LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DURION enrgie
DURION enrgie
Vandaag werd ik gebeld dor een man met een Marokkaans accent namens Durion. Een enrgiebedrijf dat 10 % goedkoper zou zijn dan mijn huidige leverancier. Na een spraakwaterval van uitleg en het opnemen van een aantal gegevens dacht ik, dit vertrouw ik toch niet helemaal. Een half uur later werd ik weer gebeld maar ditmaal door een vrouw met een Marokkaans accent die alle gegevens nog eens doornam, Toen ben ik gaan zoeken op internet en vond een site van groenenergie met een forum die helemaal volstaat met berichtjes van anderen die ook gebeld zijn en hetzelfde gevoel als ik hebben. Hier klopt iets niet.
Re: DURION enrgie
Wij zijn ook gebeld door Durion. Een dame zonder enig accent. Ik heb echter een ontzettende pesthekel aan dat soort telefoontjes dus ik gooi dan altijd gelijk de hoorn er weer op. Werd ik bijna direct weer gebeld door een heer die alleen maar "ha ha ha" zei en toen zelf de hoorn er snel op gooide. Dat geeft denk ik duidelijk aan wat voor soort bedrijf Durion wel niet is.
Re: DURION enrgie
Zie mijn reactie onder Nuon.
Is een bedrijf met een duister verleden ook wel bekend onder de naam our energy. Is ook een bekende van de consumentenbond.
Is een bedrijf met een duister verleden ook wel bekend onder de naam our energy. Is ook een bekende van de consumentenbond.
Re: DURION enrgie
Ben er in een vlaag van verstandsverbijstering ingetuind. Durion blijkt "our energy" te zijn. Die sturen je zg. vrijblijvend info + een contract op. Maar dan blijkt dat je volgens hen telefonisch al hebt ingestemd en je nog een paar dagen de tijd hebt om niet het contact zelf maar de annulering daarvan op te sturen. Ze vragen via de telefoon om een bankrekeningnummer waarna ze vrolijk bedragen beginnen af te schrijven. Zie wat de consumentenbond over deze lui te melden heeft. Oppassen dus, geen zaken mee doen.
Re: DURION enrgie
Ik werk dus sinds kort bij Durion.
Ik wil een paar dingen zeggen: als je een bankrekeningnummer hebt, kun je er niets af halen, alleen maar op zetten.
Om geld ervan af te (mogen/kunnen) halen heb je de handtekening van de desbetreffende persoon nodig. Dus ook al heb je het contract, zonder handtekening kunnen ze niets!!
Natuurlijk is het vervelend dat je gebeld wordt op vervelende momenten, dat zou ik ook vinden. Maar omdat Durion een groene organisatie is en men heel Nederland een folder zou moeten sturen, is al het groene aan de organisatie ook meteen weg.
Overigens, dat contract kan men gewoon annuleren. Zonder handtekening kan men niets beginnen.
Wij hebben zelf ook Durion Energie, en ze maken het wel waar. Prima service en korting op je rekening (bij mij 5%)
Het bellen van mensen gebeurd door een extern bedrijf, waar ook allochtonen werken. Het is natuurlijk onzin dat je daarom denkt dat het een malafide bedrijf is.
Wat Eric zegt, dat ha ha ha van een van die medewerkers kan natuurlijk absoluut niet.
Ik hoop een beetje duidelijkheid gegeven te hebben.
Ik wil een paar dingen zeggen: als je een bankrekeningnummer hebt, kun je er niets af halen, alleen maar op zetten.
Om geld ervan af te (mogen/kunnen) halen heb je de handtekening van de desbetreffende persoon nodig. Dus ook al heb je het contract, zonder handtekening kunnen ze niets!!
Natuurlijk is het vervelend dat je gebeld wordt op vervelende momenten, dat zou ik ook vinden. Maar omdat Durion een groene organisatie is en men heel Nederland een folder zou moeten sturen, is al het groene aan de organisatie ook meteen weg.
