| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centric nota
-
WhiteRabbit
Centric nota
Hallo,
Mijn ouders kregen twee keer een vage nota van Centric- connect engage succeed. Ze moesten een bedrag van 70,00 euro betalen binnen 5 dagen. En na twee weken weer zo'n brief. Je kan alleen schriftelijk reageren en er staat ook niet goed omschreven wat je precies moet betalen. Op naam van Brenda van der Bij. Is dit een spooknota? Ik ken centric helemaal niet en zou niet weten wat we en waarom we 70 euro moeten betalen. Op het adres van mijn ouders klopt het huisnummer ook niet. Stel ze wonen op nummer 280 staat er op die nota 28-P.
Mijn ouders kregen twee keer een vage nota van Centric- connect engage succeed. Ze moesten een bedrag van 70,00 euro betalen binnen 5 dagen. En na twee weken weer zo'n brief. Je kan alleen schriftelijk reageren en er staat ook niet goed omschreven wat je precies moet betalen. Op naam van Brenda van der Bij. Is dit een spooknota? Ik ken centric helemaal niet en zou niet weten wat we en waarom we 70 euro moeten betalen. Op het adres van mijn ouders klopt het huisnummer ook niet. Stel ze wonen op nummer 280 staat er op die nota 28-P.
Re: Centric nota
Centric is een ict bedrijf. Waarschijnlijk fout verstuurd aangezien de tenaamstelling ook niet klopt? Niet betalen! Bellen met het hoofdkantoor:
Gouda
Bezoekadres
Antwerpseweg 8
2803 PB Gouda
The Netherlands
+31 182 64 80 00
Noteer de naam van degene die u aan de lijn krijgt. Mocht men vaag doen, gewoon aangeven dat u geen zaken doet met dit bedrijf, de vordering betwist en bewijs van enig zakelijk handelen wil zien.
Maar het zal wel een foutje zijn...
Gouda
Bezoekadres
Antwerpseweg 8
2803 PB Gouda
The Netherlands
+31 182 64 80 00
Noteer de naam van degene die u aan de lijn krijgt. Mocht men vaag doen, gewoon aangeven dat u geen zaken doet met dit bedrijf, de vordering betwist en bewijs van enig zakelijk handelen wil zien.
Maar het zal wel een foutje zijn...
Vreemd verhaal. 2 nota's ontvangen waar alleen schriftelijk op gereageerd kan worden? Heeft u het bedrijf al opgezocht op Google? Is namelijk een grote it jongen. Die gewoon een telefoonnummer hebben, dus 1 telefoontje en het kan geverifieerd worden. U geeft aan dat het huisnummer niet klopt, bestaat het geadresseerde huisnummer überhaupt? Staat de naam van uw ouders wel op de enveloppe, of is dat die Brenda?
-
WhiteRabbit
Het huisnummer is van mijn ouders, alleen centric heeft er een p achter gezet inplaats van een 0. Moest 260 zijn, staat er 26-p. Lijkt wel alsof ze het adres ergens uit een bestand van een ander bedrijf hebben gejat. Achternaam klopt weer wel.
Heel vreemd. Als ik bel rekenen ze daar een tarief voor. Dus wil ze niet spekken daarmee. Is wel akelig als je zo'n brief krijgt. Je mag alleen schriftelijk bezwaar maken. Maar je kan wel bellen en er staat een emailadres bij. Brenda is van centric. Er staat een debiteurnummer en factuurnummer, maar geen omschrijving van wat ik zou moeten betalen, wat het is.
Heel vreemd. Als ik bel rekenen ze daar een tarief voor. Dus wil ze niet spekken daarmee. Is wel akelig als je zo'n brief krijgt. Je mag alleen schriftelijk bezwaar maken. Maar je kan wel bellen en er staat een emailadres bij. Brenda is van centric. Er staat een debiteurnummer en factuurnummer, maar geen omschrijving van wat ik zou moeten betalen, wat het is.
