| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Douche kabine
Douche kabine
Dit onderwerp zet ik even voor mijn ouders neer. Deze mensen hebben een douche kabine gekocht en wandtegels voor de douche dit is ook bij hun afgeleverd.Nu zag mijn vader al meteen dat de tegels niet goed waren, te groot en een verkeerde kleur. De medewerker hield zijn poot stijf en zei dat hij het zeker wist dat het de goede tegels waren want hij had immers mijn vader toen ook geholpen.Vind het uberhaupt knap dat deze man nog weet welke tegels mijn vader had gekocht.Maar goed...Nu weet ik dat als er geen code of artikelnummer op de bon staat je hier verder weinig aan kan doen.De volgende keer er opletten dat dit er wel opstaat in ieder geval.Maar nu even over de douche kabine. Mijn vader wilde de kabine in de douche gaan plaatsen. Wat wil het geval nou door een klein tikje in de kabine ging hij helemaal in de gruzelementen in duizenden stukjes.Dit moet toch niet kunnen, stel je voor dat je aan het douchen ben en dit gebeurd ineens!!Volgens mij moet er al een soort scheurtje of barst ingezeten hebben kan toch niet anders. Nu had mijn vader weer gebeld en de verkoper zei tegen hem, ja dat kan gebeuren meneer.Maar mooi dat mijn vader een hele nieuwe moet kopen.Dit is toch geen stijl kan mijn vader hier nog wat aan doen?Hoop op een reactie
Re: Douche kabine
ik zou toch maar bij een ander bedrijf gaan kopen. Als hij nog precies weet welke tegels dan wordt er of te weinig verkocht.
Je zou toch een beroep kunnen doen op non-conformiteit. Art 7:17 bw jo 7:21 BW.
Ik weet niet wat voor cabine het is dus doe niet teveel uitspraken. Maar het bevreemdt mij dat een cabine zo snel kapot gaat. Is de cabine totaal van glas of dergelij materiaal en heo graat was eht tikkie vna je vader.
Je zou toch een beroep kunnen doen op non-conformiteit. Art 7:17 bw jo 7:21 BW.
Ik weet niet wat voor cabine het is dus doe niet teveel uitspraken. Maar het bevreemdt mij dat een cabine zo snel kapot gaat. Is de cabine totaal van glas of dergelij materiaal en heo graat was eht tikkie vna je vader.
-
resp00112469
Dat kan dus niet! Die cabines zijn van hardglas, dat is zeer veerkrachtig en bij normaal gebruik onbreekbaar.Volgens mij moet er al een soort scheurtje of barst ingezeten hebben kan toch niet anders.
Er mag in geen geval een hard voorwerp tegenaan komen, bijvoorbeeld een bal kan wel, maar een steen kan niet.
Dit is hetzelfde glas waar autoruiten van gemaakt zijn en de eigenschap daarvan is, dat als er een scheurtje zou ontstaan dat de gehele ruit in kleine stukjes uiteen valt.
Dus met andere woorden, er kan nooit een scheurtje in hebben gezeten want een hartglas ruit die scheurt niet.
Een zacht tikje met iets hards (bv. een schroevendraaier of hamer) kan bij zulk glas heel hard aankomen. Beetje een natuurkundig verhaal, maar door het kleine oppervlak van het raakvlak en de niet-veerkrachtigheid van het gereedschap, wordt er in zeer korte tijd zeer veel energie per cm² overgebracht, wat makkelijker tot een breuk kan leiden. Bij normaal gebruik heb je daar niet mee te maken. Zeker als er al wat spanning in het glas zit , bijvoorbeeld als het glas schuin stond, is het veel gevoeliger. Dus ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar het kan best zijn dat een ogenschijnlijk klein tikje tot glasbreuk leidt, terwijl het bij normaal gebruik heel sterk glas is.