Overigens, dat contract kan men gewoon annuleren. Zonder handtekening kan men niets beginnen.
Wij hebben zelf ook Durion Energie, en ze maken het wel waar. Prima service en korting op je rekening (bij mij 5%)
Het bellen van mensen gebeurd door een extern bedrijf, waar ook allochtonen werken. Het is natuurlijk onzin dat je daarom denkt dat het een malafide bedrijf is.
Wat Eric zegt, dat ha ha ha van een van die medewerkers kan natuurlijk absoluut niet.
Ik hoop een beetje duidelijkheid gegeven te hebben.
Re: DURION enrgie
Door dat hahaha denk ik direct met een stel oplichters te maken te hebben. Immers een zichzelf respecterend bedrijf verlaagt zich niet tot dergelijke reacties.
Ik geef overigens zonder discussie toe dat mijn reactie op dergelijke telefoontjes (al dit soort telefoontjes krijgen dezelfde behandeling) ook niet echt de meest fantastische is. Die mensen doen ook maar waar ze voor betaald worden.
Ik geef overigens zonder discussie toe dat mijn reactie op dergelijke telefoontjes (al dit soort telefoontjes krijgen dezelfde behandeling) ook niet echt de meest fantastische is. Die mensen doen ook maar waar ze voor betaald worden.
Re: DURION enrgie
Wel Rinse, dit is toch niet waar hoor.
Durion peutert je bankrekening los en gaat inderdaad afschrijven. Ook wordt je bij je eigen energiebedrijf uitgeschreven zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven.
Ik zou bij zo'n bedrijf niet willen werken.
Hans
Durion peutert je bankrekening los en gaat inderdaad afschrijven. Ook wordt je bij je eigen energiebedrijf uitgeschreven zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven.
Ik zou bij zo'n bedrijf niet willen werken.
Hans
Re: DURION enrgie
Bij Durion wordt er niet gescreend wat betreft de sollicitanten. Dat betekent dat iedereen wordt aangenomen. Dat ergerde mij ook wel. Er werken inderdaad kinderachtige 16-jarigen die dit soort streken (ha ha ha...) uithalen. De sales managers vertelden ons dat je echt niets zomaar van de bankrekening kan afhalen, dus als werknemer geloof je dat, dat lijkt me heel normaal. Dat dat dus onzin blijkt te zijn, daar zijn de werknemers niet van op de hoogte. Ik denk echter wel dat ze iets goedkoper zijn dan andere stroomaanbieders. Ik zou dus niet meteen op grond van een medewerker met een 'ander' accent de hele boel afkappen. Durion was inderdaad eerst Our Energy, zij verkochten GEEN vrijblijvende contracten, in tegenstelling tot Durion. Dus wat er gezegd is over dat het niet vrijblijvend zou zijn, is onzin. Dat je wordt terug gebeld is puur om te controleren of de klant alle gegevens goed heeft opgegeven, en goed is voorgelicht door de medewerker. Hierdoor probeerden we de medewerkers te controleren, en zo de klant tevreden te stellen. Het deugde op zich allemaal best wel. De baas van Durion is echter een man met een hele vlotte babbel, maar bet loze beloftes, vandaar dat ik er nu niet meer werk. Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat er altijd mensen zullen blijven die iets te klagen hebben over het een of ander, denk eerst eens na, voordat je iets doet, aub.
Re: DURION enrgie
Wat een stelletje mafklappers bij DURION!!
Die bellen je lukraak, beweren dat ze goedkoper zijn met de energienota, gaan je een offerte sturen en beweren dan als je die niet retourneert, dat ze een overeenkomst met je hebben. Zeggen ze , ja we bellen u daarna terug en op basis daarvan sluiten wij een contract voor u. Ik was verbaasd dat ze op basis van een terugbelactie of ik het interressant vond groene stroom, je een overeenkomst in de maag splitsen, terwijl je nooit JA ik wil groene energie geven. En dan bel je met de helpdesk, en dan zeggen ze we nemen het gesprek op en daardoor geld de overeenkomst.
