| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canon wil bestelde niet leveren
Canon wil bestelde niet leveren
Hallo,
Ik heb bij Canon 2 camera's besteld op de internetsite van Canon, en tijdens het invullen van de bestelling kwam het eindbedrag op € 00.00 uit en gaf alleen de verzendkosten van ongeveer € 6.00 aan.
Ik heb deze verzendkosten overgemaakt en is geaccepteerd door canon.
Ik heb daarna nog 2x een mail ontvangen dat de bestelling in Back-order stond.
Nu na ruim 2 weken krijg ik een mailtje dat ze het bestelde toestel niet willen leveren maar dat ik een tegoedbon krijg van € 10,00.
Is het zo dat Canon de bestelde toestellen toch moet leveren voor de door hun vermelde prijs???
Pas was er ook al zoiets bij Neckermann of Wehkamp met tv's die ze toen wel hebben geleverd voor de vermelde prijs.
Grts Erik
Ik heb bij Canon 2 camera's besteld op de internetsite van Canon, en tijdens het invullen van de bestelling kwam het eindbedrag op € 00.00 uit en gaf alleen de verzendkosten van ongeveer € 6.00 aan.
Ik heb deze verzendkosten overgemaakt en is geaccepteerd door canon.
Ik heb daarna nog 2x een mail ontvangen dat de bestelling in Back-order stond.
Nu na ruim 2 weken krijg ik een mailtje dat ze het bestelde toestel niet willen leveren maar dat ik een tegoedbon krijg van € 10,00.
Is het zo dat Canon de bestelde toestellen toch moet leveren voor de door hun vermelde prijs???
Pas was er ook al zoiets bij Neckermann of Wehkamp met tv's die ze toen wel hebben geleverd voor de vermelde prijs.
Grts Erik
Re: Canon wil bestelde niet leveren
Nou als op hun website staat dat de bestelde camera's € 0 kosten, zou ik ze er aan houden! Anders kan je er echt wel gevoegelijk van uitgaan dat er iets mis is gegaan tijdens het bestellen!
Er staat ook nog ergens in de wet, in zake van vermoeden van in redelijke wijze van?
Wat stond er op de website van qua prijzen voor de camera's?
Er staat ook nog ergens in de wet, in zake van vermoeden van in redelijke wijze van?
Wat stond er op de website van qua prijzen voor de camera's?
-
Ad Verkaad
Niet Neckermann, maar Otto. Zie de uitspraak van het hof Den Bosch in de rechtszaak die was opgestart door "gedupeerden" van Otto.vogels schreef:Je zit uit je nek te kletsen zonder enige kennis van zaken!!!! Als het prijsverschil dusdanig groot is, dat het niet meer aannemelijk is dat de prijs klopt (en natuurlijk klopt een prijs van 0,0 niet) is geen enkele winkelier verplicht te leveren!Nou als op hun website staat dat de bestelde camera's € 0 kosten, zou ik ze er aan houden!
@Erik59: Paar jaar geleden was er inderdaad een grote fout gemaakt door Neckermann bij t.v.'s: veel kopers hadden zich verenigd en een rechtszaak aangespannen, uitkomst: Neckermann hoefde niet te leveren.
Het is voor elke koper overduidelijk dat een prijs van 0,0 fout is, dus hoeft Canon niet te leveren.
Als je met niet geloofd, e.e.a. is terug te vinden in het Burgerlijk Wetboek, boek 7, Consumentenrecht.
Dat is dus niet waar( helaas voor jou dan). Ik heb een klein stukje uit het vonnis gehaald ( met dank aan Ad Verkaad ) waarin hetzelfde argument staat van het 2 maal bevestigen en dat zegt dus in onderhavige geval niets.Erik59 schreef: Pas was er ook al zoiets bij Neckermann of Wehkamp met tv's die ze toen wel hebben geleverd voor de vermelde prijs.
Grts Erik
Otto heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat sprake is van een vergissing en het moet ook voor de consumenten op het moment dat zij deze televisie, een HD ready breedbeeld lcd televisie van een A-merk met beelddiameter van 80 cm., bestelden duidelijk zijn geweest dat het om een vergissing ging. Er was niet bij vermeld dat het een stuntaanbod was of zo. Dat de consument na het doen van de bestelling tot tweemaal toe een bevestiging heeft ontvangen (zie artikel 6:227 c lid 2 BW), is bij de beantwoording van de vraag of al dan niet een overeenkomst is tot stand gekomen niet van belang.
