LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Telegraaf !

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
femke mijer

De Telegraaf !

Ongelezen bericht door femke mijer »

Wij hebben al jaren een abonnement op de Telegraaf. De laatste tijd
wordt de krant op zaterdag niet bezorgd. Dan kopen we maar een los
exemplaar voor € 2,80 en dat wordt als volgt gecompenseerd !
Indien u De Telegraaf niet ontvangt dan compenseren wij uw klacht door uw abonnementsperiode met één dag te verlengen.
Dit slaat toch nergens op !

Vroeger werd die krant gewoon na bezorgd, waar is de service gebleven op deze manier ?

Is het onredelijk om die € 2,80 te verrekenen met het abonnementsgeld ?

Bob Schurkjens

Re: De Telegraaf !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Neem es een andere krant.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Heeft niks met service te maken, maar met het rechtzetten van een gemaakte fout door de bezorger. Nabezorgen is inderdaad de meest correcte manier, maar kennelijk worden er zoveel fouten gemaakt dat het abonnement met een dag verlengen gewoon makkelijker en goedkoper is.

Je kunt overigens niet het volledige bedrag van 2,80 verrekenen met het abonnementsgeld, omdat je na omrekenen zeer waarschijnlijk geen 2,80 betaalt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Heeft niks met service te maken, maar met het rechtzetten van een gemaakte fout door de bezorger.
TS schrijft dat de krant op zaterdag niet meer bezorgd wordt. Dat hoeft dan niet een fout van de bezorger te zijn, het kan ook zijn dat er gewoon geen bezorger is op zaterdag. Dan ligt de fout ergens anders.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Je kan de klacht ook op Klacht.nl zetten. Dat men op Zaterdag geen bezorgers zou hebben vind ik wel vergezocht, eerlijk gezegd. http://www.klacht.nl/de-telegraaf/

femke mijer

tenormin schreef:Je kan de klacht ook op Klacht.nl zetten. Dat men op Zaterdag geen bezorgers zou hebben vind ik wel vergezocht, eerlijk gezegd. http://www.klacht.nl/de-telegraaf/
Precies op die manier betaal je wel te veel voor je abo ! Als je niet op tijd betaalt dan ontvang je wel meteen een aanmaning of een telefoontje. Beide partijen hebben een verplichting toch !

femke mijer

witte angora schreef:Heeft niks met service te maken, maar met het rechtzetten van een gemaakte fout door de bezorger. Nabezorgen is inderdaad de meest correcte manier, maar kennelijk worden er zoveel fouten gemaakt dat het abonnement met een dag verlengen gewoon makkelijker en goedkoper is.

Je kunt overigens niet het volledige bedrag van 2,80 verrekenen met het abonnementsgeld, omdat je na omrekenen zeer waarschijnlijk geen 2,80 betaalt.
De Telegraaf houdt zich niet aan het abo en men heeft recht op de krant. Vooral op zaterdag staat de krant vol met nuttige info.

femke mijer

Hoe klop ik klanten geld uit de zak dus. Mijn partner is aan huis gekluisterd en verheugt zich
elke zaterdag op de krant.

tenormin

Bob Schurkjens schreef:Neem es een andere krant.
Om nu een andere krant te adviseren, weet dat de Televaag niet jouw favoriete krant is (understatement) maar het is wel zo dat er de meeste colums instaan, zoals ik Prof. Dr. Smalhout niet wil missen (zolang zijn fragiele toestand het nog toestaat). Maar natuurlijk is dat alles smaakgebonden. En als je een abonnement hebt behoort zo'n ding gewoon bezorgd te worden. Heb zelf zelden of nooit problemen met bezorging, maar aan na bezorging (hoewel je invult op de site dat je hem na geleverd wilt hebben) doen ze volgens mij niet meer. Een zaterdagkrant systematisch niet ontvangen vind ik vreemd.

@femke, woon je in een buurt waar meer abonnee 's dit overkomt? Kan je er achter komen waar het uitgiftepunt is? Lijkt er maar zo op dat die jongen/meisje, vrouw/man er op Zaterdag 'geen zin in heeft'.

femke mijer

Vandaag reactie van de Telegraaf ontvangen de bezorging geschiedt tegenwoordig door één bezorger van alle ochtendkranten. Na bezorgen gebeurt niet meer om de kosten te besparen.
Anders worden de abonnementen in prijs verhoogd. Ik krijg nu waardebonnen om bij niet bezorgen de krant gratis te halen bij een verkooppunt.

