LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenland Service van Route Mobiel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Loonen

Buitenland Service van Route Mobiel

Ongelezen bericht door Loonen »

Op 21 juli 2005 kreeg ik in Zuid-Frankrijk pech met mijn auto.
Omdat ik voor hulpverlening voor pech in het buitenland verzekerd ben bij Route Mobiel, belde ik hun met mijn mobiele telefoon.
Er werd mij geadviseerd om middels een ter plekke aanwezige praatpaal hulp in te roepen van een Franse hulpdienst.
Dat moet je eens proberen als je slechts drie woorden Frans spreekt !! UIteindelijk is het tóch gelukt en werd mijn auto, zónder dat er gekeken werd naar de oorzaak van de pech, op een vrachtauto getakeld: mijn caravan erachter gekoppeld en werd het hele spul zo'n 30 kilometer verderop neergezet bij een garage.
Daar werd ingewikkeld naar de oorzaak van de pech gezocht en bleek dat er iets mis was met één van de slangen van het koelsysteem.
Er moest een stukje slang besteld worden en het zou drie dagen duren voordat dat bij die garage zou zijn.
Dit verhaal heb ik dan ook direct per mobiele telefoon gemeld aan Route Mobiel in Nederland. Niemand bij Route Mobiel heeft bij de garage doorgevraagd naar de pechoorzaak.
Als ze dat wel hadden gedaan, waren ze (Route Mobiel) erachter gekomen dat het bewuste stukje slang van het koelsysteem had kunnen worden vervangen door een stukje van zo'n 20 cm. slang van élk willekeurig ander merk auto.
Een reparatie van ongeveer een half uur dus en ik had weer kunnen rijden.
Volgens de polisvoorwaarden van de Route Mobiel Verzekering had ik in zo'n geval recht op vervangend vervoer.
Echter, niemand bij Route Mobiel heeft me dat op dat moment verteld. Achteraf zegt Route Mobiel dat ik daar zelf naar had moeten vragen, maar ik wist niet eens dat ik dat recht had en nee, ik had de polisvoorwaarden niet meegenomen.
Drie dagen op een naburige camping gewacht en niets kunnen doen zonder auto.
Daarna weer op pad na de reparatie van 92,36 Euro en vervolgens stond ik 45 km. verder opnieuw stil door hetzelfde euvel.
Weer het pechgeval mobiel bij Route Mobiel gemeld.
Deze keer heeft Route Mobiel hélemaal niets voor mij gedaan en heb ikzelf een daar aanwezige Fransman de garage laten bellen welke de eerste reparatie had uitgevoerd.
Toen die kwam, bleek dat er in het geheel geen nieuw stukje slang was geplaatst, maar dat er op het 'oude' stuk slang gewoon een extra slanklem was gezet.
Route Mobiel wijst nu elke aansprakelijkheid af !!!!
Schandalig: het heeft me niet alleen drie vakantiedagen gekost, maar vooral een hele hoop ergenis !!

Jan1

Re: Buitenland Service van Route Mobiel

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zoals ik het zie, is Route Mobiel een soort bemiddelaar, tussen een garagehouder en pechautomobilist. In tegenstelling met de ANWB reparen ze niet zelf, ze voelen zich dus ook niet verantwoordelijk. Als je de hulp van Route Mobiel inroept kan je geluk hebben met een monteur die met een service wagen zoals de ANWB komt, je kan ook een monteur met enkel takelwagen en een beetje gereedschap treffen. Maar misschien zie ik het wel verkeert, mijn informatie heb ik enkel uit diverse forums.

Gesloten