LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve werving donateurs Leger des Heils

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HeDro

Agressieve werving donateurs Leger des Heils

Ongelezen bericht door HeDro »

Van vrienden kregen wij een door het Leger des Heils gemaakte brief met het verzoek een bijdrage te doen. Op zich niets mis mee. Maar nu komt het:
Je zou verwachten dat het formulier opgestuurd zou moeten worden naar het Leger des Heils maar dat is niet zo. Het ingevulde machtigingsformulier (inclusief het bedrag) moet geretourneerd worden aan onze vrienden. Zij weten dan óf wij geven en zo ja, welk bedrag.
Wij vinden dat hiermee het Leger des Heils onze vriendschap gebruikt om de opbrengst te verhogen. Dat
komt agressief over. Wij hebben hier en daar een mening gevraagd over deze actie en de reacties vallen in 2 groepen uiteen: 1. Je maakt een geintje en 2. Dat past het Leger des Heils niet. :(

VioletPrue

Re: Agressieve werving donateurs Leger des Heils

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als uw vriendschap afhangt van het wel of doneren, zou ik me nog eens achter de oren krabben.
Het Leger des Heils denkt een ludieke manier van fondsen werven gevonden te hebben.
Of u doneert is altijd nog vrijwillig, dus ik zie het probleem niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ken het Leger des Heils niet (behalve van naam), ik ken die vrienden niet, ik weet eigenlijk helemaal niets. Kan er dus ook zo goed als niets over zeggen.

Het enige wat ik wel weet is dat ik dit een vreemd verhaal vindt. Persoonlijk (heb onlangs iets dergelijks meegemaakt mbt de Philipijnen) zou ik er niet op ingaan. Als je aan het Leger wilt doneren zijn er ook wel andere wegen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

HeDro schreef:Van vrienden kregen wij een door het Leger des Heils gemaakte brief met het verzoek een bijdrage te doen. Op zich niets mis mee. Maar nu komt het:
Je zou verwachten dat het formulier opgestuurd zou moeten worden naar het Leger des Heils maar dat is niet zo. Het ingevulde machtigingsformulier (inclusief het bedrag) moet geretourneerd worden aan onze vrienden. Zij weten dan óf wij geven en zo ja, welk bedrag.
Wij vinden dat hiermee het Leger des Heils onze vriendschap gebruikt om de opbrengst te verhogen. Dat
komt agressief over. Wij hebben hier en daar een mening gevraagd over deze actie en de reacties vallen in 2 groepen uiteen: 1. Je maakt een geintje en 2. Dat past het Leger des Heils niet. :(
Is toch heel simpel.

Vraag bij het Leger des Heils, waar je de donatie kan/mag inleveren.

Als jullie vrienden nu met het geld vandoor gaan, hebben jullie geen pot om op te staan en te bewijzen dat jullie gedoneerd hebben.

Wat een rare vrienden. :mrgreen:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Volgens mij zijn dat geen "vrienden"; ook volgens mij: zo werkt het Leger des Heils helemaal niet. Natuurlijk willen "die vrienden" het weten; zij zijn immers de ontvanger en het Leger des Heils ziet daar waarschijnlijk niets van.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:Volgens mij zijn dat geen "vrienden"; ook volgens mij: zo werkt het Leger des Heils helemaal niet. Natuurlijk willen "die vrienden" het weten; zij zijn immers de ontvanger en het Leger des Heils ziet daar waarschijnlijk niets van.
Ik wilde dat niet te hard zeggen, maar dat was dus zo ongeveer dat gevalletje Phillipijnen: zelf hadden ze niet zo heel veel last van de typhoon, was een stuk noordelijker op het eiland, maar stort maar geld, kunnen zij eten kopen voor vrienden en bekenden van hen die geen huis of eten meer hebben. Niet gedaan, wist niet waarom. Maar:

Twee dagen later stonden er dus foto's op feestboek dat de hele familie uitgebreid in een duur restaurant zat te eten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://www.legerdesheils.nl/doneren
Is het zoiets?
Je bent toch niet verplicht het formulier aan je vrienden te geven?
Misschien sturen je vrienden alle formulieren die ze gekregen hebben in 1 x op/geven ze af ten kantore of zoiets.
Als je wel wat wilt geven, kan dat best, dan zeg je gewoon dat je het zelf hebt opgestuurd naar het adres op het formulier of dat je en online donatie hebt gedaan.

tenormin

Nee Jolijn, je bent een beetje lief. Maar (de site die je doorgaf wilde ik ook eerst doen) maar als deze mensen vrienden zijn en zo geld wilden inzamelen voor het Leger: zo werkt het eerlijk en oprecht niet. Maar de TS is nu in ieder geval alert.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien is het een initiatief van de vrienden zelf om het op deze manier te doen? Gaat dit buiten het LdH om? Dwz, die brieven komen wel van het LdH en is het wel de bedoeling om die (onder vrienden, familie, kennissen) te verspreiden, maar komt de opdracht om die brieven weer bij de uitdeler in te leveren niet bij het LdH vandaan.

Ik vraag me af wat die vrienden zouden kunnen doen met een machtigingsformulier van het LdH?
Daar hebben ze zelf persoonlijk toch niks aan?
Maar ik laat me graag uitleggen :D hoe daarmee gefraudeerd kan worden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
tenormin schreef:Volgens mij zijn dat geen "vrienden"; ook volgens mij: zo werkt het Leger des Heils helemaal niet. Natuurlijk willen "die vrienden" het weten; zij zijn immers de ontvanger en het Leger des Heils ziet daar waarschijnlijk niets van.
Ik wilde dat niet te hard zeggen, maar dat was dus zo ongeveer dat gevalletje Phillipijnen: zelf hadden ze niet zo heel veel last van de typhoon, was een stuk noordelijker op het eiland, maar stort maar geld, kunnen zij eten kopen voor vrienden en bekenden van hen die geen huis of eten meer hebben. Niet gedaan, wist niet waarom. Maar:

Twee dagen later stonden er dus foto's op feestboek dat de hele familie uitgebreid in een duur restaurant zat te eten.
Wat heeft de ramp nu met het Leger des Heils te doen? :shock:

[Off-topic mededeling verwijderd door de Moderator]

tenormin

Zie dat de werkwijze ietwat anders is geworden sinds vorig jaar. http://jaarverslag.legerdesheils.nl/jaa ... beleid.pdf
En alleen maar als je zin hebt dit allemaal door te lezen. Ben nu wel zover dat ik wat fout gereageerd heb; maar zoals de TS het omschreef kan het, voor zover ik het lees en interpreteer, wel eens zo zijn. Wat niet wegneemt dat ik het nog steeds een vreemde manier 'van zaken doen' vind, als je vrienden moeten weten hoeveel je wilt doneren.

Gesloten