Ja hola, dus echt niet he! Maar ze beweerden vandaag 19 maart dat ze mijn overeenkomst hebben geannuleerd, nou ik vraag het me af. Elke dag als ik zie dat ze automatisch incasseren, storneer ik. Ik blijf dan nog liever bij de nuon waar ik bij zit sinds ik op mijn flatje woon. En al dat groene gelul van die energie, wat een gedoe en een onduidelijkheid.
Voor mij nooit geen groene stroom en durion flest te de boel, door contracten zogenaamd eenzijdig te laten ingaan, zonder rechtsgeldig iets geretourneerd te hebben. ZO kan ik het dus ook , wat een fake bedrijf en ze zijn echt heel slecht.
Mij benieuwen of ik nuon stroom blijf houden, want ik ga echt niets betalen aan durion. Ze hebben mij beloofd de overeenkomst geannuleerd te hebben, nou ik wacht het maar af..
maar die verkooptechniek en afsluiten van contracten klopt geen moer van. Ze belazeren elke klant op deze manier..
Het is te triest voor woorden mensen, Durion weg ermee!!
GRoet,
Michiel
amsterdam een gefrustreerde durionenergie weigeraar...
http://www.jewelkilcher.myweb.nl
a dutch site for jewel.
Die bellen je lukraak, beweren dat ze goedkoper zijn met de energienota, gaan je een offerte sturen en beweren dan als je die niet retourneert, dat ze een overeenkomst met je hebben. Zeggen ze , ja we bellen u daarna terug en op basis daarvan sluiten wij een contract voor u. Ik was verbaasd dat ze op basis van een terugbelactie of ik het interressant vond groene stroom, je een overeenkomst in de maag splitsen, terwijl je nooit JA ik wil groene energie geven. En dan bel je met de helpdesk, en dan zeggen ze we nemen het gesprek op en daardoor geld de overeenkomst.
Ja hola, dus echt niet he! Maar ze beweerden vandaag 19 maart dat ze mijn overeenkomst hebben geannuleerd, nou ik vraag het me af. Elke dag als ik zie dat ze automatisch incasseren, storneer ik. Ik blijf dan nog liever bij de nuon waar ik bij zit sinds ik op mijn flatje woon. En al dat groene gelul van die energie, wat een gedoe en een onduidelijkheid.
Voor mij nooit geen groene stroom en durion flest te de boel, door contracten zogenaamd eenzijdig te laten ingaan, zonder rechtsgeldig iets geretourneerd te hebben. ZO kan ik het dus ook , wat een fake bedrijf en ze zijn echt heel slecht.
Mij benieuwen of ik nuon stroom blijf houden, want ik ga echt niets betalen aan durion. Ze hebben mij beloofd de overeenkomst geannuleerd te hebben, nou ik wacht het maar af..
maar die verkooptechniek en afsluiten van contracten klopt geen moer van. Ze belazeren elke klant op deze manier..
Het is te triest voor woorden mensen, Durion weg ermee!!
GRoet,
Michiel
amsterdam een gefrustreerde durionenergie weigeraar...
http://www.jewelkilcher.myweb.nl
a dutch site for jewel.
Re: DURION enrgie
Geachte Schrijvers,
Helaas hebben wij in dit forum moeten constateren dat bij een aantal mensen hun kennismaking met Durion niet is verlopen zoals wij dat graag zien. Het is nooit onze intentie geweest enige onvrede te veroorzaken.
Wellicht is de medewerker van het door ons ingehuurde callcenter niet duidelijk geweest in het uitleggen van onze procedure. Indien zo, dan bieden wij hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Wij spreken onze oprechte hoop uit dat u zich verder zult orienteren op de energiemarkt en dat u bij een andere aanbieder zult overstappen op duurzame energie. Want duurzame energie is goed voor de natuur, mens en milieu.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet rechtstreeks contact met onze helpdesk op te nemen via [email protected]
Met vriendelijke groet,
mr M.G van Drost
Durion Energie B.V.