Heb je helemaal gelijk in maar juist omdat topicstarter dit als argument gebruikte wilde ik dit aanstippen. Natuurlijk zou een ieder moeten begrijpen dat een bedrijf niet voor 0.0 euro (kan) gaat leveren, helaas keert een dergelijke vraag terug op forums als deze.vogels schreef:Jor, wat er in het vonnis staat, doet er eigenlijk niet eens toe, het Consumentenrecht is daar zeer duidelijk over in het BW, boek 7.
Keer op keer komt zo'n vraag terug, terwijl iedereen met gewoon gezond verstand wel kan begrijpen dat artikelen niet voor 0,0 worden geleverd en ook geen t.v.'s voor 70,- i.p.v. 700,-.
PS , zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik van wetboeken onvoldoende kennis en laat dit soort vragen graag aan kenners (zoals als jij allang hier bewezen hebt te zijn) over maar met gezond verstand zou je ook een flink eind moeten komen.
Dit is de bestelling:
Geachte Erik ,
Dank u voor uw bestelling bij de Canon Store. Uw bestelling is ingevoerd en wacht op betaling. Uw bestelling wordt pas in behandeling genomen en verstuurd als de betaling is ontvangen en verwerkt. Hebt u reeds betaald, dan kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.
Bij het afhandelen van uw betaling moet u onderstaande gegevens en de juiste munteenheid aan uw bank verstrekken. De betaling wordt door Netgiro Payments AB voor ons verwerkt.
Bedrag: 5,95EUR
Referentienummer : DR205*****6
Bedrijf: Netgiro Payments AB
Bank: JPMorgan Chase Bank, N.A.
Accounteigenaar: Netgiro Payments AB
Rekeningnummer: Accountnummer:2099****84
Swiftcode: CHASNL2X
IBAN: NL44 CHAS *****9 9720 84
Om vertraging in de verwerking te voorkomen, kunt u het beste deze pagina printen en bij het uitvoeren van de betaling paraat houden. Betalingen die zonder bovengenoemde gegevens worden voldaan, kunnen mogelijk niet worden verwerkt. Zodra wij bevestiging ontvangen dat onze bank uw betaling heeft ontvangen, delen wij u dit per e-mail mee.
Als wij de betaling op 04-07-2010 nog niet hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.
Gegevens over uw bestelling en facturering
Bestelnummer: 9570769*******
Besteldatum: 04-06-2010
Product Naam Aantal Besteld Bedrag Vermindering
Digital IXUS 120 IS Blue 2 0,00EUR
Subtotaal: 0,00EUR
Verzendkosten: 5,00EUR
Btw.: 0,95EUR
Totaal (incl. btw): 5,95EUR
Let op: Dit e-mailbericht is verstuurd vanuit een adres dat uitsluitend berichten verstuurt en waarop geen inkomende e-mailberichten worden ontvangen. U wordt vriendelijk verzocht niet op deze e-mail te reageren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice - Canon Store
Vervolgbrief:
Geachte Erik
Dank u voor uw bestelling bij de Canon Store op 04-06-2010!
De volgende e-mail bevat een samenvatting van uw bestelling. Dit is tevens uw aankoopbewijs. Als u met een creditcard hebt betaald, let u op op het factuuroverzicht van uw creditcard.
U ontvangt een apart bericht per e-mail als uw producten zijn verstuurd.
Let op: Dit e-mailbericht is verstuurd vanuit een adres dat uitsluitend berichten verstuurt en waarop geen inkomende e-mailberichten worden ontvangen. U wordt vriendelijk verzocht niet op deze e-mail te reageren.
Klantnummer: 7558329****
Bestelnummer: 95707*****
Erik *******
*************weg 1**
********* 26****
Verzendadres:
***********weg 1**
***** 26*****
NL
********@online.nl
Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.
Met vriendelijke groet,
2e vervolgbrief:
Geachte Erik ,
Dank u voor uw bestelling op de Canon Store. Helaas is het product(en) die u besteld hebt momenteel niet voorradig en kon niet verzonden worden. Het product(en) is op nabestelling geplaatst en zal zo snel mogelijk verzonden worden wanneer de voorraad beschikbaar wordt. U zal nog een e-mail notificatie krijgen wanneer uw bestelling verzonden is. Indien u met creditcard betaald hebt op onze site, is uw creditcard voor-gemachtigd maar u zal niet belast worden tot uw product verzonden is. Indien u al betaald hebt via een alternative betalingsmethode, zullen wij wachten met het incasseren van het geld totdat uw product verzonden is. Dank u voor uw geduld en begrip.
