LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bekeuring

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
F M P Ahuis

bekeuring

Ongelezen bericht door F M P Ahuis »

Heb vrijdag 24 december een bekeuring gekregen om dat mijn zuzuki alto half op de stoep stond Woon in de binnenstad van enschede midden in het uitgaans centrum Toen ik vrijdag weg wou zag ik dat hij daar stond dit is al vaker gebeurd En denk aan baldadige jeugd Maar nu zat er een boete op van 45 euro Kan hier dus niets aan doen Ben 58 jaar en heb nog nooit iets gehad ben dus niet van plan dit te betalen ben al bij de politie geweest die hadden het niet gedaan het was van de melieu politi moet maandag bellen maar moest er wel op rekenen dat ik dit moet betalen Wil het laten voorkomen kan dat nog voor dat bedrag als het moet wil ik er wel voor zitten Heb dus goed de pest in over deze onrechtigheid

francien ahuis[/b]

Gast

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Gast »

Het is uw auto, en als deze voordien niet als vermist is opgergeven dan bent u verantwoordelijk.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Geachte Ahuis.
Als ik hier een goede raad mag geven, betaal eerst de bekeuring en dien hierbij gelijk een bezwaarschrift in.
Precies 3 jaar geleden heb ik ook zo'n geval gehad. Ik had de wagen uitgeleend aan een stel vrienden van mijn zoon omdat hij niet alle personen kon vervoeren. Naderhand kreeg ik een bekeuring thuis dat de wagen gedeeltelijk voor een uitrit had gestaan. De betreffende persoon wist van niets maar de wagen stond op mijn naam dus kwam ik er niet onderuit. Een bezwaarschrift had geen zin, dus moest ik het zelf maar uitzoeken. Intussen was de betaaltermijn verstreken en werd het bedrag verhoogd naar FL 112=. Dit had ik niet en kon dat ook niet betalen dus werd het nog even uitgesteld. Vijf dagen voor de vervaldatum heb ik het dan op het postkantoor kunnen voldoen met extra kosten voor het postkantoor. Ongeveer 14 dagen later kwam er een nota van FL 168= omdat de boete nog niet binnen zou zijn. Hierop heb ik gebeld dat de boete wel was voldaan en men heeft dat nagekeken. Het bleek dat met de verwerking er een week was verstreken en dus was het 2 dagen te laat. Ik zou nog een correctie krijgen van FL 56=. Die kwam ook echter op 27 December en moest 10 dagen na dagtekening zijn voldaan, echter de dagtekening was 28 November dus dat was onmogelijk! De enveloppe was afgestempeld op 21 December, dus was deze bijna een maand onderweg geweest. Hierop heb ik weer gebeld en de situatie uitgelegd. Het antwoord hierop: Hier kunnen wij niets meer aan doen want het ligt al bij de deurwaarder! Toen heb ik een knoop laten vallen en de reactie hierop was: Meneer het is Uw eigen schuld, als U op tijd betaald had, dan was dit niet gebeurd! Hierna heb ik echt als een kleine jongen een half uurtje aan de telefoon zitten janken! Aan de deurwaarder heb ik die FL 56= betaald plus nog eens FL 282= kosten. Totaal heeft het dus FL 450= gekost en ondanks dat ik met de bewijzen kon aantonen dat ik er totaal niets aan kon doen, viel er niet over te praten. Dit is mijn relaas dus betaal gewoon de boete, dat scheelt een boel ergernis en probeer het later met een bezwaarschrift dan komt U in ieder geval niet voor verrassingen te staan.

Vr. Gr. Hans.
Laatst gewijzigd door resp00112469 op 27 dec 2004 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

[/quote]Precies 2 jaar geleden heb ik ook zo'n geval gehad
bedrag verhoogd naar FL 112=.

Was dat wellicht met Antilliaanse guldens? Of is bij U de Euro niet op 1-1-2002 ingevoerd?

resp00112469

OK, klein foutje was in 2001 dus al 3 jaar geleden. (Is inmiddels aangepast bedankt)

Vr. Gr. Hans. :oops: :oops:

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

In Nederland is al een aantal jaren geleden in de wet vastgelegd dat de voertuighouder ten allen tijde verantwoordelijk is voor datgene wat met zijn of haar auto gebeurd. Ook al heb je die uitgeleend aan egaal wie dan ook, als met de auto een overtreding wordt begaan is diegene op wiens naam het kenteken staat verantwoordelijk voor de gevolgen. Ook als diegene die de auto heeft geleend voor een uitrit parkeert en zelfs als ballorige uitgaanders de auto zouden optillen en half op de sxtoep parkeren. Gewoon betalen dus. Je kunt een bezwaarschrift indienen maar als je geen bewijs hebt in de zin van getuigen die onder ede kunnen verklaren wie de auto heeft opgetild en op de stoep gezet dan kost het je ook nog een eventuele verlofdag om de rechtbank te bezoeken en de reiskosten.

resp00112469

Ja dat klopt. Maar hoe zit het dan, als het een huur auto of lease auto betreft?

Vr. Gr. Hans.

Gast

Wanneer je een auto huurt, wordt het tijdstip van afgifte en inlevering vastgelegd zodat precies bekend is wanneer de auto in je bezit is.
Bij het tekenen van het kontrakt voor de huur wordt je er expliciet op gewezen dat je volledig verantwoordelijk bent als huurder voor boetes e.d. Tevens staat er een bepaling in dat de verzekering niet geldig is als je b.v. het voertuig bestuurd terwijl je wettelijk gezien dat op dat moment niet mag (b.v. dronken zijn).
Hetzelfde geldt voor lease auto's.

