LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afronden geldbedragen
afronden geldbedragen
Laatst was ik bij Blokker en moest een bedrag van 6,93 betalen.Dit werd afgerond op 6,95 maar ik legede netjes 6,93 omdat ik die 3 cent toevallig had.Maar dat werd geweigerd en moest toch 6,95 betalen ook al had ik het gepast.Mag dat geweigerd worden?
Re: afronden geldbedragen
Mag niet, het geld, dat je gepast gaf, is een wettig betaalmiddel!,
Dit had de caissiere moeten accepteren, zij is fout geweest.
Dit had de caissiere moeten accepteren, zij is fout geweest.
Bij Blokker niet, deze heeft z'n eigen wetten. Als je op deze zaak bent aangewezen, ( dus niet kan uitwijken naar een gelijksoortige winkel ) dan kom je er wel achter dat ze hun eigen wetten hebben.
Nee, Blokker is niet fout geweest, Blokker heeft geen eigen wetten. Blokker rondt af, en maakt dat duidelijk kenbaar.
Voor eens en voor altijd: ook al KUN je gepast betalen in een winkel, waarin men eindbedragen afrondt, dan moet je toch het afgeronde eindbedrag betalen.
Je kunt pinnen of chippen, dan mag je wel gepast betalen.
Al het andere hierboven, dat is geklets.
Ik ben het ook niet eens met het afronden, wanneer ik gepast zou kunnen betalen, maar doe ook niet moeilijk als ik 6 euro moet betalen, wanneer op de kassabon staat dat het te betalen bedrag 6,02 was.
Voor eens en voor altijd: ook al KUN je gepast betalen in een winkel, waarin men eindbedragen afrondt, dan moet je toch het afgeronde eindbedrag betalen.
Je kunt pinnen of chippen, dan mag je wel gepast betalen.
Al het andere hierboven, dat is geklets.
Ik ben het ook niet eens met het afronden, wanneer ik gepast zou kunnen betalen, maar doe ook niet moeilijk als ik 6 euro moet betalen, wanneer op de kassabon staat dat het te betalen bedrag 6,02 was.
Virge, als JOUW eindbedrag 6,02 euro was geweest, en de cassiere vertelt dat je 6 euro moet betalen, sta jij er dan ook op om die twee cent bij te betalen, ook al zegt de cassiere dat dat niet hoeft?
Principieel zijn heeft TWEE kanten, he.
Principieel zijn heeft TWEE kanten, he.
Virge, Ze mogen inderdaad afronden ook al heb je het bedrag gepast.
Ze mogen echter geen 1 en 2 centen weigeren, omdat dat nog steeds wettige betaalmiddelen zijn.
Ze mogen echter geen 1 en 2 centen weigeren, omdat dat nog steeds wettige betaalmiddelen zijn.