Voor informatie over uw bestelling, verzending en andere vragen, gelieve onze Veelgestelde Vragen te bezoeken.
Indien u Technische vragen hebt in verband met de installatie van uw product, de-installatie of gebruik van uw product, gelieve contact op te nemen met de Technische Ondersteuning.
Klik hier voor gegevens van onze Algemene Voorwarden.
Product Naam Aantal Besteld Nabestelling Bedrag
Digital IXUS 120 IS Blue 2 2 0,00EUR
Let op: Deze e-mail werd verzonden via een uitsluitend informerend adres dat geen inkomende e-mails kan ontvangen. Gelieve niet op dit bericht te antwoorden.
Uw bestellings- en factureringsinformatie
Erik
************weg1**
*********** 26*****
*********@online.nl
Bestelnummer: 957072****
Verzend Adres:
*********weg 1**
******** 26****
NL
*********@online.nl
Met vriendelijke groet,
Laatste brief:
Geachte Erik
Betreffende uw bestelnummer 957076*****.
Het spijt ons u te moeten informeren dat wij helaas technische problemen ondervonden hebben met uw bestelling en hierdoor genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren.
Als verontschuldiging voor het ongemak die u hierdoor ondervindt willen wij u een korting van 10 Euro aanbieden op een volgende aankoop.
Uw kortingscode voor uw volgende aankoop is: *******een
Gelieve ons te verontschuldigen voor dit voorval.
Wij hopen dat u geniet van uw volgende Canon aankopen.
Met vriendelijke groeten,
Klantendienst
Hier is misschien meer van te maken.
Grts Erik.
Geachte Erik ,
Dank u voor uw bestelling bij de Canon Store. Uw bestelling is ingevoerd en wacht op betaling. Uw bestelling wordt pas in behandeling genomen en verstuurd als de betaling is ontvangen en verwerkt. Hebt u reeds betaald, dan kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.
Bij het afhandelen van uw betaling moet u onderstaande gegevens en de juiste munteenheid aan uw bank verstrekken. De betaling wordt door Netgiro Payments AB voor ons verwerkt.
Bedrag: 5,95EUR
Referentienummer : DR205*****6
Bedrijf: Netgiro Payments AB
Bank: JPMorgan Chase Bank, N.A.
Accounteigenaar: Netgiro Payments AB
Rekeningnummer: Accountnummer:2099****84
Swiftcode: CHASNL2X
IBAN: NL44 CHAS *****9 9720 84
Om vertraging in de verwerking te voorkomen, kunt u het beste deze pagina printen en bij het uitvoeren van de betaling paraat houden. Betalingen die zonder bovengenoemde gegevens worden voldaan, kunnen mogelijk niet worden verwerkt. Zodra wij bevestiging ontvangen dat onze bank uw betaling heeft ontvangen, delen wij u dit per e-mail mee.
Als wij de betaling op 04-07-2010 nog niet hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.
Bestelnummer: 9570769*******
Met vriendelijke groet,
Vervolgbrief:
Geachte Erik
Dank u voor uw bestelling bij de Canon Store op 04-06-2010!
De volgende e-mail bevat een samenvatting van uw bestelling. Dit is tevens uw aankoopbewijs. Als u met een creditcard hebt betaald, let u op op het factuuroverzicht van uw creditcard.
U ontvangt een apart bericht per e-mail als uw producten zijn verstuurd.
Klantnummer: 7558329****
Bestelnummer: 95707*****
Erik *******
*************weg 1**
********* 26****
Verzendadres:
***********weg 1**
***** 26*****
NL
********@online.nl
Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.
Met vriendelijke groet,
2e vervolgbrief:
Geachte Erik ,
Dank u voor uw bestelling op de Canon Store. Helaas is het product(en) die u besteld hebt momenteel niet voorradig en kon niet verzonden worden. Het product(en) is op nabestelling geplaatst en zal zo snel mogelijk verzonden worden wanneer de voorraad beschikbaar wordt. U zal nog een e-mail notificatie krijgen wanneer uw bestelling verzonden is. Indien u met creditcard betaald hebt op onze site, is uw creditcard voor-gemachtigd maar u zal niet belast worden tot uw product verzonden is. Indien u al betaald hebt via een alternative betalingsmethode, zullen wij wachten met het incasseren van het geld totdat uw product verzonden is. Dank u voor uw geduld en begrip.
