LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI solliciteren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
henk randero

CWI solliciteren

Ongelezen bericht door henk randero »

Nou snap ik er niks meer van............ vraag ik WW aan, na een heel jaar hard werken, word ik 20 % gekort op mijn uitkering OMDAT ...ik niet voldoende gesolliciteerd had VOORDAT ik werkeloos werd !!!
Hoest mogelijk.. je gaat toch niet solliciteren als je fulltime werk hebt !!!
Hoe kon ik nou weten dat ik werkeloos zou worden... helderziendheid komt in mijn familie nog niet voor !
[/b]

Robbienn

Re: CWI solliciteren

Ongelezen bericht door Robbienn »

Zo zijn de regels helaas...
Maar het is toch bekend dat het UWV/CWI niet alles voortijdig meld..
Eigen verantwoordelijkheid of????

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is er vreemd aan. Op het moment dat je weet dat je werkloos wordt ga je toch als de wiedeweerga aan de slag om ander werk te vinden.

Ik vindt het een erg vreemde reactie. Wil je geen nieuw werk.... Vind je het wel fijn dat je voor niks doen geld krijgt... Volgens mij wel.

JE krijgt toch ook een folder mee waar op staat dat je verplicht bent om alles in het werk te stellen om geen uitkering te hoeven aanvragen. Is lezen dan echt zo moeilijk.

Klagen kan je wel, maar je verdiepen in de uitkering die je krijgt is te veel moeite.

randero

Ongelezen bericht door randero »

Je begrijpt het niet... ik wist niet dat ik werkeloos zou worden... dan ga je toch geen andere baan zoeken, toen ik werkeloos werd ben ik wel gaan zoeken , wat niet meevalt als je 62 bent !!

Gast

Nee je weet niet dat je werkloos wordt. dan ben je op staande voet ontslagen waardoor je uberhaupt geen recht op ww hebt. Of je had een jaarcontract, het contract is dan beindigd van rechtswege. Je weet dan dus al een jaar lang dat je contract misschien wel eens niet verlengt wordt. Je kan ook nog een uitzendkracht zijn dan heeft het UZB een week opzegtermijn.

In ieder geval op dag 1 meld je je bij het arbeidsbureau, vanaf dat moment ga je als een gek solliciteren. een paar dagen later moet je voor de ww terugkomen. in die tijd heb je dan minstens 10 sollicitaties gedaan. dat schrijf je op een papiertje wat gevraagd wordt als je de uitkeringspapieren moet inleveren. Je voldoet dan aan je plicht. want en zo staat het in de Werkloosheidswet. Je moet vanaf het moment dat je weet dat je werkloos wordt alles doen om weer aan nieuw werk te komen.

1 dat heb je niet gedaan en je korting is terecht.

2 dat heb je wel gedaan, dus vanaf het moment dat je werkloos bent geworden (dat je het dus wist) en het moment dat de papieren naar het uwv gaan heb je een flink aantal keren gesolliciteerd (afhankelijk van je functie maar een keer per dag is billijk). De korting is dan niet terecht en ik zou bezwaar aantekenen.

Oh ja ik log me niet in omdat ik de tros qua privacy niet vertrouw. maar ik ben Jan van Gendt, jurist arbeidsrecht te zwaagwesteinde.[/b]

JH

Ongelezen bericht door JH »

Hoest mogelijk.. je gaat toch niet solliciteren als je fulltime werk hebt !!!
Wanneer je voor onbepaalde tijd werk hebt dan is dat inderdaad vreemd. Helaas zijn de meeste arbeidscontracten van tijdelijke aard en weet je van te voren dat het na een bepaalde periode afloopt. Dus toch maar de boer op om te laten zien dat je gesolliciteerd hebt. En tegenwoordig hoef je er de deur niet eens voor uit, je kunt via diverse vacaturesites zoeken naar werk.

Gast

Wat kunnen sommige mensen toch zeuren, is het nou zo moeilijk om een standaard open sollicitatiebrief te maken? dan hoef je alleen nog maar een telefoonboek erbij te pakken, een aantal bedrijven uit te zoeken en een open sollicitatie er naartoe sturen.. Das toch niet zo moeilijk.

En natuurlijk is het heel naar als je geen reactie terug krijgt van hetb bedrijf maar dan ga 1,5 week nadat je al die brieven hebt verstuurd een beldagje houden en bel je al die bedrijven op met de vraag of ze je brief hebben ontvangen. Dan krijg je altijd reactie. En dan weet jij precies waar je aan toe bent.

Enne als iemand gekort wordt op zijn uitkering kan het CWI daar niks aan doen, moet je bij het UWV zijn die is je uitkeringverstrekker. Heel veel mensen gaan klagen over het CWI maar dan moet je toch echt zijn bij het UWV.

Gast

Zo simpel is het natuurlijk ook niet,zeker niet voor hoger opgeleide.

Een standaard sollicitaiiebrief sturen aan verschillende bedrijven zal nu UWV ook sollicitatiebrieven gaat controleren niet worden geaccepteerd. Men zal eisen, in feite terecht, dat de sollicitatiebrief is afgestemd op het desbetreffende bedrijf.

