| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bsnnr verplicht voor ophalen pakketjes via DHL parcelshop
Bsnnr verplicht voor ophalen pakketjes via DHL parcelshop
Om een besteld pakketje af te kunnen halen bij afhaalpunt van DHL parcelshop moest mijn bsnnr verplicht ingevoerd worden anders kreeg ik het pakketje niet mee. Vond dit raar en niet kunnen, helaas toch gedaan om het betaalde pakketje te kunnen ontvangen. Inmiddels klacht ingediend en in afwachting. Bij nazoeken op internet zag ik via www.klacht.nl er al meerdere keren over was gereclameerd en beterschap werd beloofd. Helaas is het dus nog steeds niet duidelijk op het afhaalpunt. Wie heeft dit eerder of iets dergelijks meegemaakt?
-
sylvesterb
Re: Bsnnr verplicht voor ophalen pakketjes via DHL parcelshop
Wat ze horen in te vullen, kon u ook op www.klacht.nl vinden, is het document nummer van uw rijbewijs of paspoort. Dit nummer valt niet onder de privacy wetgeving en mag ook gewoon genoteerd worden. Kan zo snel ook geen voorbeeld vinden waarbij DHL bevestigd dat zij om het BNS nummer vragen, ze ontkennen dit in zelfs in de klacht die ik kon vinden.Potters schreef:Om een besteld pakketje af te kunnen halen bij afhaalpunt van DHL parcelshop moest mijn bsnnr verplicht ingevoerd worden anders kreeg ik het pakketje niet mee. Vond dit raar en niet kunnen, helaas toch gedaan om het betaalde pakketje te kunnen ontvangen. Inmiddels klacht ingediend en in afwachting. Bij nazoeken op internet zag ik via http://www.klacht.nl er al meerdere keren over was gereclameerd en beterschap werd beloofd. Helaas is het dus nog steeds niet duidelijk op het afhaalpunt. Wie heeft dit eerder of iets dergelijks meegemaakt?
https://www.klacht.nl/bsn-in-hun-systee ... estemming/
Het is mij echter niet duidelijk waarom u toch het BNS nummer heeft verstrekt als u er zulke problemen mee heeft.
Hoe weet u zo zeker dat uw bsn nummer is ingevoerd ?Potters schreef:Om een besteld pakketje af te kunnen halen bij afhaalpunt van DHL parcelshop moest mijn bsnnr verplicht ingevoerd worden anders kreeg ik het pakketje niet mee. Vond dit raar en niet kunnen, helaas toch gedaan om het betaalde pakketje te kunnen ontvangen. Inmiddels klacht ingediend en in afwachting. Bij nazoeken op internet zag ik via http://www.klacht.nl er al meerdere keren over was gereclameerd en beterschap werd beloofd. Helaas is het dus nog steeds niet duidelijk op het afhaalpunt. Wie heeft dit eerder of iets dergelijks meegemaakt?
Vaak wordt de barcode gescand, maar dat is niet uw bsn nummer.
De medewerker hoort het documentnummer te gebruiken en niet je BSN. Weet je zeker dat hij je BSN heeft gebruikt? Dan zou ik een klacht indienen, als ik jou was.
Bij mij gebruiken ze meestal een scanner in de streepjescode te scannen. Dan doen ze dus niets met je BSN. Soms toetsen ze het documentnummer in. Maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een BSN werd ingetypt. (Ik vraag mij ook af of het systeem daar wel mee overweg kan, of er geen formele zou komen. Ik kan mij voorstellen dat ze het systeem wel zo zouden kunnen maken dat alleen documentnummers worden geaccepteerd.)
Bij mij gebruiken ze meestal een scanner in de streepjescode te scannen. Dan doen ze dus niets met je BSN. Soms toetsen ze het documentnummer in. Maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een BSN werd ingetypt. (Ik vraag mij ook af of het systeem daar wel mee overweg kan, of er geen formele zou komen. Ik kan mij voorstellen dat ze het systeem wel zo zouden kunnen maken dat alleen documentnummers worden geaccepteerd.)