LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cursus terugbetalen na beeindigen contract
Cursus terugbetalen na beeindigen contract
Is het normaal dat je werkgever je aan het eind van een dag training je een formulier wil laten tekenen waarmee je tekent om de helft van de cursus (1500 voor 1 dag!) terug te betalen indien je binnen een jaar de werkgever verlaat?
Het beteft een specifiek door deze werkgever opgezette training.
Het beteft een specifiek door deze werkgever opgezette training.
Re: Cursus terugbetalen na beeindigen contract
Nee, tenzij hij je dat vooraf hebt verteld.
het betreft dus ook een cursus die je min of meer verplicht bent te volgen
Dit komt vaker voor, zeker als het een dure cursus is die je eventueel ook ergens anders kunt gebruiken.
Het is om te voorkomen dat jij op kosten van je baas een dure cursus gaat volgen en vervolgens ergens anders je kennis te gelde gaat maken.
Het is om te voorkomen dat jij op kosten van je baas een dure cursus gaat volgen en vervolgens ergens anders je kennis te gelde gaat maken.
Ik snap dat dit voorkomt, maar het is dus zo dat je eigenlijk verplicht bent om de cursus te volgen,en je vervolgens moet tekenen dat je de helft terugbetaald als je het bedrijf binnen een jaar verlaat, dat is toch te gek voor woorden?
Als het in het kader van je werkzaamheden goed is dat jij die cursus volgt dan kan je baas het verplicht stellen. Maar niets houdt je tegen om na het volgen van de cursus ontslag te nemen en ergens anders naar toe te gaan.
Vandaar het contract dat je moet tekenen. Ik ben zelf geen werkgever, maar ik zou er in kunnen komen dat ze dit doen.
Vandaar het contract dat je moet tekenen. Ik ben zelf geen werkgever, maar ik zou er in kunnen komen dat ze dit doen.
De reacties zijn begrijpelijk, maar het gaat hier om een cursus waar NA DE CURSUS wordt gevraagd om te tekenen.Is het normaal dat je werkgever je aan het eind van een dag training
Het is normaal dat een werkgever zich indekt, maar dan moet hij u VOOR aanvang van de cursus laten tekenen, niet achteraf. Indien de cursus door de werkgever is voorgeschreven en u bent door hem verplicht, hoeft u ook niets te tekenen.
Hmmm ja die had ik inderdaad gemist. Zo'n verklaring moet je inderdaad altijd vooraf ondertekenen lijkt mij. Achteraf kun je weigeren om het te doen, aangezien je vooraf nog had kunnen overwegen om de cursus dan maar niet te doen.
1500 euri voor een dag ? wat voor cursus mag dat wel niet zijn ?
Goudsmid inclusief materiaal zeker
Goudsmid inclusief materiaal zeker
Nee, dit soort cursussen is tegenwoordig razend duur. Ze worden gegeven door professionele bedrijven, die daar dus een pittig tarief voor tellen.
Normaalgesproken haalt een werkgever die kosten er dubbel en dwars uit, en wel, omdat de werknemers die die cursus met succes hebben gevolgd, beter en efficienter in de onderneming ingezet kunnen worden.
Achteraf laten tekenen is niet netjes, maar het gebeurt helaas wel vaker.
Normaalgesproken haalt een werkgever die kosten er dubbel en dwars uit, en wel, omdat de werknemers die die cursus met succes hebben gevolgd, beter en efficienter in de onderneming ingezet kunnen worden.
Achteraf laten tekenen is niet netjes, maar het gebeurt helaas wel vaker.