LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] babybed en passende matras
babybed en passende matras
Bij babystunter hebben wij een babybed gekocht in de maat 60 x 120, tevens een matras gekocht in de maat 60x 120.
Nu blijkt de breedte van het bedje 63 cm tussen de spijltjes te zijn en de breedte van de matra 58 cm, dus een verschil van 5 cm.
Reactie babystunter beiden voldoen individueel aan de norm (al kan men mij niet vertellen welke norm) en zijn dus veilig. Wilt u een passende matras dan moet u die maar speciaal op maat laten maken!
Een gat van 5 cm tussen matras en bed is echter naar mijn mening niet veilig voor een baby.
Moeten wij dit zo maar accepteren en hebben meer mensen hier probleen mee?
Nu blijkt de breedte van het bedje 63 cm tussen de spijltjes te zijn en de breedte van de matra 58 cm, dus een verschil van 5 cm.
Reactie babystunter beiden voldoen individueel aan de norm (al kan men mij niet vertellen welke norm) en zijn dus veilig. Wilt u een passende matras dan moet u die maar speciaal op maat laten maken!
Een gat van 5 cm tussen matras en bed is echter naar mijn mening niet veilig voor een baby.
Moeten wij dit zo maar accepteren en hebben meer mensen hier probleen mee?
-
Re: babybed en passende matras
Ik vind het verschil wel groot voor een babyledikantje. Is er geen geschillencommissie ?
Voor zover ik weet (nee, ik zeg niet zomaar wat, mijn vrouw heeft gisteren alles nagezocht omdat wij ook nog een matrasje moeten kopen) is de norm dat een matrasje aan alle kanten 300 mm kleiner mag zijn dan het bedje. Dat is dus totaal 6 centimeter in de lengte en 6 in de breedte.
Wil je nog eens een pogimg doen om dit uit te leggen gast?? Bij ,ijn weten is 6 en 6 totaal 12 cm. En 300mm is toch echt 30 xm. Mak alsjeblieft de som eveb kloppend
U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken.
--------------------------------------------------------------------------------
Als u denkt dat u deze map of pagina moet kunnen raadplegen, kunt u proberen contact met de eigenaar van de website op te nemen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat op de cgi.ncrv.nl webpagina is vermeld.
Klik op Zoeken als u naar andere informatie op het Internet wilt zoeken.
HTTP-fout 403 - Verboden
Internet Explorer
Grapjas
U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken.
--------------------------------------------------------------------------------
Als u denkt dat u deze map of pagina moet kunnen raadplegen, kunt u proberen contact met de eigenaar van de website op te nemen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat op de cgi.ncrv.nl webpagina is vermeld.
Klik op Zoeken als u naar andere informatie op het Internet wilt zoeken.
HTTP-fout 403 - Verboden
Internet Explorer
Grapjas
Er dient altijd ruimte te zijn tussen zijkanten en hoofd-/voeteind ledikant en het matras. Dit om lakens/dekens/dekbedden om en onder het matrasje te doen. 2 Centimeter aan elke kant lijkt mij ruim voldoende.