Jammergenoeg heeft mijn vriend dus getekend voor een advertenie van bijna 1000 euro.
Nu las in in de algemene voorwaarden die achterop de opdrachtbon stond dat ik binnen 5 werkdagen schriftelijk (aangetekd) kon annuleren.
Omdat de kosten voor die advertentie echt te hoog voor ons zijn heb ik dus gedaan.
Maar nu zegt die man dat dit niet kan omdat je advertenties niet kunt annuleren....
Natuurlijk is het een fout van mijn vriend door niet eerst bedenktijd te vragen, maar ik hoop dat hij ervan geleerd heeft
Dit volgende staat in de algemen voorwaarden:
2. Mocht u af willen zien van plaatsing van uw (bedrijs-) gegevens, dan kunt u binnen 5 werkdagen na inschrijving de opdracht annuleren door een aangetekende brief te sturen naar......
Na het verstrijken van deze termijn kan de wederpartij de opdracht niet meer annuleren en is de opdracht dus voor hem onherroepelijk geworden.
3. Advertentie-opdrachten zullen na het verstrijken van de hierboven termijn alleen dan door ........ kunnen worden geweigerd, indien de inhoud of technische uitvoering hiertoe noodzaakt, een en ander volgens de in Nederland algemeen voor het advertentiewezen geldende normen
Naar mijn idee kunnen we die advertentie nog annuleren, of lees ik niet goed wat er staat?
Wat is jullie mening hierover?
Alvast bedankt!
Groetjes patricia