| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DigiD: sms-controle niet mogelijk vanuit buitenland
-
Frans Huneker
DigiD: sms-controle niet mogelijk vanuit buitenland
Bericht Geachte redactie,
Ik woon in het buitenland, heb een buitenlands telefoonnummer en wil gebruik maken van inloggen met sms controle. Wel, dat is onmogelijk omdat ik een buitenlands telefoonnummer heb. Daardoor kan ik geen gebruik maken van essentiele diensten. U zult begrijpen dat ik dat bijzonder vervelend vind en ik ben niet de enige Nederlander die permanent in het buitenland woont en gebruik wil of moet maken van inlogmogelijkheden via DigiD. De organisatie biedt weliswaar een zeer omslachtige en dure mogelijkheid om het door henzelf geschapen euvel te verhelpen: een nieuwe inlognaam maken en binnen 30 dagen op een in Nederland gevestigde DigiD-balie op te draven om de zaken af te ronden. Onacceptabel, want een dergelijk heen-en-weertje (ik woon in Indonesie) kost me minstens € 1000 of meer.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u hier uw licht over zou willen laten schijnen.
Ik woon in het buitenland, heb een buitenlands telefoonnummer en wil gebruik maken van inloggen met sms controle. Wel, dat is onmogelijk omdat ik een buitenlands telefoonnummer heb. Daardoor kan ik geen gebruik maken van essentiele diensten. U zult begrijpen dat ik dat bijzonder vervelend vind en ik ben niet de enige Nederlander die permanent in het buitenland woont en gebruik wil of moet maken van inlogmogelijkheden via DigiD. De organisatie biedt weliswaar een zeer omslachtige en dure mogelijkheid om het door henzelf geschapen euvel te verhelpen: een nieuwe inlognaam maken en binnen 30 dagen op een in Nederland gevestigde DigiD-balie op te draven om de zaken af te ronden. Onacceptabel, want een dergelijk heen-en-weertje (ik woon in Indonesie) kost me minstens € 1000 of meer.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u hier uw licht over zou willen laten schijnen.
-
NeoDutchio
Re: DigiD: sms-controle niet mogelijk vanuit buitenland
Waarom heeft u dit van te voren niet goed regegeld dan? Over de hele wereld wonen Nederlanders, maar ik hoor geen anderen hier over klagen. U woont permanent in het buitenland, maar wil wel Nederlander blijven?
Er zijn verschillende manieren om in te loggen bij Digid. Sms is maar 1 mogelijkheid. En ja, per post een nieuw inlognaam en wachtwoord aanvragen is leuk, maar waar komt die post terecht? Over de hele wereld wachtwoorden gaan verzenden in de hoop dat u ook echt bent wie u zegt is te risicovol. Wees blij dat er strenge controles zijn.
Gelukkig hoeft u echt niet naar Nederland te vliegen hoor, Hong Kong en Sydney is een stuk dichter bij.
Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
Er zijn verschillende manieren om in te loggen bij Digid. Sms is maar 1 mogelijkheid. En ja, per post een nieuw inlognaam en wachtwoord aanvragen is leuk, maar waar komt die post terecht? Over de hele wereld wachtwoorden gaan verzenden in de hoop dat u ook echt bent wie u zegt is te risicovol. Wees blij dat er strenge controles zijn.
Gelukkig hoeft u echt niet naar Nederland te vliegen hoor, Hong Kong en Sydney is een stuk dichter bij.
Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
Van te voren was dit niet te voorzien, want vroeger hoefde er geen controle te zijn met sms-controle. De overheid heeft dit naderhand verplicht gesteld, zonder rekening te houden met mensen als TS.NeoDutchio schreef:Waarom heeft u dit van te voren niet goed geregeld dan?...Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
Uw afgeven op TS is verder ongepast.
-
NeoDutchio
Een sms controle is geen verplichting. Er zijn andere manieren van inloggen.Cornelis7 schreef:Van te voren was dit niet te voorzien, want vroeger hoefde er geen controle te zijn met sms-controle. De overheid heeft dit naderhand verplicht gesteld, zonder rekening te houden met mensen als TS.NeoDutchio schreef:Waarom heeft u dit van te voren niet goed geregeld dan?...Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
Dat is toch iets te kort door de bocht. Ik ken iemand die al lang in Frankrijk woont en ook de Franse nationaliteit heeft aangenomen. Dat had dus niets te maken met "de voordelen van Nederland behouden". Om het ooit in NL opgebouwde bedrijfspensioen te kunnen inzien was echter wel een DigID noodzakelijk. Dat was nog een heel gedoe om dat geregeld te krijgen.NeoDutchio schreef: Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
-
NeoDutchio
Ook dat kan gewoon in Parijs geregeld worden.Erthanax schreef:Dat was nog een heel gedoe om dat geregeld te krijgen.
Men heeft alleen bij de zorgverzekeraars die extra sms verplicht gesteld naast digid. Bij de belastingdienst en bijvoirbeeld het ABP is digid voldoende.
-
StevieNL81
Puur zoekende naar een oplossing voor korte termijn; is aanschaf van een NL prepaid sim een oplossing? Duurt weekje voordat die er is maar als ontvangen is gratis dus dan kan je wel even vooruit.
Met een beetje slimmigheid krijg je vaak gratis een demo kaartje gestuurd met € 2,00 tegoed vanuit nl.StevieNL81 schreef:Puur zoekende naar een oplossing voor korte termijn; is aanschaf van een NL prepaid sim een oplossing? Duurt weekje voordat die er is maar als ontvangen is gratis dus dan kan je wel even vooruit.
-
StevieNL81
Als je geen mogelijkheid kan vinden er online nog 1 te bestellen stuur ik m wel op...zijn hier om elkaar te helpen. Hoewel ik ook wel weet dat het hier meer ook om het achterliggende probleem gaat....maar daar zijn hier anderen wijzer in dan ik.
Ziekenhuis heft dit tegenwoordig ook als verplichting.Een sms controle is geen verplichting. Er zijn andere manieren van inloggen
Ik zou inderdaad een prepaid simmetje uit NL op laten sturen.
Ja, dit was mogelijk niet te voorzien. Dat men geen rekening gehouden heeft met mensen zoals TS, is niet waarschijnlijk. Het is eerder zo dat men een afweging heeft gemaakt, waarbij het aspect 'veiligheid' een grote rol heeft gespeeld.Cornelis7 schreef:Van te voren was dit niet te voorzien, want vroeger hoefde er geen controle te zijn met sms-controle. De overheid heeft dit naderhand verplicht gesteld, zonder rekening te houden met mensen als TS.NeoDutchio schreef:Waarom heeft u dit van te voren niet goed geregeld dan?...Je moet er iets voor over hebben om als Nederlander ergens anders te gaan wonen en toch de voordelen van Nederland te willen behouden.
Uw afgegeven op NeoDutchio is verder ongepast.