Zaterdag jl. ging ik naar Bertus ten Hoor in Klazienaveen waar ik o.a. twee leuke shirts uit het rek haalde. Op een sticker op het prijsetiket stond: 2 halen 1 betalen. Toen ik bij de kassa kwam zei de kassiere dat dit een fout betrof. Er moest een sticker op het prijsetiket met de melding 2e voor de helft van de prijs.
Ik kreeg er geen speld tussen. Zij reageerde een paar keer met de woorden "Ja maar daarom controleer ik het nu ook". Ik vond de shirts mooi en heb toch maar de 2e voor de helft van de prijs betaald.
Toen ik thuiskwam was ik er nog boos over. Eigenlijk had ik er helemaal niks moeten kopen.
Naar mijn idee is de prijs (en kortingsmededeling) die aan het artikel bevestigd is de prijs die bij de kassa betaald moet worden.
Ik heb overigens bij een ander ook eens iets dergelijks gezien, dat was bij de winkel Action in Emmen. Toen ging het om een lampje waar een verkeerde prijs bij stond.
Graag hoor ik uw mening, zodat ik weet wat ik (en anderen) in dit geval kunnen doen. Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (af)prijsetiket aan product en af te rekenen prijs
Re: (af)prijsetiket aan product en af te rekenen prijs
Als er iets verkeerd geprijsd is in de winkel, is het 't probleem van de winkelier. Deze had je die t-shirt voor die actie sticker moet verkopen. In een folder staat meestal. prijzen onder voorbehoud, maar in de winkel prijzen ze zelf. Dus als je de volgende keer weer zoiets hebt, blijf volhouden en anders niet kopen. (meestal draien ze wel bij, watm aan boze weglopenende, ontevreden klanten hebben ze ook niets)
de prijs die OP een produkt of OP een prijssticker zit ,is de prijs die voor het produkt moet worden betaald, ik zou alsnog teruggaan met de produkten en de bon en eisen dat je je geld terugkrijgt, wat je teveel hebt betaald, je staat volledig in je recht.
ook als je op maandagochtend bij een supermarkt komt, en de reclameborden hangen er nog van de afgelopen week, en je wilt dat produkt voor die prijs, sta je in je recht om die korting te krijgen!
hadden ze zaterdags die borden maar weg moeten halen!
margo h, ik hoop dat je teruggaat naar die winkel en eist dat je je geld wat je teveel betaald hebt terugkrijgt, sterkte!
ook als je op maandagochtend bij een supermarkt komt, en de reclameborden hangen er nog van de afgelopen week, en je wilt dat produkt voor die prijs, sta je in je recht om die korting te krijgen!
hadden ze zaterdags die borden maar weg moeten halen!
margo h, ik hoop dat je teruggaat naar die winkel en eist dat je je geld wat je teveel betaald hebt terugkrijgt, sterkte!
Ik heb, naast het zetten van mijn ongenoegen op deze site, ook een mailbericht gestuurd naar het hoofdfiliaal van Bertus ten Hoor. In eerste instantie verwezen ze me naar Henk ten Hoor; navraag leverde namelijk op dat het niet in een van hun filialen gebeurd kon zijn.
Een aantal mailberichten verder (moeilijk, moeilijk) heb ik uiteindelijk van Bertus ten Hoor de toezegging gekregen dat ik het "teveel betaalde" terug kon halen in de betreffende winkel. Dat heb ik gedaan.
Dus deze kwestie is opgelost. Al had het naar mijn idee klantvriendelijker gekund, maar ja.....
Een aantal mailberichten verder (moeilijk, moeilijk) heb ik uiteindelijk van Bertus ten Hoor de toezegging gekregen dat ik het "teveel betaalde" terug kon halen in de betreffende winkel. Dat heb ik gedaan.
Dus deze kwestie is opgelost. Al had het naar mijn idee klantvriendelijker gekund, maar ja.....
Het is inderdaad een probleem van de winkelier.
maar als een produkt bijvoorbeeld 1000 euro kost, en er zou een sticker van 50 euro op staan, dan krijg je het produkt niet voor 50 euro mee. Het moet wel een aannemelijk bedrag zijn. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je iets van 1000 euro meekrijgt voor 50 euro. maar zo'n klein foutje met een shirt, dan is het logisch dat de verkoper daar niet moeilijk over doet en dan zijn/haar fout toegeeft.
maar als een produkt bijvoorbeeld 1000 euro kost, en er zou een sticker van 50 euro op staan, dan krijg je het produkt niet voor 50 euro mee. Het moet wel een aannemelijk bedrag zijn. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je iets van 1000 euro meekrijgt voor 50 euro. maar zo'n klein foutje met een shirt, dan is het logisch dat de verkoper daar niet moeilijk over doet en dan zijn/haar fout toegeeft.