Voor informatie over uw bestelling, verzending en andere vragen, gelieve onze Veelgestelde Vragen te bezoeken.
Indien u Technische vragen hebt in verband met de installatie van uw product, de-installatie of gebruik van uw product, gelieve contact op te nemen met de Technische Ondersteuning.
Klik hier voor gegevens van onze Algemene Voorwarden.
Product Naam Aantal Besteld Nabestelling Bedrag
Digital IXUS 120 IS Blue 2 2 0,00EUR
Let op: Deze e-mail werd verzonden via een uitsluitend informerend adres dat geen inkomende e-mails kan ontvangen. Gelieve niet op dit bericht te antwoorden.
Uw bestellings- en factureringsinformatie
Erik
************weg1**
*********** 26*****
*********@online.nl
Bestelnummer: 957072****
Verzend Adres:
*********weg 1**
******** 26****
NL
*********@online.nl
Met vriendelijke groet,
Laatste brief:
Geachte Erik
Het spijt ons u te moeten informeren dat wij helaas technische problemen ondervonden hebben met uw bestelling en hierdoor genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren.
Als verontschuldiging voor het ongemak die u hierdoor ondervindt willen wij u een korting van 10 Euro aanbieden op een volgende aankoop.
Klantendienst
Grts Erik.
In de zakelijke wereld worden in back order geplaatste opdrachten nooit in rekening gebracht.
Dus er is in het winkelmandje 0 producten die verstuurd worden.
Echter zit dan wel een foutje in de software, omdat er wel verzendkosten in rekening gebracht worden.
De camera's staan in backorder, en zullen waarschijnlijk afgerekend moeten worden op het moment dat de camera's weer voorradig zullen zijn.
Je betaald dus voor de producten die wel op voorraad zijn en verzonden kunnen worden.
Dus de levertijden die normaal gesproken van toepassing zijn (30 dagen) zijn dus niet van toepassing.
Dus er is in het winkelmandje 0 producten die verstuurd worden.
Echter zit dan wel een foutje in de software, omdat er wel verzendkosten in rekening gebracht worden.
De camera's staan in backorder, en zullen waarschijnlijk afgerekend moeten worden op het moment dat de camera's weer voorradig zullen zijn.
Je betaald dus voor de producten die wel op voorraad zijn en verzonden kunnen worden.
Dus de levertijden die normaal gesproken van toepassing zijn (30 dagen) zijn dus niet van toepassing.
@Erik59vogels schreef: Als het prijsverschil dusdanig groot is, dat het niet meer aannemelijk is dat de prijs klopt (en natuurlijk klopt een prijs van 0,0 niet) is geen enkele winkelier verplicht te leveren!
@Erik59: Paar jaar geleden was er inderdaad een grote fout gemaakt door Neckermann bij t.v.'s: veel kopers hadden zich verenigd en een rechtszaak aangespannen, uitkomst: Neckermann hoefde niet te leveren.
Het is voor elke koper overduidelijk dat een prijs van 0,0 fout is, dus hoeft Canon niet te leveren.
Als je met niet geloofd, e.e.a. is terug te vinden in het Burgerlijk Wetboek, boek 7, Consumentenrecht.
Lees nog eens, wat Vogels heeft geschreven, en blijf niet door drammen.
Duidelijker kan het niet!
Ga naar een juridisch loket en vraag daar, hoe de vork in de steel zit.
Even een serieus vraagje:
Je verkoopt op internet een artikel en je wilt er 400 euro voor hebben.
In de advertentie heb je bij vergissing geschreven: 4 euro!
Natuurlijk zijn er heel veel mensen welke dit willen hebben voor deze prijs.
Je zeg ik heb mij vergist, jullie krijgen dit voor 4 euro?
Ja of neen?
tennis schreef:@Erik59vogels schreef: Als het prijsverschil dusdanig groot is, dat het niet meer aannemelijk is dat de prijs klopt (en natuurlijk klopt een prijs van 0,0 niet) is geen enkele winkelier verplicht te leveren!
Lees nog eens, wat Vogels heeft geschreven, en blijf niet door drammen.
Duidelijker kan het niet!
Ga naar een juridisch loket en vraag daar, hoe de vork in de steel zit.
