LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruidsreportage

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chemene

bruidsreportage

Ongelezen bericht door Chemene »

Afgelopen Augustus zijn mijn partner en ik getrouwd en hebben een bruidsreportage laten maken. Vooraf kregen we een hoop gedragsregels mee waar wij en onze gasten zich aan moesten houden. voornamelijk dat er tijdens de fotoreportage niet gefilmd en gefotografeerd mocht worden. Dit hebben we doorgegeven aan de mensen die de hele dag waren uitgenodigd. De reportage zou 8 tot 10 weken later in album gezet zijn. na 10 weken gebeld om te vragen wat de status was van de foto's, nog niet klaar, nog niet eens aan begonnen. Ze hadden een hoop problemen, maar begin december na 3 maanden getrouwd te zijn, zouden we gebeld worden als hij er aan begonnen zou zijn. We kregen begin december een pakketje aangeboden via de post. Ik dacht, oh geweldig de foto's , maar nee het waren 3 vergrotingen in lijst. 2 voor de ouders en 1 voor ons, en de bedank kaartjes die we eindelijk na 3 maanden konden verzenden. De vergrootte foto was iets waar ik van schrok, ik keek niet echt vrolijk, wat bijna niet is voorgekomen die dag, een ware teleurstelling. De fotograaf zou een hoop problemen hebben gehad met gezondheid en omdat vele andere fotografen waren overgestapt op digitaal zouden ze andere leveranciers moeten nemen en grote orders hebben moeten plaatsen voor spullen. We kregen ook in de brief die we hadden ontvangen een hoop verwijten dat er door een hoop mensen foto's waren genomen tijdens de plechtigheid en dat er daardoor meer werk is en dat ze eigenlijk dit door moesten berekenen , maar dat zouden ze niet doen.
Nu zijn we bijna 4 maanden getrouwd en hebben nog niets naar onze zin gezien en zitten nog steeds te wachten.
misschien moet ik nog wel 2 maanden wachten op mijn foto's kerst en oud en nieuw zit er tussen.

Hebben jullie advies voor mij?

ik ben bang dat ik dadelijk geen foto's krijg of niet naar mijn zin zijn en dat ik veel betaald heb voor iets wat ik nooit meer over kan doen.

-margriet-

Re: bruidsreportage

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hi,

Heb je al die voorwaarden en zo ook op papier staan? Datgene wat hij vroeg, én wat hij je aanbood?

In dat geval zou ik hem daar "zachtjes" mee om de oren "meppen" :)

Ohw, en voor ik het vergeet: Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen 8)

Waren die vergrotingen en lijsten enzo óók afgesproken? Anders zou ik ze zó niet accepteren! Daarbij, het lijkt me dat je het liefst zélf kiest welke foto je laat vergroten... toch?

Ehmmm níet digitaal? Nou, hoewel er véél bedrijven op de fles gingen, vanwege het digitaliseren, is het nog steeds wél mogelijk hoor, om gewoon een rolletje te ontwikkelen.
Fotopapier is naar mijn weten overal hetzelfde, ongeacht of het digitaal is of niet.

Wat voor materiaal had hij nog meer nodig dan? Enneh, dat het "problematisch zou zijn vanwege het digi-tijdperk" is natuurlijk onzin, ténzij hij de laatste 5-6 jaar ofzo geen reportages meer heeft gemaakt! :roll:

Heb je eerder werk van hem gezien? Gevraagd naar referenties?

Alles valt of staat met wat jullie op papier hebben gezet. (trouwens, domme vraag misschien, maar wat is er op tegen als anderen ook aan het filmen of fotograferen zijn?). Daarbij in júllie vermogen hebben jullie er alles aan gedaan om dát tegen te gaan... toch?

Conclusie:

Schrijf een aangetekende brief, waarin je wijst op de afspraken van de reportage (levering binnen bepaalde tijd, én het aantal en de manier van afleveren).

Je geeft hem twee weken om schriftelijk te reageren met een plausibel antwoord en een tijdpad waarin hij het denkt te kunnen realiseren. Echter, meer dan zes weken na dagtekening wens je alles naar (jouw !!)wens in huis te hebben. Zo niet, dan stel je hem in gebreke! Alles wat je níet accepteert betaal je dan niet. (als je de reeds geleverde foto's wél accepteert, moet je die ook betalen).

Reageert hij niet (of wel, maar presteert niet), dán heb je een "stok om mee te slaan".

Ik hoop voor je dat het nog wat wordt!

Sterkte! :wink:

mirrem

Ongelezen bericht door mirrem »

Hoi Chemene,

ik zit je verhaal zo te lezen en lijkt verdacht veel op ons verhaal.
Heet de fotograaf van jullie ook Freddie Jones toevallig?
Wij zijn mei 2006 getrouwd en 1 dag voor de trouwdag werden we gebeld dat de fotograaf ernstig ziek was geweest en of er niet gerookt kon worden. Nou ja oke dan maar, want waar haal je 1 dag van te voren anders nog een fotograaf vandaan.
Op de dag zelf is hij halverwege de dag zomaar verdwenen, dus we missen nu een deel van de dag in het album. We hadden alleen de aanbetaling gedaan en hebben na de bruiloft 1 x contact gehad met hem. We moesten eerst betalen voor we het album zouden krijgen. Dit weigerden wij, omdat we al onze twijfels begonnen te krijgen over deze man.

Via onze rechtsbijstand hebben we het een en ander uiteindelijk geregeld; o.a dat we het album toegestuurd hebben gekregen en hebben niks meer bij hoeven te betalen, we hebben nu zelfs een groot deel van ons geld teruggekregen.

Het resultaat is dermatisch slecht dat zelfs onze amateur foto's nog beter zijn geworden dan die van hem. Helaas hebben wij geen negatieven erbij gekregen, anders hadden we er misschien toch nog iets moois van kunnen maken.

Ben benieuwd of het om dezelfde fotograaf gaat,

groetjes Mirjam

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Helaas hebben wij geen negatieven erbij gekregen, anders hadden we er misschien toch nog iets moois van kunnen maken.
Als je de foto's scant in je computer, dan kun je deze eventueel bewerken met een fotobewerking programma b.v. Paint Shop Pro of een vergelijkbaar programma, dan moet het mogelijk zijn (na veel werk) om tot een aanvaardbaar resultaat te komen. suc6

mirrem

Ongelezen bericht door mirrem »

bedankt voor de tip, maar hebben het al geprobeerd, maar helaas zijn de foto's van zulk slechte kwaliteit dat zelfs een fotograaf er van deze gescande foto's weinig moois van kan maken.

Bedankt.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Waardeloos zeg, ik ben ook zo genept met een fotograaf uit voorburg, allerllei smoesjes blabla, hij kon de videofilm (deed ie er bij ) niet leveren, mislukt (bijna die vent vermoord dus, hij had gewoon een kluns ingehuurd!) Ben er heen gegaan en heb alles opgeeist! Ben gewoon in die zaak gan zitten en heb gewacht en 'gedreigd" maar wel mooi gekregen! Succes maar niet te lang wachten met actie want anders is tie straks faiiliet (die van ons dus even later) want dan heb je helemaal niks.

Gesloten