LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wpenden

belastingen

Ongelezen bericht door wpenden »

Mijn onderwerp is inkomstenbelasting.
Ik heb in juli mijn voorlopige aanslag voor het jaar 2004 betaald dat is normaal,de definetieven aanslag komt waarschijnlijk in februarie 2006 dat is ook normaal, maar wat schetst mijn verbazing eind juli valt er weer een aanslag binnen de voorlopige aanslag 2005 of ik die voor 2 September even wil betalen ik moet dus in een maand voor 2 jaar vooruit betalen bij de belastingdienst vind men dit normaal ik eerlijk gezegd niet het is best een behoorlijk bedrag wat vinden jullie hier van?
Ik weet dat ik belasting moet betalen en heb daar ook geen moeite mee althans liever niet dan wel maar dit loopt toch wel de spuigaten uit

osseworst

Re: belastingen

Ongelezen bericht door osseworst »

Het is normaal dat je je inkomstenbelasting betaald in het jaar waarin je die inkomsten hebt. Dus die voorlopige aanslag over 2005 is heel normaal.
De aanslag over 2004 is dus eigenlijk veel te laat, die had je al in 2004 moeten betalen. Dat kan komen, omdat de Belastingdienst in 2004 hier nog geen weet van had. Als je dit in 2004 had aangegeven, dan zou je de aanslag ook al in 2004 hebben ontvangen.
De Belastingdienst gaat er, zonder tegenbericht, vanuit dat je in 2005 weer ongeveer dezelfde inkomsten zal hebben als in 2004, en zal je daarom alvast een voorlopige aanslag sturen voor het lopende jaar.
Mocht deze aanslag onterecht zijn, bijvoorbeeld omdat de extra inkomsten over 2004 eenmalig waren, dan kan je een bezwaarschrift indienen, waarna de Belastingdienst de voorlopige aanslag 2005 zal intrekken.
Je vind het de spuigaten uitlopen, maar als je in 2004 ‘correct’ had gehandeld, dan had je nu niet 2 aanslagen achter elkaar gekregen. Leuker kunnen ze het niet maken….

hansop

Re: belastingen

Ongelezen bericht door hansop »

Osseworst,

Op deze site is het gebruik dat mensen altijd anderen de schuld geven van hun eigen problemen. In plaats van forum had het ook beter klaagmuur kunnen heten...

Gesloten