LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedonderd voelen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erik van Aalzum

bedonderd voelen

Ongelezen bericht door Erik van Aalzum »

Hallo.

Ik ben een jongen van zestien jaar. ik heb onlangs, via marktplaats.nl, een brommer bij ons in de buurt gekocht. Volgens deze jongen was het een goede brommer, lekte geen olie, was motorisch 100% enz. enz.
Samen met mijn vader heb ik hem op een avond opgehaald. De volgende dag reed hij ongeveer tien mimnuten en daarna was het gebeurd. Hij wil nauwelijks starten.
Ook lekt hij olie. Hij staat op een stuk karton en dat is ondertussen al helemaal zwart van de olie.
De jongen die de brommer verkocht heeft dus niet de waarheid vertelt.
Het gaat om, een voor mij, groot bedrag: 450 euro.

Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb de dag nadat ik hem opgehaald heb telefonisch kontakt gehad maar hij wil nergens wat van weten.
Ik weet dat ik geen garantie heb en gekocht is gekocht maar hij heeft niet de waarheid vertelt. Had hij gezegd dat de brommer olie lekte dan had ik hem niet gekocht.

Groetjes

Erik

!!!!

Re: bedonderd voelen

Ongelezen bericht door !!!! »

Dat is het risico van particulier kopen, Erik.
Je had ook eerst zelf ff kunnen kijken of hij toevallig niet ergens zou lekken.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Erik
Je hebt een probleem. nergens kan je meer op goed vertrouwen iets 2ehands kopen , maar in jou geval gaat het om een behoorlijk bedrag voor een 16 jarige .Ik hoop dan ook dat er in de fam/kenissenkring een jurist of advocaat is die bij de verkoper verhaal kan halen desnoods de herstelkosten kan verhalen .

!!!!

Ongelezen bericht door !!!! »

Dat lukt je nooit bij een particulier, inxsnl.
Er staat namelijk niks op papier en degene van wie je hem dan gekocht heeft zal beweren dat er bij hem niks aan de hand was en dat dat lek dus zal zijn ontstaan op het moment dat Erik de brommer al in zijn bezit had.

Jou woord tegen de zijne en jij bent degene die met lege handen staat.

qrs

Ongelezen bericht door qrs »

Hoi Erik,

Dat is zo balen!!
Een hele schrale troost voor jou is dat we het bijna allemaal een keer hebben meegemaakt!!
Er zijn nu eenmaal van die mensen die er niet mee zitten om andere mensen een oor aan te naaien!
Ik zelf heb ooit eens een auto gekocht van mijn zuur gespaarde geld dat altijd in de garage had en van een oud vrouwtje was geweest!
Tja.....
Je zult ermee moeten leren leven je kunt er weinig mee doen.
Sterkte.
Misschien kun je wel een waarschuwing plaatsen op marktplaats plaatsen tegen deze jongen voor andere zoals jij.

Nena

Ongelezen bericht door Nena »

Wat hypocriet zeg zijn we allemaal.
Als we zelf een auto te koop aanbieden zeggen we toch ook niet dat en dat is niet meer zo best.
Denken we ook wie na mij komt red zich wel.
Tweehands kopen is altijd een risico.
Voor je iets koopt alles eerst goed nachecken.
Je bied toch niet op Marktplaats op een brommer/auto wat dan ook, als je hem nog nooit gezien hebt.
Lijkt me niet erg snugger.
Op Marktplaats koop je normale spullen, die niet motorisch zijn of een stekker hebben.
Doe je dat toch is dat vragen om moeilijkheden lijkt me

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hmm, vreemd dat je niet een testrit doet aangezien voordat je hem koopt. Dan had je misschien na 10 minuutjes al kunnen concluderen dat het ding naar de filistijnen was.

Gast

leuke plaats om op vakantie te gaan trouwens, de filistijnen :wink:

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Het enige wat je nog zou kunnen doen is een aangifte van oplichting bij de politie.
Je hebt iets gekocht ter goeder trouw wat kapot is en wat je niet als kapot zijnde had willen kopen.
Hier mag aangifte van oplichting voor gedaan worden.

Vind het vreselijk voor je Erik!
Hoop dat er misschien nog iemand in je omgeving weet die het voor je kan repareren.

Sterkte

Gast

Erik is inderdaad opgelicht, maar zoals zoveel malen gezegd op dit forum, hij had het moeten kontroleren alvorens te betalen.
Erik jongen ik vind het reuze beroerd voor je, maar hier luidt nou het gezegde, eigen schuld dikke bult.
Waarom heb je het toch ook niet gekontroleerd jongen, in deze maatschappij kun je niemand meer vertrouwen.
Een Advocaat in de armen nemen heeft weinig zin, immers dat werd al tegen je gezegd, het is zijn woord tegen dat van jou.
Ik kan je alleen advies geven: Dat is, knap je brommer op en verkoop het door uiteraard met winst.

Gesloten