LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] colportage NUON overstappen van energieleverancier

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ans van de laar

colportage NUON overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door ans van de laar »

gisteravond een colporteur van NUON aan de deur gehad. Onder valse voorwendselen (ik zou een hoog tarief voor electriciteit betalen en dat zouden zij omzetten in een laag tarief werd ik overgehaald de naam van mijn man op een tablet te schrijven. De colporteur kon zien welk contract ik had met mijn huidige leverancier wat ik heel apart vind(hoe komen zij aan deze gegevens?). Er werd met geen woord gerept over het feit dat het ging over overstappen naar NUON. Totdat ik aangaf niet te begrijpen wat er bedoeld werd. Mij werd een plaatje getoond waar NUON opstond. Op het moment dat gevraagd werd wanneer het bedrag geïnd kon worden van mijn rekening heb ik aangegeven contact op te nemen met mijn eigen energieleverancier en met NUON. Vervolgens werd ik onder druk gezet om toch akkoord te gaan. Dat heb ik niet gedaan maar ik vraag me wel af of dit allemaal kan en waarom een energieleverancier kiest voor deze manier van klantenwerving. Bij NUON op de website kun je chatten met een medewerker maar helaas is de chat gesloten. Je kunt ook mailen maar pas na 22.00 uur of in het weekeinde. Het zal mij niet verbazen als ook na 22.00 uur geen mail mogelijk is, hoewel ik dit zeker ga proberen. Een effectieve drempel wordt dus opgeworpen om klachten niet in ontvangst te hoeven nemen

NeoDutchio

Re: colportage NUON overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig dat u niet meteen toehapt. Deze verkopers komen met 1 doel naar u toe, voor hun eigen inkomen. Of u teveel betaald weet alleen u. U weet immers als enige wat de kosten zijn die u nu betaald. Die kunt u vergelijken met het aanbod wat er gegeven wordt.

Helaas trappen er veel mensen in en tekenen en zitten vervolgens aan een duurder contract vast.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het meest verstandige is om nooit op aanbiedingen aan de deur, aan de telefoon of op straat in te gaan.

Als u wilt veranderen, bent u wijs genoeg om dat zelf te doen via een energievergelijker of zo.

Dus aan de deur? Geen interesse en bedankt.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 13 apr 2018 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Nadeel is, als je iets afsluit aan de deur of telefonisch en er gaat iets mis. Probeer dan maar degene te vinden die het jouw heeft verkocht. Waarom nuon het zo doet? Omdat er ook een kans is dat de klant ja zegt en het kost Nuon niks als de klant nee zegt.

Beter online of in de winkel. In de winkel heb je een aanspreekpunt wat je online dan weer niet hebt.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Daarom heb ik een bordje onder de voordeur bel, Nee Geen verkopers Geen geloofsovertuigers.
Werkt prima.
Tevens ingeschreven bij het bel me niet register en postfilter.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Ans, je zult van Nuon een brief krijgen en dan het contract binnen 1 week ontbinden.

Ook kun je een mail sturen naar Nuon dat je van het gister gesloten contract af zie wegens misleiding, de ingevulde naam + adres is vaak voldoende.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik het goed begrijp, heeft zij het contract juist niet afgesloten, omdat ze het niet vertrouwde.

Gesloten