LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale handtekeningenaktie/petitie site

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
draaimolen

digitale handtekeningenaktie/petitie site

Ongelezen bericht door draaimolen »

Hallo Allemaal,

Wisten jullie dat nederland eindelijk een digitale handtekeningenaktie/petitie site heeft?
Je kunt deze vinden op http://www.ikteken.nl

Dus wil een een digitale handtekeningenaktie/petitie beginnen, this is the place to be!

Hier even een stukje tekst van de site:

Ikteken.nl is een site waar iedereen een handtekingenaktie/petitie kan beginnen. Het enige wat je moet doen is even registreren en dat is geheel gratis!

Ikteken.nl is niet bedoeld voor prive doeleinde (gezins/familie/vrieden aangelegenheden) of nutteloze items, maar wel voor items zoals internet, wijkverbetering, milieu, politiek etc etc.

In principe mag dus overal een handtekeningenaktie voor worden gestart, maar er zijn uitzonderingen. Denk hierbij aan discriminatie, criminaliteit en alles wat buiten de normen en waarden valt van de mensheid.

Ik vind het een prima site

-margriet-

Re: digitale handtekeningenaktie/petitie site

Ongelezen bericht door -margriet- »

ehm volgens mij is de "internet-handtekening" nog niet geldig voor bijvoorbeeld het op de agenda zetten van bepaalde onderwerpen voor het kabinet?

Maar verder wél een prima initiatief :wink:

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij heb ik mijn belastingaangifte
al voorzien van een digitale handtekening.
Of zit ik fout?¿

-margriet-

daar heb je gelijk in. Maar volgens mij zit dat met petities enzo tóch ffies anders..........

Maar het fijne weet ik er neit van hoor :?

-margriet-

Op grond van Europese Richtlijn 99/93/EG is nu de Nederlandse Wet Elektronische Handtekeningen van kracht. Met deze wet worden "betrouwbare" digitale handtekeningen nu geacht even rechtsgeldig te zijn als papieren handtekeningen. Alhoewel de wet in principe ook ingescande papieren handtekeningen toelaat, worden met name de cryptografisch veilige digitale handtekeningen rechtsgeldig verklaard. De wet stelt ook eisen aan de certificaten waarmee dergelijke digitale handtekeningen moeten worden gecontroleerd en aan de instanties (TTP's) die die certificaten gaan uitgeven.
ik denk dus, als ik dit lees, dat het te maken heeft met een stukje crypting (zeker weten dat jij het bent, veiligheid).

Gesloten