Helaas hebben wij in dit forum moeten constateren dat bij een aantal mensen hun kennismaking met Durion niet is verlopen zoals wij dat graag zien. Het is nooit onze intentie geweest enige onvrede te veroorzaken.
Wellicht is de medewerker van het door ons ingehuurde callcenter niet duidelijk geweest in het uitleggen van onze procedure. Indien zo, dan bieden wij hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Wij spreken onze oprechte hoop uit dat u zich verder zult orienteren op de energiemarkt en dat u bij een andere aanbieder zult overstappen op duurzame energie. Want duurzame energie is goed voor de natuur, mens en milieu.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet rechtstreeks contact met onze helpdesk op te nemen via [email protected]
Met vriendelijke groet,
mr M.G van Drost
Durion Energie B.V.
Re: DURION enrgie
Beste Hr./Mw. van Drost,
Bovenstaande berichten komen niet uit de lucht vallen.
Ik zou u op mijn beurt willen adviseren uw verkoopmethoden eens goed te herzien. Zoals het nu overkomt, lijkt het nergens op. Milieu-bewust of niet, is niet interessant.
Ik zou zeggen: werk aan de winkel.
Bovenstaande berichten komen niet uit de lucht vallen.
Ik zou u op mijn beurt willen adviseren uw verkoopmethoden eens goed te herzien. Zoals het nu overkomt, lijkt het nergens op. Milieu-bewust of niet, is niet interessant.
Ik zou zeggen: werk aan de winkel.
Re: DURION enrgie
Hoi ook ik was gebeld heb niets toe gezegd heb gevraagd of zij mij eerst een brosuren wilde sturen, hebben ze ook gedaan maar ik had nog geen tijd gehad deze door te nemen. En ook niets terug gestuurd of getekend, tot mijn verbazing werd er wel geld van mijn rekening afgehaald. Heb dat meteen terug gevorderd, kreeg bij mijn bank te hoern dat daar hele stappels van waren. Hen meteen naar durion gebeld met de mededeling dat ik niets van hun wilde. Kreeg te horen dat ik er voor een jaar aan vast zat en dat ik ( ook al heb ik niets getekend) er niet meer onderuit kon. Heb toen de consumentenbond gebeld, en kreeg daar het nummer van hun helpdesk 0800-2224006. Heb dat gebeld en gezegd dat ik niets had getekend dat ik mijn geld al had terug gevorderd en dat is er niets mee te maken wilde hebben. Ze hebben mij nu beloofd om het te blokkeren. Ben benieuwd.
Groetjes Els Ps De consumenetenbond gaat het aan het uitzoeken.
Groetjes Els Ps De consumenetenbond gaat het aan het uitzoeken.
Re: DURION enrgie
Beste Els Barends, het is brochure, en niet brosuren, het is ook horen en niet hoern, ook stappels is niet goed, moet stapels zijn en ook de consumenetenbond zal niet erg blij zijn om zo te worden genoemd.
Voordat u weer reageert, is het wellicht handig om uw mail op spelling door iemand anders te laten controleren.
Voordat u weer reageert, is het wellicht handig om uw mail op spelling door iemand anders te laten controleren.
Re: DURION enrgie
Ik heb zelf een aantal weken gewerkt voor Durion binnen een callcenter. Dit was een project wat wij naast vele projecten bellen.
Durion heeft zoals ik het begrepen heb nu een interim manager die "schoon schip" aan het maken is.
