LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dela

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nvinken

dela

Ongelezen bericht door nvinken »

mijn vader is overleden alles is door de dela geregeld maar er is zoals in de polis staat een vrij te besteden bedrag van 390 euro nu wil dela dit niet uitkering omdat het wel vrij te besteden was maar er geen bonnetjes zijn dit is niet in de voorwaarden vermeld dus vrij te besteden betekend doen wat wij willen rare voorwaarden toch

Nemi

Re: dela

Ongelezen bericht door Nemi »

Wat wij willen? Interpunctie. Dit verhaal is totaal onbegrijpelijk.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik begrijp er dus uit dat je vader overleden is, dat de dela alles geregeld heeft en dat je nu 390 euro uitgekeerd wilt krijgen omdat dat vrij besteedbaar is.

Heb je die 390 euro uitgegeven aan begrafenis gerelateerde zaken dan? Want dan zouden er inderdaad bonnetjes van moeten zijn. Ik hoop niet dat je verwacht dat geld zo cash in handen te krijgen want zo werkt het niet volgens mij.

b l a c k r o s e

Ongelezen bericht door b l a c k r o s e »

Jouw vader heeft zeer waarschijnlijk een "natura" uitvaartverzekering gehad bij de Dela. Dat is een pakket van "diensten" zoals het uitvoeren van alle basisdiensten van een uitvaart o.a. verzorging, kist, enz enz.
In zo'n pakket zit inderdaad meestal een "vrij te besteden" bedrag.
Daar mogen rekeningen voor ingestuurd worden en die worden dan betaald tot aan het bedrag wat is genoemd in de polis.
Een "natura" verzekering mag volgens de wet niet in geld uitkeren. Daarom heet het ook "natura". Alleen een "kapitaalverzekering mag in geld uitkeren. De dela heeft dus wel gelijk.

Gesloten