Gast

hoger opgeleide, vele brieven versturen,
jullie hebben makkelijk praten, maar hebben jullie ook de leeftijd van 62 jaar? zoals de starter van dit topic?
ik heb nog nooit een probleem gehad met het vinden van een baan, maar ik heb dan ook van alles gedaan,
van binnenvaart tot thuiszorg
ik heb zelfs nog champignons geplukt.
als je jong bent is het allemaal wat eenvoudiger,
ik kan ook heel slecht tegen jongere die een uitkering hebben, of bang zijn dat ze weer voor zoveel % moeten gaan werken.
maar de oudere?!
Die hebben het pas moeilijk wat sollicitatie aangaat.

Gast

Het zou heel goed kunne zijn dat de beste man een contact had voor een jaar, met uitzicht op verlenging, wat niet door is gegaan.

Omdat hij graag in zijn eigen levensonderhoud wil voorzien, gaat hij werk doen bij een uzb.

Gast

sommige blaten hier net als schapen.

ook meneertje de vervelend jurist die ik hier las.

wat eigen schuld 5 jr bij hetzelfde bedrijf werken en ineen komt er een interim manager binnen in het bedrijf die dacht alles beter te kunnen en je raad het al de 5 laatste eruit waar ik ook onder viel

hoezo had ik dat kunnen weten flikker gauw op meneer de jurist.

ontslag op een verzonnen punt gekregen, wel gewonnen maar niet van het uwv die zijn nog steeds van mening dat het ontslag mijn schuld is terwijl de rechter zegt van niet

van den Berg

Ongelezen bericht door van den Berg »

Beste mensen , hoe je het ook bekijkt het valt niet mee om hier in nederland een Goede baan te vinden. zeker niet met de nog steeds oplopende werkloosheid. MVG W.van den Berg

pieter bos

Ongelezen bericht door pieter bos »

Ik heb inderdaad ook problemen gehad ,ze zijn telefonisch niet direct bereikbaar , het callcenter dat alles zou moeten weten weet niks, en op brieven word ook niet gereageerd, en voor de rest mag je het zelf uitzoeken,althans in Rotterdam,bellen naar een werkgever kan ook niet meer omdat , ER EEN AANTAL mensen misbruik van heeft gemaakt een schande er zijn manieren te verzinnen , bijvoorbeeld aan de desk van medewerker bellen bijvoorbeeld. Ook wat ik eerder hoorde over de sollicitatie plicht voor je ontslag ,als je dat niet weet, word je inderdaad GENAAID, ik heb mazzel gehad en was voor mijn ontslag naar het CWI geweest. Verder is solliciteren via werk.nl van het CWI EEN RAMP , REACTIES VAN WERKGEVERS ONTBREKEN,ZODAT SOLLICITEREN WEL EEN BEETJE FRUSTEERT. Ik zou graag zien dat werkgevers die vacatures plaatsen , verplicht zou moeten reageren op elke sollicant , uit respect voor de sollicitant, en als werkgever dat niet doen , zou je ze kunnen uitsluiten van werk.nl. Sinds kort heb ik op EIGEN initiatief me aangemeld bij een reintregatie bedrijf , ik denk wel een goeie gevonden, 4 weken later , werd door het uwv opgeroepn , om een gesprek hier over aan te gaan , vervolgens werd mij medegedeeld dat ik ZELF , verantwoordelijk ben voor de voortgang van alles, en indien het niet goed zou gaan , zou ik fors gekort kunnen worden of zelfs mijn ww , zou kunnen kwijt raken , kortom als je zelf iets wil , moet je er veel voor doen , en als je pech hebt kun je alles kwijt raken. Met mij zal het wel goed komen , maar voor een heleboel niet als ze niet tegen stress/druk kunnen omgaan die een ww/wao/rww uitkering, die steeds harder en onpersoonlijker wordt, en liever niet uitgekeeerd word ongeacht of je er jaren lang premies voor hebt betaald, en de premie beheerders er finacieel gezien een puinhoop van maken , duur ingerichte kantoren, niet funtionerend personeel ,de groeiende afstand tussen medewerker en klant, maar als je het aan verzekeraars overlaat, krijgt niemand meer een uitkering , want verzerkeraars willen maar 1 dingen , NIET UIKEREN. Dus wat dat betreft ben ik somber gestemd wat de toekomst betreft, maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt, Vriendelijke Groeten , Pieter Bos

Gast

Ga er maar vanuit dat bij een gemiddelde vacature toch zo'n 300 tot 400 sollicitatiebrieven door de brievenbus rollen!,

Deze "enthousiasme" is natuurlijk prachtig voor het bedrijf, alleen de 399 afschrijvers moeten wel even een briefje terug krijgen!,

Helaas hebben de meeste bedrijven geen tijd voor die "administratieve rompslomp", en een drukker in huren voor de afschrijfformulieren kost natuurlijk weer te veel geld!,

Daarom wordt er meestal niet meer gereageert op een sollicitatiebrief, voor de sollicitant komt dit natuurlijk sneu over, maar het mes snijdt aan twee kanten, voor de sollicitant én het bedrijf!.

Gast

Pieter Bos
RWW is als zo'n 10 jaar geleden afgeschaft

C.

Ongelezen bericht door C. »

Als je er 5 jaar werkt dan moet je werkgever ontslag aanvragen en dus weet je dat de kans er in zit dat je wordt ontslagen en vanaf dat moment begint de sollicitatieplicht! Met je flikker nou toch op.

Gesloten