Wij (op het callcenter) hebben het gehele klantenbestand nagebeld om te vragen of mensen klant wilden "blijven" van Durion. Hierbij heb ik veel mensen gesproken die de dupe zijn geweest van Our Energy. Zij waren telefonisch benaderd en zouden een infopakket thuisgestuurd krijgen. Mensen die klant bij Durion (of Our Energy) zijn geworden hebben echter tijdens dat telefoon gesprek ook hun bankrekeningnummer vermeld (even terzijde gelaten of een bedrijf wel of niet zomaar geld van je rekening af kan schrijven): Ik vind dat niet bepaald slim. Geef gewoon NOOIT je rekeningnummer over de telefoon...
Verder denk ik wel dat Durion nu op de goede weg is. Uiteraard zullen er hier en daar nog wat foutjes gemaakt worden maar ik heb uiteindelijk veel tevreden klanten aan de telefoon gehad die echt veel geld besparen op hun energierekening...
mvg
een student
Durion heeft zoals ik het begrepen heb nu een interim manager die "schoon schip" aan het maken is.
Wij (op het callcenter) hebben het gehele klantenbestand nagebeld om te vragen of mensen klant wilden "blijven" van Durion. Hierbij heb ik veel mensen gesproken die de dupe zijn geweest van Our Energy. Zij waren telefonisch benaderd en zouden een infopakket thuisgestuurd krijgen. Mensen die klant bij Durion (of Our Energy) zijn geworden hebben echter tijdens dat telefoon gesprek ook hun bankrekeningnummer vermeld (even terzijde gelaten of een bedrijf wel of niet zomaar geld van je rekening af kan schrijven): Ik vind dat niet bepaald slim. Geef gewoon NOOIT je rekeningnummer over de telefoon...
Verder denk ik wel dat Durion nu op de goede weg is. Uiteraard zullen er hier en daar nog wat foutjes gemaakt worden maar ik heb uiteindelijk veel tevreden klanten aan de telefoon gehad die echt veel geld besparen op hun energierekening...
mvg
een student
Re: DURION enrgie
Ik ben geinteresseerd of er ook al mensen zijn die benaderd zijn door Durion aan de deur i.v.m. overgang naar Durion. Dit omdat ik benieuwd ben hoe mensen reageren op het verhaal.
Graag reacties.
Graag reacties.
Re: DURION enrgie
Geachte dames en heren,
Naar aanleiding van uw berichten op deze forum waarin u uw ongenoegen uit over het feit dat u telefonisch bent benaderd om over te schakelen op Groene Stroom van Durion bericht ik u graag het volgende.
Allereerst spijt mij het zeer dat u het telefonische contact met Durion als vervelend heeft ervaren waarvoor ik u hierbij mijn excuus aanbied. Wij streven er naar om onze klanten en toekomstige klanten zo goed en correct mogelijk te informeren. Dat u dit niet als positief heeft ervaren nemen wij serieus op en zullen wij ook als zodanig behandelen.
U heeft tijd besteed om uw onvrede aan ons te laten weten. Daarom zend ik u hierbij ook een wat uitgebreider bericht wat hopelijk uw mening over ons bedrijf iets kan nuanceren.
Durion is sinds bijna twee jaar actief op de liberaliserende energiemarkt in Nederland. Niet omdat de initiatiefnemers het doel hadden om een traditioneel energiebedrijf te stichten maar om de consument en ons zelf te bewijzen dat duurzaam leven, niet veel moeite kost, geen nadelige gevolgen voor onze welvaart hoeft te betekenen en dat het minder kost. Kortom, financieel beloont worden door goed te zijn voor mens, natuur en milieu. Iets wat volgens mij tot voorkort in onze westerse wereld nog niet is voorgekomen.
Om die reden zal Durion nu en in de toekomst alleen Groene Stroom verkopen. De uitstoot dat een gemiddeld huishouden bespaart door over te schakelen van "grijs" naar "groen" is 3000 kg CO2 (te vergelijken met de uit stoot van een auto die gemiddeld ongeveer 17.000 km rijdt). Een rekenkundig/scheikundig bewijs dat het wel degelijk uitmaakt.
