Mijn restaurant is november 2006 verkocht. Buma geld over 2006 is betaald. Omdat mijn schriftelijke opzegging blijkbaar bij Buma niet goed is aangekomen is het contract niet beeindigd per datum van de overdracht (aangetoond met KvK uittreksel). De nieuwe eigenaar had zich zelfs al bij Buma gemeld. Nu, anno bijna 2011 is Buma nog steeds uit op contributie over het jaar 2007 wat eigenlijk al door de nieuwe eigenaar is betaald. Zij beweren hoog bij laag dat de opzegging nooit is ontvangen (ik heb in 2008 een kopie van mijn brief ook al bij hun incassobureau persoonlijk overhandigd, maar niets mee gedaan tot nu toe).
Vertegenwoordigers kwamen zelfs een aantal keren over vloer (voor de verkoop) om te beweren dat er geen registratie was van ons, terwijl wij al een paar jaar contributie aan het betalen waren?! Tijd voor een flinke reorganisatie zou ik zeggen... Radeloos word ik hiervan. Er wordt zelfs gedreigd met beslaglegging. Ik zal, omdat ik niet de eigenaar ben van het betreffende perceel, niet betalen. Nogmaals, 2007 IS al betaald door de rechtmatige schuldenaar.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BUMA
-
Tis weer bijzonder
Re: BUMA
D'r is op langere termijn toch nog hoop voor de geplaagde ondernemers door auteursrechtenorganisatie's :
Kroes wil van Buma/Stemra af.
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/1 ... in_af.html
Verder, fijn voor laten komen (laten dagen).
Beslaglegging is toch niet mogelijk zonder gerechtelijk bevel.
Buitendat, het zou in dit geval wel een lachertje zijn, als ze met spullen van een ander aan haal gaan.
Incassobureau? Niet teveel mee communiceren want heeft geen enkele status.
De opdrachtgever, daar moet je zijn.
Bij voorkeur schriftelijk, leuk voor later.
Kroes wil van Buma/Stemra af.
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/1 ... in_af.html
Verder, fijn voor laten komen (laten dagen).
Beslaglegging is toch niet mogelijk zonder gerechtelijk bevel.
Buitendat, het zou in dit geval wel een lachertje zijn, als ze met spullen van een ander aan haal gaan.
Incassobureau? Niet teveel mee communiceren want heeft geen enkele status.
De opdrachtgever, daar moet je zijn.
Bij voorkeur schriftelijk, leuk voor later.