Nee, maar eventuele verdere zaken zijn vaak ook weer lastig te regelen. Tuurlijk kunt u het verder laten kabbelen, maar dan komt het in een incassotraject, deurwaarder en vervolgens rechter. Lijkt me ook niet wenselijk. Hierboven is al een telefoonnummer genoemd, is een gewone vaste lijn, dus als er al iemand mee gespekt wordt, is dat uw eigen telefoonaanbieder. Daarnaast is het ook geen bezwaar wat u heeft, u betwist het bestaan van de rechtsgeldigheid. Bezwaar is het als ze 70 rekenen en 50 afgesproken is.WhiteRabbit schreef:Als ik bel rekenen ze daar een tarief voor. Dus wil ze niet spekken daarmee
-
WhiteRabbit
Ik heb een foto gemaakt, maar bestand is te groot
-
Guardian72
- Contacteer:
Centric is ook een naam die misbruikt word door een incassocowboy:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=107734
En ja, de IT reus is op de hoogte, maar doet er niets aan.. ach ja.
Trouwens, op zich is schriftelijk (mail, fax, aangetekende brief) beter om bezwaar te maken - aangezien je telefonisch lastig wat kan bewijzen als men je toezeggingen doet.
Een eventuele andere optie, stuur de post retour "geadresseerde niet woonachtig op dit adres"... al zal dat niets oplossen, omdat de club 'centric incasso' zaken doet met aquisitiefraudeurs, en dus weinig gelegen zal hebben aan regels etc.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=107734
En ja, de IT reus is op de hoogte, maar doet er niets aan.. ach ja.
Trouwens, op zich is schriftelijk (mail, fax, aangetekende brief) beter om bezwaar te maken - aangezien je telefonisch lastig wat kan bewijzen als men je toezeggingen doet.
Een eventuele andere optie, stuur de post retour "geadresseerde niet woonachtig op dit adres"... al zal dat niets oplossen, omdat de club 'centric incasso' zaken doet met aquisitiefraudeurs, en dus weinig gelegen zal hebben aan regels etc.
-
MarliesCentric
Beste WhiteRabbit,
Ik zag je bericht over de factuur die je ouders ontvangen hebben van Centric. Kun je mij je contactgegevens mailen (graag via [email protected] t.a.v. Marlies in dit geval), dan zoek ik voor je uit of de factuur inderdaad afkomstig is van ons bedrijf en waar het betrekking op heeft.
Alvast bedankt,
Vriendelijke groet,
Marlies Aanhaanen - Centric
PS mocht je in de tussentijd al contact hebben gehad, verneem ik het uiteraard ook graag.
Ik zag je bericht over de factuur die je ouders ontvangen hebben van Centric. Kun je mij je contactgegevens mailen (graag via [email protected] t.a.v. Marlies in dit geval), dan zoek ik voor je uit of de factuur inderdaad afkomstig is van ons bedrijf en waar het betrekking op heeft.
Alvast bedankt,
Vriendelijke groet,
PS mocht je in de tussentijd al contact hebben gehad, verneem ik het uiteraard ook graag.
-
MarliesCentric
Beste WhiteRabbit,
Helaas heb ik geen reactie ontvangen op bovenstaand bericht en het bericht dat ik 'privé' heb gestuurd via dit forum. Ik heb desalniettemin contact opgenomen met mijn collega's van de administratie om na te gaan of ze met de beperkte informatie uit dit bericht kunnen achterhalen of het inderdaad een factuur van ons betreft. Dat is het geval en ze hebben hier op 1 augustus ook contact met jou of je ouders over gehad. Ik ga er daarom vanuit dat ik dit bericht kan afsluiten.
Mocht dat niet zo zijn, verneem ik graag van je via [email protected].
Vriendelijke groet,
Helaas heb ik geen reactie ontvangen op bovenstaand bericht en het bericht dat ik 'privé' heb gestuurd via dit forum. Ik heb desalniettemin contact opgenomen met mijn collega's van de administratie om na te gaan of ze met de beperkte informatie uit dit bericht kunnen achterhalen of het inderdaad een factuur van ons betreft. Dat is het geval en ze hebben hier op 1 augustus ook contact met jou of je ouders over gehad. Ik ga er daarom vanuit dat ik dit bericht kan afsluiten.
Mocht dat niet zo zijn, verneem ik graag van je via [email protected].
Vriendelijke groet,