Wij hebben bij de start van Durion in de lijn van bedrijfsfilosofie getracht de verspilling zoveel mogelijk te beperken. Uit onderzoek bleek dat de meest effectieve manier van verkoop van groene stroom persoonlijk contact is. Van alle vormen van persoonlijke verkoop bleek telefonische verkoop het meest effectief. We verkopen echter iets wat de consument iedere dag weer moet kopen, voor gemiddeld 10% minder dan de huidige prijs en het is ook nog eens aantoonbaar beter voor het milieu. Een positief bericht wat naar ons idee niet in de categorie "aansmeren" hoort.
De drie grote energiebedrijven hebben afgelopen jaar meer dan 200 miljoen euro geïnvesteerd in de marketing van hun producten met heel weinig effect. Een enorme verspilling van gemeenschapsgeld. In die periode heeft 30 % van consumenten die van energiebedrijf zijn verwisseld gekozen voor de Groene Energie van Durion.
Dat er de afgelopen jaren campagne is gevoerd tegen het succes van Durion kunnen wij inmiddels bewijzen. Liberalisering van de Energiemarkt, stroomuitval, onduidelijke beleid van de overheid is de afgelopen maanden direct gekoppeld aan Durion. Durion is daarmee als grootste nieuwkomer en het symbool voor de liberalisering. Aantijging aan het adres van Durion, die te maken hebben met betrouwbaarheid, ons product en/of slechte financiële en juridische voorwaarden zijn steeds gerectificeerd.
Maar dat Durion het leeuwendeel van haar klanten (inmiddels bijna 200.000) werft via telefonische verkoop is een feit. Dat Durion Groene Stroom verkoopt voor een vaste lagere prijs dan grijze stroom staat ook vast. Dat groene stroom een belangrijke bijdrage levert aan de vermindering van broeikasgassen is met onderzoek onderbouwd. En dat Durion vanaf het begin van haar bestaan nog nooit haar prijzen heeft verhoogd ook niet toen de fiscale voordelen door de Overheid zijn verminderd.
Wij zijn van mening dat wij onze klanten dus niet iets aansmeren, maar dat wij iets wat zij toch al hebben bieden voor minder geld en dat het een positieve bijdragen levert aan het milieu. Wij bellen heel Nederland (dagelijks met ruim 700 medewerkers - waarvan een groot gedeelte voormalig AOW-ers - ongeveer 25.000 mensen die nog "grijze"stroom gebruiken) met deze boodschap, dus daarmee ook u.
Ik kan mezelf als verantwoordelijke bij Durion Marketing elke ochtend oprecht in de spiegel kijken en weet dan dat ik met iets goeds bezig ben.
Wij nemen de weinige consumenten die zich op soortgelijke wijze als u bij ons melden zeer serieus omdat wij ons product voortdurend willen verbeteren en dit voor de toekomst willen voorkomen. Graag nodig ik u uit om eens in een persoonlijk (kan wat mij betreft ook per e-mail) dit incident te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Martijn W. van Scherpenzeel
Directeur Durion Marketing
Naar aanleiding van uw berichten op deze forum waarin u uw ongenoegen uit over het feit dat u telefonisch bent benaderd om over te schakelen op Groene Stroom van Durion bericht ik u graag het volgende.
Allereerst spijt mij het zeer dat u het telefonische contact met Durion als vervelend heeft ervaren waarvoor ik u hierbij mijn excuus aanbied. Wij streven er naar om onze klanten en toekomstige klanten zo goed en correct mogelijk te informeren. Dat u dit niet als positief heeft ervaren nemen wij serieus op en zullen wij ook als zodanig behandelen.
U heeft tijd besteed om uw onvrede aan ons te laten weten. Daarom zend ik u hierbij ook een wat uitgebreider bericht wat hopelijk uw mening over ons bedrijf iets kan nuanceren.
