LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douanekosten bij pakketje naar Turkije

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
carl.cairo

Douanekosten bij pakketje naar Turkije

Ongelezen bericht door carl.cairo »

Ik heb met UPS een pakketje verzonden naar Turkije.
Op hun website is melding gemaakt dat er ter plaatste eventueel extra kosten kunnen zijn ivm met afhandeling douane e.d.
Ik had echter wel verwacht dat voordat deze kosten, 325,- in mijn geval, vooraf voorgelegd zouden worden.
Aangezien het zowel mij als UPS (zegt ups) vooraf niet duidelijk was hoe hoog deze kosten zouden zijn.
Ik ben niet geïnformeerd vooraf en nu MOET ik betalen ook indien ontvanger het pakket weigert.

150747

Re: Douanekosten bij pakketje naar Turkije

Ongelezen bericht door 150747 »

Samenvattingen van EU-wetgeving over douane

Niemand hoeft binnen de EU douanerechten te betalen om goederen van het ene naar het andere land te vervoeren. De invoerheffingen op goederen die van buiten de EU worden geïmporteerd gaan direct naar de EU-schatkist en vormen circa 14% van de eigen inkomsten van de EU.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

150747 schreef:
06 feb 2020 12:22

Niemand hoeft binnen de EU douanerechten te betalen om goederen van het ene naar het andere land te vervoeren. De invoerheffingen op goederen die van buiten de EU worden geïmporteerd gaan direct naar de EU-schatkist en vormen circa 14% van de eigen inkomsten van de EU.

Turkije is geen EU land.

Teunbosseman
Contacteer:

carl.cairo schreef:
05 feb 2020 19:10
Ik heb met UPS een pakketje verzonden naar Turkije.
Op hun website is melding gemaakt dat er ter plaatste eventueel extra kosten kunnen zijn ivm met afhandeling douane e.d.
Ik had echter wel verwacht dat voordat deze kosten, 325,- in mijn geval, vooraf voorgelegd zouden worden.
Aangezien het zowel mij als UPS (zegt ups) vooraf niet duidelijk was hoe hoog deze kosten zouden zijn.
Ik ben niet geïnformeerd vooraf en nu MOET ik betalen ook indien ontvanger het pakket weigert.

Onzin, ik heb via UPS een gewonnen item ( waarde 0,00 dollar ) uit USA laten komen en hiervoor alleen de verzendkosten ( 22,91 dollar ) betaald.
Nu komt POSTNL met een kaartje dat ik kosten moet betalen voor het invoeren a 18,48. Bij het niet ophalen voor datum xx wordt het item retour afzender gestuurd en hoef ik niets te betalen.

Ik weiger dus de zending en hoef niets te betalen. verkoper ingelicht dat deze een retourzending kan verwachten en deze stuurt opnieuw op via een andere vervoerder :mrgreen:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Turkije is geen EU dus als je niet duidelijk vooraf vraagt wat de kosten zijn loop je dit risico.

Via Cyprus naar Griekse deel sturen, en dan 50 meters lopen naar Turkse post en gratis invoer is bekend, mits je daar relatie hebt.
Nu is bij die grens daarom daar ook controle gekomen en of het nog kan..... daar verloren ze veel geld mee!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

150747 schreef:
06 feb 2020 12:22

En wat wil je hier nu mee zeggen? Het heeft totaal helemaal niets met het probleem van ts te maken, maar fijn dat je je hebt kunnen ventileren.

Nu weer naar het onderwerp van ts, waarbij het gaat over het exporteren van een pakket naar Turkije en we niet met de Europese douane te maken hebben, maar met de Turkse douane.
carl.cairo schreef:
05 feb 2020 19:10
Waar is die verwachting op gebaseerd? Uw verwachting komt niet overeen met de werkelijkheid, mijn verwachting is dan ook dat dit niet eerst voorgelegd wordt, maar dat komt misschien omdat ik hier vaker mee te maken heb. Er wordt namelijk nergens vermeld dat UPS eerst uw pakket bij de Turkse douane aanbiedt, dat die eerst de kosten gaan berekenen, die aan UPS doorgeven, en dat u dan eerst van UPS een offerte krijgt die bij niet akkoord kosteloos retour gestuurd kan worden. Zo werkt het internationaal verkeer van goederen helaas niet.

Wellicht had UPS u van tevoren, als u hierover bij UPS zou informeren, u wel een indicatie kunnen geven van de kosten, en wellicht hadden ze dan gelijk aan u kunnen vertellen dat indien u het pakket retour laat komen, u verantwoordelijk bent voor deze kosten.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Teunbosseman schreef:
06 feb 2020 12:58
Onzin, ik heb via UPS een gewonnen item ( waarde 0,00 dollar ) uit USA laten komen en hiervoor alleen de verzendkosten ( 22,91 dollar ) betaald.
Heeft dus niets met de situatie van TS te maken, aangezien TS de verzendende partij is en niet de ontvangende partij.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Teunbosseman

UPS heeft niets te maken met PostNL. De netwerkpartner in de VS van PostNL is USPS.

Teunbosseman
Contacteer:

kweenie schreef:
06 feb 2020 13:17
Teunbosseman schreef:
06 feb 2020 12:58
Heeft dus niets met de situatie van TS te maken, aangezien TS de verzendende partij is en niet de ontvangende partij.

Maar wel vergelijkbaar. Normaliter dient de ontvanger toch eventuele invoerrechten / inklaringskosten / belasting / douanekosten te betalen om de zending te verkrijgen ?

Teunbosseman
Contacteer:

Bob Schurkjens schreef:
06 feb 2020 13:42
@Teunbosseman

UPS heeft niets te maken met PostNL. De netwerkpartner in de VS van PostNL is USPS.

Ik heb toch echt in mijn order tracking UPS staan. Lijkt erop dat UPS heeft overgedragen aan POSTNL. Zie onder uitdraai.

02/01/2020 9:46 A.M. Netherlands Out for delivery
02/01/2020 9:06 A.M. Netherlands Out for delivery
01/31/2020 7:50 P.M. Netherlands Package arrived at international carrier
01/31/2020 7:49 P.M. Netherlands Package departed international carrier facility
01/31/2020 7:48 P.M. Netherlands Package arrived at international carrier
01/31/2020 7:47 P.M. Netherlands Package processed by international carrier
01/27/2020 3:08 P.M. Netherlands Package arrived at international carrier
01/25/2020 5:31 P.M. United States Package departed international carrier facility
01/25/2020 10:44 A.M. United States Package arrived at international carrier
01/25/2020 10:44 A.M. United States Package arrived at international carrier
01/25/2020 10:44 A.M. United States Package processed by international carrier
01/24/2020 8:00 P.M. Fontana, CA, United States Package transferred to post office
01/24/2020 3:18 P.M. SAN BERNARDINO, CA, United States Electronic Shipment Information Received for Package by international carrier
01/23/2020 6:08 P.M. FONTANA, CA, United States Package processed by UPS Mail Innovations origin facility
01/23/2020 12:57 P.M. FONTANA, CA, United States Package received for processing by UPS Mail Innovations
01/21/2020 4:23 P.M. United States Shipment information received by UPS Mail Innovations

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

UPS is een vreselijk bedrijf is ook mijn ervaring.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/u ... 9f54be0a23

Genoeg klachten, ook over onterechte facturen etc.

Gesloten