Even een serieus vraagje:
Je verkoopt op internet een artikel en je wilt er 400 euro voor hebben.
In de advertentie heb je bij vergissing geschreven: 4 euro!
Natuurlijk zijn er heel veel mensen welke dit willen hebben voor deze prijs.
Je zeg ik heb mij vergist, jullie krijgen dit voor 4 euro?
Ja of neen?
Met alle respect, maar daar gaat het niet om.
Canon heeft aangegeven dat de camera in backorder staat.
En producten in backorder kunnen nu eenmaal niet worden afgerekend en opgestuurd worden.
Dat het bedrag €0,- staat, klopt ook gewoon.
Erik59 schreef:
Laatste brief:
Geachte Erik
Klantendienst
Grts Erik.
@ BBCS
Het laatste bericht is toch duidelijk, dat de order geannuleerd is, dus de backorder is niet meer relevant!
-
Toolboy
Dat dit zomaar kan gebeuren is nalatigheid van de verkopende partij.
Ik snap de ts wel deze stelt iets aan de kaak.
Ik zou als ik erik 59 was even een mail sturen naar de verkopende partij.
Zoals ik het lees is er dus duidelijk een transactie tot stand gekomen.
T
Ik snap de ts wel deze stelt iets aan de kaak.
Ik zou als ik erik 59 was even een mail sturen naar de verkopende partij.
Zoals ik het lees is er dus duidelijk een transactie tot stand gekomen.
T
Bedankt voor al jullie spontane reacties.
Ja want de verzendkosten zijn wel van mijn bankrekening afgeschreven.
Waar het mij om gaat is dat Canon eerst alles accepteert en zich daarna terugtrekt.
Dan moeten ze beter opletten want de volgende dag was de fout op internet hersteld maar hebben ze mij geen bericht gestuurd om de orde te niet te doen.
Ze wachten wel tot ze het bedrag van de verzendkosten binnen hebben en gaan dan alles terugtrekken en een tientje korting geven.
Ik heb zelfs 2x verzendkosten overgemaakt omdat de eerste ogenschijnlijk fout was gegaan.
Nu moet ik maar afwachte wat ze gaan doen.
Grts Erik.
Waar het mij om gaat is dat Canon eerst alles accepteert en zich daarna terugtrekt.
Dan moeten ze beter opletten want de volgende dag was de fout op internet hersteld maar hebben ze mij geen bericht gestuurd om de orde te niet te doen.
Ze wachten wel tot ze het bedrag van de verzendkosten binnen hebben en gaan dan alles terugtrekken en een tientje korting geven.
Ik heb zelfs 2x verzendkosten overgemaakt omdat de eerste ogenschijnlijk fout was gegaan.
Grts Erik.
Erik59 schreef:Bedankt voor al jullie spontane reacties.
Grts Erik.
Er is ook een andere kant van het verhaal.
Het is logisch dat bij een bestelling de verzendkosten in rekening wordt gebracht.
Wat hier misging is dat de winkelmandje niet leeg was en dat de bestelling doorging.
Echter waren de bestelde producten niet voorradig en worden dan automatisch in backorder geplaatst.
Aangezien de winkelwagen niet leeg is (vanwege de in backorder geplaatste producten) wordt dan wel de verzendkosten in rekening gebracht.
Ik vind het juist goed dat je een software bug aankaart, maar ik ben ook van mening dat het juist onterecht is om Canon in een kwaad daglicht te stellen.
Ik kijk misschien totaal anders tegen dergelijke zaken aan, maar dat heeft ook te maken dat ik veel vaker met backorders te maken heb dan de particuliere koper zoals jezelf.
Mensen die niet bekend zijn met backorders gaan daar totaal anders mee om dan mensen die daar wel vaak mee te maken hebben.
De reden dat backorders nooit van te voren afgerekend worden, heeft te maken dat je wel een backorder zonder kosten kunt annuleren.
Kijk, Canon erkend dat er een technisch probleem is.Laatste brief:
Geachte Erik
Klantendienst
Als Canon de betaalde verzendkosten terugstort, is daarmee de zaak afgehandeld.
Hallo zeg,
Ik zeg keurig als op de website staat!!!! Als daar de camera's hadden gestaan voor € 0.00, hadden ze moeten leveren.
Zeg ook nog, dan is er iets mis gegaan bij het bestellen.
Ook vraag ik netjes wat er op de website stond qua prijzen en dat hij dan wel degelijk wist dat het het om een fout zou gaan!