Durion is sinds bijna twee jaar actief op de liberaliserende energiemarkt in Nederland. Niet omdat de initiatiefnemers het doel hadden om een traditioneel energiebedrijf te stichten maar om de consument en ons zelf te bewijzen dat duurzaam leven, niet veel moeite kost, geen nadelige gevolgen voor onze welvaart hoeft te betekenen en dat het minder kost. Kortom, financieel beloont worden door goed te zijn voor mens, natuur en milieu. Iets wat volgens mij tot voorkort in onze westerse wereld nog niet is voorgekomen.
Om die reden zal Durion nu en in de toekomst alleen Groene Stroom verkopen. De uitstoot dat een gemiddeld huishouden bespaart door over te schakelen van "grijs" naar "groen" is 3000 kg CO2 (te vergelijken met de uit stoot van een auto die gemiddeld ongeveer 17.000 km rijdt). Een rekenkundig/scheikundig bewijs dat het wel degelijk uitmaakt.
Wij hebben bij de start van Durion in de lijn van bedrijfsfilosofie getracht de verspilling zoveel mogelijk te beperken. Uit onderzoek bleek dat de meest effectieve manier van verkoop van groene stroom persoonlijk contact is. Van alle vormen van persoonlijke verkoop bleek telefonische verkoop het meest effectief. We verkopen echter iets wat de consument iedere dag weer moet kopen, voor gemiddeld 10% minder dan de huidige prijs en het is ook nog eens aantoonbaar beter voor het milieu. Een positief bericht wat naar ons idee niet in de categorie "aansmeren" hoort.
De drie grote energiebedrijven hebben afgelopen jaar meer dan 200 miljoen euro geïnvesteerd in de marketing van hun producten met heel weinig effect. Een enorme verspilling van gemeenschapsgeld. In die periode heeft 30 % van consumenten die van energiebedrijf zijn verwisseld gekozen voor de Groene Energie van Durion.
Dat er de afgelopen jaren campagne is gevoerd tegen het succes van Durion kunnen wij inmiddels bewijzen. Liberalisering van de Energiemarkt, stroomuitval, onduidelijke beleid van de overheid is de afgelopen maanden direct gekoppeld aan Durion. Durion is daarmee als grootste nieuwkomer en het symbool voor de liberalisering. Aantijging aan het adres van Durion, die te maken hebben met betrouwbaarheid, ons product en/of slechte financiële en juridische voorwaarden zijn steeds gerectificeerd.
Maar dat Durion het leeuwendeel van haar klanten (inmiddels bijna 200.000) werft via telefonische verkoop is een feit. Dat Durion Groene Stroom verkoopt voor een vaste lagere prijs dan grijze stroom staat ook vast. Dat groene stroom een belangrijke bijdrage levert aan de vermindering van broeikasgassen is met onderzoek onderbouwd. En dat Durion vanaf het begin van haar bestaan nog nooit haar prijzen heeft verhoogd ook niet toen de fiscale voordelen door de Overheid zijn verminderd.
Wij zijn van mening dat wij onze klanten dus niet iets aansmeren, maar dat wij iets wat zij toch al hebben bieden voor minder geld en dat het een positieve bijdragen levert aan het milieu. Wij bellen heel Nederland (dagelijks met ruim 700 medewerkers - waarvan een groot gedeelte voormalig AOW-ers - ongeveer 25.000 mensen die nog "grijze"stroom gebruiken) met deze boodschap, dus daarmee ook u.
Ik kan mezelf als verantwoordelijke bij Durion Marketing elke ochtend oprecht in de spiegel kijken en weet dan dat ik met iets goeds bezig ben.
Wij nemen de weinige consumenten die zich op soortgelijke wijze als u bij ons melden zeer serieus omdat wij ons product voortdurend willen verbeteren en dit voor de toekomst willen voorkomen. Graag nodig ik u uit om eens in een persoonlijk (kan wat mij betreft ook per e-mail) dit incident te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Martijn W. van Scherpenzeel
Directeur Durion Marketing