LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele registratie op slimme meter Enexis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gverheug

Dubbele registratie op slimme meter Enexis

Ongelezen bericht door gverheug »

Hallo,

Ik heb sinds enige weken een slimme meter van Enexis gekregen. Ik weet dat er al eerder aandacht is gegeven aan dit onderwerp, maar dit betreft een ander probleem. Ik heb een systeem van KlikAanKlikUit waarmee ik mijn verlichting aan en uit kan laten schakelen. Via de centrale hub ICS2000 heeft dit systeem ook de mogelijkheid een connectie met de P1-poort van de slimme meter te maken. Ik heb de hub aangesloten op de P1-poort en geconstateerd dat er op dezelfde tijd op zowel het Normale als het Dal telwerk geregistreerd wordt. Ik heb hier al contact over gehad met Enexis en die geven aan dat de omschakelmomenten om 21:00 's avonds en 07:00 's morgens zijn. In sommige gevallen zie je dit ook terug in het grafiek van de App, maar regelmatig zie ik dat er een overlap in registratie plaatsvind. Soms wel van enige uren, het maximale tot nu toe is 5 uur overlap. Als dit iedere dag hetzelfde zou zijn kan ik me voorstellen dat dit een afwijking in de App zou kunnen zijn, maar aangezien het gedrag per dag verschilt in overlaptijd en de hoogte van het energie gebruik lijkt het me toch zeer aannemelijk dat er door de meter op beide telwerken tegelijkertijd wordt geregistreerd. In mijn contact met Enexis werd mij verteld dat dit echt niet mogelijk is en dat ik dan zelf maar iedere dag de meterstanden moet gaan controleren. Ik woon in een appartementencomplex met de meterkast in de centrale hal, dus zou dan 's ochtends en 's avonds meerdere uren voor mijn meterkast moeten gaan zitten om dit ook vast te kunnen stellen. Daarbij kan ik op de meter nooit tegelijkertijd beide telwerken controleren, het is of het Normaal of Dal telwerk zichtbaar. Mijn vraag is waar in deze de bewijslast ligt, moet ik uren voor mijn meter gaan zitten om dit vast te leggen of moet Enexis bewijzen dat de meter niet dubbel registreert, bijvoorbeeld aan de hand van grafieken? Ik neem tenminste aan dat ook zij registratieapparatuur op de P1-poort van de meter aan kunnen sluiten en dit zichtbaar kunnen maken. Ik heb deze App overigens afzonderlijk op mijn iPhone en mijn iPad draaien waarop dezelfde afwijkingen zijn te zien.
Bijlagen
IMG_2945.JPG
IMG_2945.JPG (83.15 KiB) 1036 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2943.JPG
IMG_2943.JPG (49.65 KiB) 1036 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_2942.JPG
IMG_2942.JPG (77.24 KiB) 1036 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

thecure

Re: Dubbele registratie op slimme meter Enexis

Ongelezen bericht door thecure »

heb je kaku al benaderd? wat zeggen zij?

Gesloten