*** ik uit mijn nek, of snappen jullie het niet? Tijd voor Cup a soep?
Maar ja, daar zijn de betweters weer, met allerlei wettelijke regeltjes, terwijl Wehkamp en zelfs dit jaar nog, gewoon zijn fout op de website heeft toe gegeven en de TV's heeft geleverd!
Nu nog even voor de niet kunnende lezers, aap, noot, mies!
Ik zeg keurig als op de website staat!!!! Als daar de camera's hadden gestaan voor € 0.00, hadden ze moeten leveren.
Zeg ook nog, dan is er iets mis gegaan bij het bestellen.
Ook vraag ik netjes wat er op de website stond qua prijzen en dat hij dan wel degelijk wist dat het het om een fout zou gaan!
*** ik uit mijn nek, of snappen jullie het niet? Tijd voor Cup a soep?
Maar ja, daar zijn de betweters weer, met allerlei wettelijke regeltjes, terwijl Wehkamp en zelfs dit jaar nog, gewoon zijn fout op de website heeft toe gegeven en de TV's heeft geleverd!
Nu nog even voor de niet kunnende lezers, aap, noot, mies!
Niet boek 7, maar boek 3. Zie art. 33 en 35.Ad Verkaad schreef:Als je met niet geloofd, e.e.a. is terug te vinden in het Burgerlijk Wetboek, boek 7, Consumentenrecht.
Hai,
ik sluit me aan bij vogels.
Toch is dit software probleem wel echt een probleem, zeker bij zaken waar nog allerlei kortingscodes etc ingevoerd kunnen worden, dan wordt de uiteindelijke prijs voor de koper heel intransparant. Als er dan een afwijkend bedrag (dus niet 0,00) bij de prijs staat heeft de koper het niet door.
Mij is het laatst bij een andere webwinkel gebeurt, dat er ook 0 euro stond en deze hebben toen ook geleverd.
Trudy
ik sluit me aan bij vogels.
Toch is dit software probleem wel echt een probleem, zeker bij zaken waar nog allerlei kortingscodes etc ingevoerd kunnen worden, dan wordt de uiteindelijke prijs voor de koper heel intransparant. Als er dan een afwijkend bedrag (dus niet 0,00) bij de prijs staat heeft de koper het niet door.
Mij is het laatst bij een andere webwinkel gebeurt, dat er ook 0 euro stond en deze hebben toen ook geleverd.
Trudy
Dat eerste zal ik zeker niet zeggenkaarsje69 schreef: *** ik uit mijn nek, of snappen jullie het niet? Tijd voor Cup a soep?![]()
Het was trouwens niet Wehkamp ( althans daar kan ik niets over vinden, een link dus graag) maar Otto en deze hebben niet geleverd waarop het voor de rechter is gekomen en de klanten het verloren en Otto niet hoefde te leveren. De complete uitspraak staat in het begin van dit topic en onderstaande is het relevante deel inzake de verkeerde prijs.
Citaat:
Otto heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat sprake is van een vergissing en het moet ook voor de consumenten op het moment dat zij deze televisie, een HD ready breedbeeld lcd televisie van een A-merk met beelddiameter van 80 cm., bestelden duidelijk zijn geweest dat het om een vergissing ging. Er was niet bij vermeld dat het een stuntaanbod was of zo. Dat de consument na het doen van de bestelling tot tweemaal toe een bevestiging heeft ontvangen (zie artikel 6:227 c lid 2 BW), is bij de beantwoording van de vraag of al dan niet een overeenkomst is tot stand gekomen niet van belang.
Aanbod een aanvaarding zijn beiden (gerichte) eenzijdige rechtshandelingen, daarom zijn 3:33 en 3:35 BW van toepassing.Door de aanvaarding van een dergelijk aanbod komt geen overeenkomst tot stand (artikel 3:33/35 BW).
Hier stelt de verkoper als eerste hij dit aanbod niet wilde doen. Als dat betwist wordt moet hij daarvoor bewijs leveren. Dat was succesvol bij Otto. (3:33) Vervolgens stelt de koper dat hij uit aanbod mocht opmaken dat hij dit wel wilde. Dat was onsuccesvol bij Otto. (3:35) Derhalve was er geen rechtsgeldig aanbod gedaan en dus geen overeenkomst tot stand gekomen. Dit kan voor een aanvaarding maar zijn de rollen omgedraaid.