LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit: zeer klantonvriendelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
appieam

Bart Smit: zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door appieam »

Dit stuurde ik vrijdag naar Bart Smit:
Vandaag, vrijdag 5 augustus, ging ik met mijn zoontje (3) naar jullie filliaal op te purmerend om een kadootje te kopen.
Tijdens het winkelen bleek mijn zoontje (net zindelijk) te moeten plassen.
Mijn man vroeg de winkeljuffrouw of ons zoontje even van het toilet gebruik mocht maken, hij moest zo nodig en was net zindelijk legde mijn man uit.
Tot onze grote verbazing antwoordde de dame: Nee. Dat gaat niet, wellicht dat er bij de supermarkt (paar meter verderop) een toilet is.

Onnodig om te zeggen dat wij zonder kadootje de winkel hebben verlaten. Later die middag heeft mijn man alsnog het kadootje elders heeft gehaald, hij had geen zin meer om nog naar de winkel in Purmerend toe te gaan.

Ik wil u door middel van deze email enerzijds inlichten over de houding van het personeel in kwestie en daarnaast mijn ongenoegen aangeven over het gebeurde.
Wellicht kunt u uw personeel instrueren om peutertjes in nood toch echt wel even op het toilet toe te laten. Zo'n kleine moeite....

En het antwoord van Bart Smit:
Het toilet in de vestigingen van Bart Smit is enkel toegankelijk voor personeel. Door de negatieve ervaringen opgedaan in het verleden hebben wij gezamenlijk met de verzekeraar besloten onze toilet ruimte niet ter beschikking te stellen voor de consument.

Doordat onze vestigingen een groot en bruisend assortiment moeten aanbieden in de vaak krappe winkel ruimte is het veelal niet mogelijk om het klanten toilet te realiseren.

Onze welgemeende excuses voor de teleurstellende ervaring.

Belachelijk....als er angst is voor diefstal dan kan de winkeldame even meelopen...maar letterlijk je kleinste klanten zo laten staan...

sephora30

Re: Bart Smit: zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kan natuurlijk ook gewoon even een luier aandoen als ze net zindelijk zijn.

Frans013

Ongelezen bericht door Frans013 »

Net zindelijk en zonder luier de deur uit?
En nu is Bart Smit de boosdoener?
Het was aardig geweest als het kon, als het niet kan....snap ik het evengoed.

De meeste winkels hebben geen klantentoilet, en da's niet meer dan terecht.

Bovendien krijgt deze winkelmedewerker de opdracht van Bart Smit om geen klanten naar het toilet te laten gaan, en daar heeft men zich keurig aan gehouden.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Hoewel ik de frustraties wel begrijp kan ik het standpunt van Bart Smit ook begrijpen. In het verleden mocht dat namelijk wel en in die tijd is de zaak (en vele anderen) overvallen door bezoekers die zich schuil hielden in het toilet om vlak voor sluitingstijd ineens de tent te beroven. Nu weet ik ook dat u of u kleintje dat niet van plan waren maar in dit geval is het gewoon veiligheids-beleid die in heel veel winkels is doorgevoerd en streng gehandhaafd voor ieders veiligheid.Men kan dat moeilijk de een toestaan en de ander weigeren + dat de verzekering soms niet uitbetaald omdat deze dit beleid als voorwaarde heeft gesteld. Triest dat het zover moest komen is het natuurlijk wel.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

hoe rot het ook voor dat kleintje van je is ,regels zijn regels , niemand weet wie ze tegenwoordig naar achteren halen dus terecht van Bart Smit.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:hoe rot het ook voor dat kleintje van je is ,regels zijn regels , niemand weet wie ze tegenwoordig naar achteren halen dus terecht van Bart Smit.
Ja, klopt. En er zijn echt kwaadwillende mensen die zo verknipt zijn dat ze zo'n kleintje misbruiken om zich onschuldig voor te doen. Nu wil ik TS hier absoluut niet van beschuldigen! Ik wil alleen aangeven dat het voorkomt.
Aangezien deze regels met de verzekeraar zijn opgesteld, is het ook mogelijk dat de verzekeraar niet uitkeert als er iets mis gaat met zo'n WC-bezoek.

Ja natuurlijk is het heel vervelend voor TS en zeker voor het kleine mannetje, echter ik kan de regels wel begrijpen. Nu is dit toevallig bij Bart Smit gebeurd, echter bij heel veel bedrijven mag dit niet. Zonder luier gaan winkelen met een klein kind dat net zindelijk is, is niet echt verstandig. Als zo'n kindje naar de WC moet, moet dat echt nu meteen. Of je moet ze heel regelmatig waar ze wel naar de WC kunnen even binnenlopen en op de WC zetten, onder het motto van ga het maar even proberen.

En nee ik werk niet bij BS.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Erg lullig om Bart Smit in een kwaad daglicht te stellen om zo iets kleins.
Even heel zwart-wit gesteld is het niet hun probleem dat TS een net zindelijke peuter zonder luier mee uit winkelen neemt.
En ook stelt TS dat er voor kleine kinderen een uitzondering gemaakt moet worden.
Waar ligt dan de grens?
Is een bejaarde ook een uitzondering?
En een zwangere vrouw?
Een gehandicapte?
En wat te denken van mensen waaraan je niets ziet, maar die nier/blaas/darm problemen hebben?

boren

Ongelezen bericht door boren »

Als iedereen nou zaterdag naar dat filiaal gaat en iedereen het in zijn broek doet
en lekker lang in de winkel blijft, dan worden de toiletten vast weer vrij gegeven.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Dat denk ik niet.
Want er is duidelijk aangegeven aan TS waarom het toilet niet toegankelijk is voor klanten.
En waarom is het het probleem van BS dat iemand moet plassen?
Zijn zij daar verantwoordelijk voor?
Sinds wanneer is het mogen gebruiken van het toilet een recht van de consument?
Ook grappig dat TS stelt dat de winkeldame maar even mee moet lopen als BS bang is voor diefstal.
Die dame is daar niet voor aangenomen!
Zij kan haar werk dan niet doen, en als zij per dag 10 mensen naar het toilet moet begeleiden, kan dat erg vervelend zijn als zij haar reguliere werk niet afkrijgt.
Ook moet het toilet vaker schoongemaakt worden (wie doet dat en wie betaalt diegene?) en hoe veilig is het om een klein kind door een magazijn vol speelgoed te laten lopen?
Zo'n kind kan wel aan dingen gaan zitten, waardoor het stuk kan gaan of om kan vallen.
Als zo'n peutertje bedolven wordt onder een lading speelgoed, omdat hij niet kan kijken met zijn ogen, wie is dan verantwoordelijk?
Al met al dus genoeg redenen om geen klanten achter de schermen toe te laten.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

tel er bij op dat er lieden zijn die niet weten hoe je een toilet dient achter te laten en dat het personeel het bokje is om de sh*t weer op te ruimen, vind ik het niet meer dan logisch. dat TS baalt, snap ik, maar de reactie vind ik wel heeeeel erg overtrokken. het verhaal van de mug en olifant...

dat BS de moeite heeft genomen om te reageren vind ik an sich al erg netjes. en als je weet hoe duur de vierkante meters zijn snap ik ook dat men je doorverwijst naar de supermarkt.

hulde voor BS

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kan wel een klanten-WC gaan aanbieden, maar wie gaat dat betalen? En als ze jouw zoontje dan wel even naar de WC laten gaan en een andere klant niet (want het toilet is immers niet ingericht op klantbezoek) daar krijg je daar weer klachten over.

Gewoon even naar de Hema, V&D of MacDonalds. Die zijn erop ingericht.

Gesloten