat ik hem vandaag niet meer zie.
Ik ben ook naar mijn huisbaas gegaan (een oude man van over de 70) en hij vertelde dat ik me er niks van aan moet trekken en dat het de volgende dag weer over is. Die raad heb ik wel eens opgevolgd.
Mijn vraag is: wat kan ik nog meer doen? De vriend van mijn zusje komt van een best wel gevaarlijke familie en wil wel langskomen, maar ik houd niet van geweld.
Mijn huisgenoot mag bepaalde cafes niet in en ook bij Albert Heijn is hij niet meer welkom.
Alle tips zijn welkom
Ik ben een jongeman van 33 die niet rookt, wiet rookt en drinkt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies of hulp gevraagd
Re: Advies of hulp gevraagd
Nogmaals met je verhuurder in gesprek gaan en hem duidelijk uitleggen wat er aan de hand is en dat je in je woongenot wordt belemmerd. En dat je je bedregd voelt en vreest dat dit uit de hand gaat lopen. Misschien moet je vertellen dat je van je verhuurder verwacht dat hij optreedt en dat hij de zaak niet moet bagatelliseren.
Of verhuizen....
Of verhuizen....
Ridder777 schreef:Goede avond beste forumgenoten,
Ik zit met een probleem en ik wil graag jullie advies of hulp.
.
hallo,
Dat klinkt iddg als wat DHC zegt, je wordt belemmerd in je woongenot en flink ook!
je kan hier meerdere dingen aan doen;
1; je huisbaas aansprakelijk stellen voor; derving in de levensvreugde > dit is een term die rechtsbijstandverzekering gebruikt als de situatie het leven ondraaglijk maakt in allerlei opzichten. Misschien maakt het indruk bij die "oude man"
Zeg tegen hem dat hij de situatie dient op te lossen en anders ga je er een "zaak" van maken.
Let wel; de klager in Nederland krijgt meestal gelijk.
2; als je er wilt blijven wonen met zo'n type; helaas luisteren ze alleen [nog] naar bot geweld. dat is de enige universele taal die binnenkomt.
Wat ik met een buurman heb gehad die mij ook zover dreef dat ik bijna zijn voordeur eruit heb gelopen, meneer deed open en ik haalde uit. Dit geval speelde al maanden.... daarna was het over met de tirannie! Die vent die spoorde echt niet en had een paar losse draden in zijn schedel..
Misschien moet je gewoon een keer na zo'n uitbarsting zijn deur eruit lopen, je richten groot maken/ hard praten/schreeuwen en hem even een H-knuppel onder z'n neus duwen..... als je het lef hebt dan. [of samen met een maat] dat soort gasten zijn gewoonlijk meteen geintimideerd en hebben tortaal geen lef maar alleen een grote....!@#$ aangifte kan ie niet doen, niemand gelooft hem, hij is toch gezegnd waarschijnlijk met een strafblad en bekend bij de Politie??
3; wat ik toen nog meer heb gedaan; de MEE op hem af gestuurd, dit is een organisatie die mensen helpen die een "beperking" hebben en begeleidt worden in zelfstandig wonen.
hij was echt in een paar weken verhuisd van de locatie, en bleek later een heleboel mensen op stang te hebben gejaagd etc etc...
4; even bij je plaatselijke Politie langsgaan en zeggen dat het binnenkort uit de hand kan lopen dit, dan zijn ze voorbereid en komen misschien vaker even "polsen" hoe de situatie is bij jou door alleen even langs te rijden 's avonds. Ook mochten er meerdere klachten van vroeger en nu binnen komen is dat alleen maar goed voor de dossiersopbouw.
Zeg ook dat het al een "bekende" figuur is bij de AH en verschillende cafe's, dat helpt vast in je zaak.
Uiteindelijk is het een kwestie van tijd voor ze hem in de smiezen krijgen, hij zal vast een strafblad hebben hetgeen alles nog veel makkelijker maakt/en of bekend zijn bij de autoriteiten.
ik wens je heel veel succes.
http://www.mee.nl/
Laatst gewijzigd door jerwarm op 17 jul 2014 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
en ik houd ook absoluut niet van geweld, maar dit was de enige keer dat het gewoon "nodig was" en ik me niet [meer] kon beheersen.
ik ben altijd een heel rustig persoon.
ik ben altijd een heel rustig persoon.
-
Bob Schurkjens
Op je 33-ste zou ik toch eens op zoek gaan naar zelfstandige woonruimte. Als je in deze situatie blijft zitten, ontwikkel je chronische stress. Dat is erg ongezond. Sta je wel ingeschreven als woningzoekende?
Verder is er niets aan te doen, geloof me.
Verder is er niets aan te doen, geloof me.
-
Ridder777
Ik sta geregistreerd als woning zoekende.
Ik denk 6 maanden dan heb ik er 1.
Ik denk 6 maanden dan heb ik er 1.