LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] computer hacken en misbruik maken van telefoonverbinding
computer hacken en misbruik maken van telefoonverbinding
Op onze computer is via een mail ( ondanks virusscanners ) een virus binnengekomen. Dit virus heeft ervoor gezorgd dat er via internet naar het buitenland gebeld wordt via onze telefoonlijk bij de KPN. De kosten hiervan zijn in 2 weken opgelopen naar € 1000,--. De KPN heeft ons gewaarschuwd voor de oplopende rekening maar er tevens bij verteld dat we deze rekening wel moeten betalen. Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld maar deze willen niets doen daar het schijnbaar heel moeilijk aan te tonen is dat we dit niet zelf gedaan hebben. Ik vind het toch wel te gek dat wij nu € 1000,-- moeten betalen voor iets wat we niet gedaan hebben. Gaarne reakties.
Re: computer hacken en misbruik maken van telefoonverbinding
Dit onderwerp is al eens aan de orde geweest. Maar ik zou zeggen, kijk zelf even bij topic "internet". Zet anders daar nog een keer jou vraag.
Dit kan toch niet de schuld zijn van KPN.
Jouw computer is besmet; daar is KPN niet voor verantwoordelijk; Je computer, dus jij, wil nu vaak langdurig bellen met e.o.a. nummer en doet daarbij een beroep op KPN om die service te verlenen. Logisch toch dat KPN zo bereidwillig is je die service te verlenen.
Stel je bent uren met een familielid bewust op e.o.a. tropisch eiland aan het bellen, en KPN zegt het wordt duur, dus we kappen het af. Dan zou je reactie zijn: "Waar bemoeit u zich mee, ik bepaal zelf met wie ik bel".
Jouw computer is besmet; daar is KPN niet voor verantwoordelijk; Je computer, dus jij, wil nu vaak langdurig bellen met e.o.a. nummer en doet daarbij een beroep op KPN om die service te verlenen. Logisch toch dat KPN zo bereidwillig is je die service te verlenen.
Stel je bent uren met een familielid bewust op e.o.a. tropisch eiland aan het bellen, en KPN zegt het wordt duur, dus we kappen het af. Dan zou je reactie zijn: "Waar bemoeit u zich mee, ik bepaal zelf met wie ik bel".
-
Zoals gesteld ligt het probleem aan uw kant van de lijn. KPN kan niet verantwoordelijk worden gehouden daarvoor.
-
Dit zal niet gedaan zijn met een virus, maar waarschijnlijk heeft een of andere grapjas (hacker) gezien welke sites er door Uw computer worden bezocht. Als hij dan een auto dialer in Uw pc heeft geïnstalleerd, dan wordt automatisch als deze site wordt opgeroepen een bepaald, en meestal een betaald nummer, opgeroepen zonder dat U het merkt. Het geld voor dit nummer gaat dan niet naar KPN, doch naar diegene die het nummer op Uw PC heeft gezet. Hier is maar één remedie tegen, de gehele software op Uw PC opnieuw installeren, of een deskundige raadplegen die in staat is om de dialer te verwijderen. In ieder geval zal wel de rekening aan KPN moeten worden voldaan ook al kunt U er zelf niets aan doen. Ik spreek uit ervaring! Een goede firewall en anti virus kosten dan wel wat, maar dit weegt niet op tegen de ellende die anders wordt aangedaan. Helaas kan men tegenwoordig niet meer zonder.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
Dit hoeft beslist geen hacker te zijn, beste resp00112469, maar worden gemakkelijk geinstalleerd via het bezoeken van een website. Als je je beveiliging niet goed ingesteld hebt dan krijgt zo'n programma vrijspel om zich te installeren en te activeren.
In de toekomst zou ik voor de zekerheid even de 0900-betaalnummers blokkeren... tja, een beetje de put dempen, maar misschien een handige tip...
In de toekomst zou ik voor de zekerheid even de 0900-betaalnummers blokkeren... tja, een beetje de put dempen, maar misschien een handige tip...
Of gewoon de zeer ouderwetse telefoonlijn de deur uitgooien en overstappen op ADSL. Voila het hele probleem is uit de wereld.
Helaas zal je die rekening wel moeten betalen, de KPN is niet verantwoordelijk voor jou pc.
Helaas zal je die rekening wel moeten betalen, de KPN is niet verantwoordelijk voor jou pc.
http://www.dialerdetect.nl/nederlands/index.html
Installeren .
Of nog beter een andere browser nemen .
http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
Ben je ook nog gelijk beter beschermd tegen ander onheil .
zoals pishing beschermd.
Installeren .
Of nog beter een andere browser nemen .
http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
Ben je ook nog gelijk beter beschermd tegen ander onheil .
zoals pishing beschermd.