Hallo,
Het bedrijf waar ik werk, heeft met het volgende te maken:
Aanstaande maandag start een project bij één van onze klanten, waarbij de bestaande server wordt vervangen door een nieuwe server. Om dit alles op tijd te kunnen laten beginnen, heb ik vorige week vrijdag ( 2 december 2005 ) al de spullen bij onze leverancier besteld.
Onze leverancier heeft een track-en-trace systeem, waarmee bekeken kan worden wat de status van de betreffende order is. Nu zag ik op 5 december 2005, dat de order verstuurd was op de 2e en dat ik deze dus de 5e binnen kon verwachten.
Echter toen de vervoerder (ABX) aanbeldde bij ons, had hij maar 1 colli van de in totaal 4 collies bij zich. ( Een colli is een doos, pallet, etc ). Daarop heb ik aan de chauffeur gevraagd waar de andere 3 waren. Als reactie kreeg ik te horen dat hij alleen dit bij zich had en dat ik het kantoor in Zwijndrecht maar moest bellen voor de rest ( = distributiecentrum ABX ). Zo gezegd, zo gedaan. Daar kreeg ik te horen dat de producten de 6e zouden worden afgeleverd. De 6e heb ik echter helaas niks binnen gekregen. Opnieuw gebeld: nou zou het de 7e worden afgeleverd.
Op de 7e kregen wij nog echter niks binnen. Daarop heb ik wederom gebeld. Alleen nu kreeg ik te horen dat de producten bij één van de bedrijven op hetzelfde terrein was afgeleverd ( te weten, het bedrijf recht naast ons ). Ik ben daar naar toe gelopen en heb vriendelijk verzocht of ik onze spullen kon krijgen.
Echter kreeg ik te horen dat ik die niet meekreeg, want dit betreffende bedrijf had ook spullen besteld bij dezelfde leverancier als wij. Echter was deze zendig kwijtgeraakt ( ook vervoerd door ABX.... ). Het gevolg is dus op dit moment dat wij onze producten niet binnen hebben en dus waarschijnlijk ook het project niet op tijd kunnen beginnen.
In mijn ogen is dit dus gewone pure diefstal van het bedrijf naast ons. Wat kan ik hier eventueel tegen doen ? Ik kan wel een boel ruzie gaan lopen maken, maar daar schieten beide bedrijven niks mee op !
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ander bedrijf houdt spullen achter
-
-margriet-
Re: Ander bedrijf houdt spullen achter
Aangifte doen van diefstal.
Het bedrijf waar zíj een klacht tegen hebben bellen en de situatie uitleggen. ABX aansprakelijk stellen dat zij accepteren dat een ander bedrijf tekent voor ontvangst
eehhh... tja, of inderdaag gewoon een goed gesprek aangaan met je buren en ze duidelijk maken dat het achterhouden van jóuw spullen géén effect heeft op het bedrijf waar jullie beiden iets hebben besteld.
(het bedrijf heeft nl. het geld van jullie beiden al binnen waarschijnlijk, dus zijn naam is haas).
Dat het bedrijf spullen "kwijtraakt" is het probleem van het bedrijf, níet van de klant! Dus de klant kan zijn betaling terugvorderen, óf de leverancier sommeren opnieuw te bestellen en te leveren (zonder meerkosten uiteraard).

Het bedrijf waar zíj een klacht tegen hebben bellen en de situatie uitleggen. ABX aansprakelijk stellen dat zij accepteren dat een ander bedrijf tekent voor ontvangst
eehhh... tja, of inderdaag gewoon een goed gesprek aangaan met je buren en ze duidelijk maken dat het achterhouden van jóuw spullen géén effect heeft op het bedrijf waar jullie beiden iets hebben besteld.
(het bedrijf heeft nl. het geld van jullie beiden al binnen waarschijnlijk, dus zijn naam is haas).
Dat het bedrijf spullen "kwijtraakt" is het probleem van het bedrijf, níet van de klant! Dus de klant kan zijn betaling terugvorderen, óf de leverancier sommeren opnieuw te bestellen en te leveren (zonder meerkosten uiteraard).