Wie leest er eigenlijk volledig het kontrakt tijdens het tekenen :oops:

Gast 26-12 23:53 :wink:

Gast

Wie leest er eigenlijk volledig het kontrakt tijdens het tekenen
Zowat niemand, maar ik vind het toch wel logisch dat als je een auto huurt en je rijdt boetes, dat je dan zelf die boetes moet betalen.

Of huur jij een auto om lekker rond te scheuren met 150 op de snelweg op kosten van de verhuurder?

E.Mulder

Ongelezen bericht door E.Mulder »

Hallo
Ook ik heb een bekeuring gekregen omdat ik op een stuk(stoep) stond waar de auto's moeten keren aan het einde van een doodlopende straat.Zelfs een invalide parkeerkaart erop. Hier stond geen bord dat je daar niet mocht staan.Dagelijks staan daar meerdere auto's geparkeerd nooit zie ik een bon. Dus denk dat bij een koopavond regen, slecht weer ,op het humeur van de parkeerpolitie werkte. Ik heb een bezwaar ingediend die is afgewezen. Na de betaling van 45 euro in hogerberoep gegaan .Nu mag ik in maart 2005 de zaak komen toelichten bij de rechter. Ga ik beslist doen,ook ik kan dat bedrag niet missen en schreef dat ik dan beter een paar dagen kon zitten. Warm en droog ,eten drinken gratis, en nog een eigen t.v. ook.Moet je kijken bij de invalide parkeerplaatsen die worden regelmatig door bezoekers gebruikt die goed ter been zijn en geen kaart hebben. Laten ze daar eens extra op letten en die een fikse boete geven zodat ze dat NOOIT meer zullen doen.Dus mensen het is eind van het jaar en schrijven doet blijven ook bij de parkeerpolitie.met groet E.Mulder [/quote][/url]

lotnummer

Ongelezen bericht door lotnummer »

ik zie ook vaak op invalide parkeerplaatsen bij de supermarkt mensen met
een auto staan met een invalide parkeerkaart die als ze uit de auto komen
kunnen rennen tillen en noem maar op. bekeuren vind ik maar ook die
invalide die zijn auto met parkeerkaart uitleend.

E.Mulder

Ongelezen bericht door E.Mulder »

Hoi
Natuurlijk is dat zeker niet de bedoeling van zo'n kaart.Je hebt hem voor jezelf nodig of indien je met iemand mee rijd dan kan je hem ook gebruiken.Ook ik zie wel mensen waarvan je denkt hoe is het mogelijk dat ze zo snel kunnen lopen. Maar iedereen heeft zijn goede en slechte dagen dan kan je aan de buitenkant niet zien was ze mankeren. Zelf zie ik er gezond uit maar kan nog geen 50 meter zonder rollator. Maar sta ik vlak bij de winkelwagens dan laat ik hem wel in de auto liggen en pak een boodschappenkar.Die rijden meestal erg slecht.Dus oordeel niet te snel over mensen met kaarten. Alleen bij misbruik want er staat een foto op mag en kan men bekeuren. Maar zijn daar mensen voor??? Zal toch niet dat is geen misdaad maar wel een last voor ons die hem zeker moeten gebruiken.
Voor mij discussie gesloten want begrip is het enige wat wij nodig hebben en een beetje hulp zo nu en dan.[/u]

FMP Ahuis

Ongelezen bericht door FMP Ahuis »

Kan julli mededelen dat mijn bekeuring gesanneerd is heb deze keer wel geluk gehad Bedankt voor julli reacties

groetjes F Ahuis :

Gast

Een bekeuring saneren? Nooit van gehoord. Had het ding dan gaatjes, en zijn die keurig gevuld?

Geseponeerd, zul je bedoelen.

Gast

Het onrechtmatig parkeren op een invalide parkeerplaats of CQ het misbruik van de kaart door derde.
Het aanspreken van de politie(parkeerbeheer)leverd vaak niet het gewensten resultaat op. Heb de minister er op aan geschreven Antwoord mentaliteit medeburgers pakkans minimaal.
Maar als een invalide bij een parkeermeterstaat (invalide parkeerplaats)
en 5-10 minuten te laat komt Zit er wel een bekeuring op??
Ook een mentaliteits kwestie.
Over dit onderwerp kan ik boekdelen schrijven.
groten p

Gast

GEZEIK; het gezuur en commentaar geven van een Taalfout.
Als je het verhaal leest zie toch waar het over gaat of niet soms.
Als je geen antwoord weet voor een gestelde vraag reageer dan niet.
Er zijn personen die goed geletterd zijn, iedere comma, punt, vraagteken weten te plaatsen.
Niet ieder mens heeft dat in zich,maar hebben net als JIJ wel eens hulp nodig. Laat de mens in zijn waarden dus geen GEZEIK

Gast

In wele inburgeringscursus heb jij taalles gevolgd?

Gast

gast van 12.47:

Een verhaal dat barst van de taal- en spelfouten, leidt af van wat die persoon wil zeggen, dat is waar het om gaat. Wanneer het verhaal daarvan vergeven is, kan de bedoeling van de schrijver weleens precies het tegengestelde zijn van wat er werkelijk staat.

Moet je dan maar raden wat de schrijver werkelijk bedoeld heeft?

Ik vind namelijk wel dat er een verschil is tussen saneren en seponeren.

Gesloten