geachte Dame e/o Heer
ik heb al diverse malen bij dirk v/d Broek geklaagt over het fijt dat als je aan de kassa afrekend ,je geld overdreven wordt nagekeken op echtheid en dat ze van je verlangen dat je jouw tas op tild om te kijken of je er niets onder verstopt.
Ik vindt dit een zeer kwalijke zaak en ga dan ook zo weinig mogelijk naar die winkel.
een keer hebben ze een poging gedaan om in mijn tas te kijken ,dat vondt ik heel erg ,en heb daar ook gelijk wat van gezegt.
je wordt daar bekeken of je alles zo wilt meenemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] digros
Re: digros
dat geld controleren is maar goed ook, want er is tegenwoordig zoveel nepgeld in omloop. en als het nep is kunt U er mee naar de bank om het aan te geven oid. dat tassen controleren is ook maar goed, want er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld een klein pakje kruiden vergeten uit hun kar te halen en er dan per ongeluk een tas opzetten. als u dan 'betrapt' wordt dat u dat pakje neit heeft betaald is het toch echt wel diefstal. dus u kunt ook het positieve van die controles inzien.
Re: digros
Dat ze erg controleren bij de Digros is gewoon zo. Soms voel je je een crimineel. Ze hebben sinds kort ook ex-cassiëres die in een net pakje kijken of je wel alles afrekent. Meisjes van een jaar of 17 hebben ze er voor aangesteld. Zo ook in Zoetermeer. Daar controleren ze elk stukje bankpapier. Weet je wat ook erg is? Extra geld opnemen kosten geld. Terwijl ze dan minder geld in kas hebben (minder risico), maar belangrijker: ze hoeven minder geld af te storten en dat kost hen ook minder geld aan de waardetransporten. Ze verdienen dus aan 2 kanten. Maar om op het controleren van papierengeld terug te komen. Het zal wel nodig zijn, maar laten ze geen onderscheid maken. Als ik in mijn werkkleren kom doen ze het wel. Kom ik in pak met stropdas, dan doen ze het niet (ze plakken zelfs het oranje stickertje op een flesje bier in een kratje voor me) In werkkleding plakken ze het op m'n vinger en mag ik het zelf doen.