LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
GJW2

Banken

Ongelezen bericht door GJW2 »

Wij moesten verleden maand ca. € 45 overmaken naar frankrijk. Dit lukte bij de ABNAmro zonder mankeren. Bij de Postbank kamn dat helemaal niet.

Nu wordt er door de ABNAMRO €4,50 in fekening gebracht voor overschrijving naar het buitenland.

Ik meen gehoord te hebben dat met ingang van Juli vorig jaar geen bankkosten meer in rekening gebracht mochten worden voor overschrijvingen binnen Europa.

Ben ik Fout of is de Bank fout?
Wie kan hier antwoord op geven?
m.vr. gr.
G.J. Weinans

Jolanda K

Re: Banken

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Allereerst kan dit wel via de Postbank, alleen niet via girotel, maar met de speciale internationale overschrijvingskaarten, die u wel via internet kunt aanvragen. Dit is gratis, maar u moet bij de kostenverdeling kiezen voor de optie `shared costs` en dat geld waarschijnlijk ook voor de overschrijvng bij de ABN Amro.

shagie

Ongelezen bericht door shagie »

ja je bent fout, inderdaad is het gratis om geld over te maken naar het buitenland, je moet echter wel een bepaalde code (iban of bick) gebruiken voor het gratis is.

Postbank weigert intussen inderdaad betalingen zonder code maar ABN dus niet. maar het brengt wel kosten in rekening.

Wellicht volgende keer de iban code van de begunstigde opvragen???

GJW2

Ongelezen bericht door GJW2 »

Ik had een iban nummer en een internationale banknummer, maar zonder de €4,5 overmaKEN GAAT NIET. Het gaat ook niet zozeer om deze € 4,5 , maar om het feit of de banken kosten in rekening mogen brengen of niet.

Gr. Johan

Gesloten