Dus zeer nette oplossing van de Telegraaf.

tenormin

femke mijer schreef:Vandaag reactie van de Telegraaf ontvangen de bezorging geschiedt tegenwoordig door één bezorger van alle ochtendkranten. Na bezorgen gebeurt niet meer om de kosten te besparen.
Anders worden de abonnementen in prijs verhoogd. Ik krijg nu waardebonnen om bij niet bezorgen de krant gratis te halen bij een verkooppunt.

Dus zeer nette oplossing van de Telegraaf.
Gelukkig, die bonnen hebben ze dus nog wel. Vroeger had ik ze ook altijd als ik aangaf 6 maanden per jaar bonnen te willen; ook dat werd afgeschaft (opschorting abonnement geworden). 't Jammer dat het niet meer op Zaterdag in "de bus komt", maar beter de bonnen dan extra te betalen. Nou ja, alles verandert in de krantenwereld.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

ZoLs al eerder gemeld, AD doet exact hetzelfde.
Overigens stuurt het AD nu ook waardebonnen, echter zijn die bonnen niet geldig op zaterdag, dus voor een zaterdagkrant. Schiet dus niet op.
Kijk even of uw Telegraaf waardebonnen wel geldig zijn op zaterdag en dus voor een zaterdagkrant!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Na verhuizing, en dus een andere bezorger, kwam bij ons de telegraaf elke dag te laat, zo rond 07.45, en dan ben ik zo goed al op mijn werk, en mijn vriendin nét de deur uit. Ook reed deze jongeman met zijn scooter tot aan de voordeur om zo zittend de krant door de bus te kunnen doen. Gevolg was dat áls hij eens (net) op tijd was, wij slaapdronken een hal ruikend naar uitlaatgassen in liepen. Na dagelijks (meer da 2 maanden) een "niet bezorgd" klacht online te hebben ingediend, om vervolgens bij het avondeten de ochtendkrant te kunnen lezen, trof ik hem bij de voordeur. Op mijn vraag of hij voortaan zoals afgesproken <07.00 kon komen, en niet meer met zijn scooter ons pad op wilde rijden, kreeg ik me toch een grote bek, niet te filmen. 's Middags meteen opgezegd, en het AD genomen. Die bezorger komt 06.00, elke dag, regen, sneeuw of natuurrampen deren hem niet, en heeft mijn vertrouwen in de krantenbezorgers in zijn eentje weer herstelt.

tenormin

@sjohie, natuurlijk zou ik zoiets ook hebben gedaan als de levering van de krant zo slecht was. Maar ik moet toch even opkomen voor 'mijn' bezorger: die komt ook al "tig" jaar door weer en wind, dus niet alle Telegraafbezorgers zijn slechte bezorgers, hoor. Maar...was dit wel zo geweest: was de krant er ook uit gegaan.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Die bezorger komt 06.00, elke dag, regen, sneeuw of natuurrampen deren hem niet, en heeft mijn vertrouwen in de krantenbezorgers in zijn eentje weer herstelt.

Tot hij genoeg geld gespaard heeft om een scooter te kopen, om met deze dan de krant rondbrengt. :lol:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, natuurlijk zou ik zoiets ook hebben gedaan als de levering van de krant zo slecht was. Maar ik moet toch even opkomen voor 'mijn' bezorger: die komt ook al "tig" jaar door weer en wind, dus niet alle Telegraafbezorgers zijn slechte bezorgers, hoor. Maar...was dit wel zo geweest: was de krant er ook uit gegaan.
Op mijn eerste adres waar ik het telegraaf abonnement ooit afsloot ~13 jaar geleden, jatte op een gegeven moment een geknipte AD bezorger de telegraaf uit de brievenbus als deze er nog half uitstak. :shock: Daar kwamen meerdere buurtbewoners en ik, samen met de bezorg supervisor achter na lang postten etc etc. Het leek wel CSI in de polder.. :lol: Op mijn volgende woonadres kwam de Telegraaf altijd op tijd, en op ons huidige, was het dus bovenstaande drama, en is de AD bezorger uit de kunst. In alle drie gevallen in dezelfde stad overigens.

Voorlopig gaan we niet verhuizen, en hopen we nog lang van de geweldige service van de AD bezorger te kunnen genieten. :D

tenormin

Voorlopig gaan we niet verhuizen, en hopen we nog lang van de geweldige service van de AD bezorger te kunnen genieten. :D
Ook ik heb geen intentie te gaan verhuizen maar ik ben dan wel 'jaloers' om geen dampen van brommers te ruiken :lol: : ergo, moet naar beneden, in flat bezorgen ze niet, dus eerst aankleden... :mrgreen:

Gesloten