LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische incasso UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
f. Zaal

Automatische incasso UPC

Ongelezen bericht door f. Zaal »

In het maandelijkse voorschot wat ik aan Eneco betaalde was inclusief het abonnement CAI van UPC. Vanaf 1 januari 2007 gaat UPC zelf het abonnementsgeld in rekening brengen, blijkt nu uit een excuusbrief. In alle wijsheid heeft UPC besloten om nu 3 maanden in 1 keer te incasseren en wel 3 weken voor aanvang van elk kwartaal.
In mijn geval werd er dus op 8 december "ongevraagd" € 48,15 van mijn rekening geschreven voor de 1e 3 maanden van 2007. :evil:
Men beroep zich door nu te melden dat de betaalwijze van Eneco is overgenomen, ook dit klopt niet, bij Eneco betaalde ik altijd op de 22e dus 3 weken achteraf en 1 week vooruit.
Ik heb deze automatische incasso bij de postbank ingetrokken, echter dit weet UPC te honoreren door mij nu een brief te sturen dat ik mij aangemeld heb voor automatische incasso. Toen heb ik de betaalde helpdesk gebeld. De directeur himself sprak een bandje in of ik na het onderhoud met een enquête wilde meedoen. Na 10 minuten wachten (zonder iemand gesproken te hebben) werd ik al doorverbonden met de digitale enquêtrice. Men reageert ook niet op hun eigen contactformulieren. Vandaag wel een intrekking automatische incasso formulier van UPC gehad met de vermelding dat er wel per accepgiro 1€ extra kosten in rekening gebracht wordt.
Volgens mij is UPC niet op de hoogte dat er ook nog zoiets is als telebankieren.
Kortom ga ik conform afspraak met Eneco elke maand op de 22e 1 maand abonnement betalen.

Dilbert29

Re: Automatische incasso UPC

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb UPC al meer dan een jaar geleden opgezegd wegens de aanschaf van digitale televisie en ik krijg ook brieven dat ik me toch vooral moet melden omdat ze al een jaar geen geld van me krijgen. Nee duh !! Ik ga niet betalen voor iets dat ik niet heb.....

runenesther333

Re: Automatische incasso UPC

Ongelezen bericht door runenesther333 »

Hoi hoi,

Nou eigenlijk hetzelfde verhaal alleen heb ik de incasso laten storneren.
48,15 is een hoop geld en als ik niet weet waarom het geincasseerd wordt laat ik het terug boeken.
Nu kreeg ik van UPC een acceptgiro met de mededeling dat de eerst volgende keer een bedrag van 1,15 extra geincasseerd wordt vanwege de stornering! Het moet niet gekker worden. Ik heb gelijk maar besloten om de kabel op te zeggen! Dan maar digitaal bij de concurent!

Gesloten