Vanwege de overwegend slechte beeldkwaliteit van de Casema kabeltv, zijn we overgestapt op de satelliet. Rond de jaarwisseling hebben we het Casema abonnement, met in acht name van de opzegtermijn, per 1 maart 2005 opgezegd. Hier hebben we op 3 februari van Casema keurig een schriftelijke bevestiging van ontvangen. Tot dusver dus geen probleem.
Echter op 7 maart ontvingen we van Eneco (die de betaling voor Casema regelt) een eindnota waarop zonder specificatie stond dat we € 16,64 moeten bijbetalen en dat dat rond 24 maart van onze rekening zou worden afgeschreven. Bij gebrek aan e-mail adressen direct op de websites van Casema en Eneco een formulier ingevuld met het verzoek om dit bedrag te specificeren. Van Casema kregen we een automatische mail terug waarin vermeld stond dat ze binnen 4 werkdagen zouden reageren. Van Eneco geen reaktie.
Nadat we na 8 werkdagen nog steeds niets gehoord hadden, nogmaals de webformulieren van Casema en Eneco ingevuld. Nu met de opmerking om de diverse consumenten organisaties op de hoogte te stellen als men niet zou reageren, dat wil nog wel eens helpen. En inderdaad: Casema reageerde per e-mail op 21 maart en een paar dagen later ook Eneco (nu hebben we dus ook hun e-mail adressen). Intussen was wel de € 16,64 afgeschreven.
De verklaring was dat per 1 januari de abonnementsprijs van € 13,30 verhoogd was naar € 14,95. (Dit was overigens nooit aangekondigd en op de website van Casema staat nog steeds € 13,30). Omdat in januari en februari al € 13,30 betaald was zou het extra bedrag met het laatste maandtermijn verrekend worden, dus maart. Echter per 1 maart was ons abonnement opgezegd. We hebben dus de € 16,64 terug laten boeken en vervolgens € 3,30 voor de maanden januari en februari overgeboekt. Tevens hebben we Eneco en Casema hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Hierop hebben we geen reactie gekregen dus voor ons leek de zaak afgedaan.
Overigens is € 16,64 een merkwaardig bedrag, je zou € 14,95 plus € 3,30 verwachten. Namelijk het nieuwe maandbedrag plus de € 3,30 voor de maanden januari en februari.
Echter op 6 april kregen we een brief met acceptgiro van Eneco waarin stond dat het niet gelukt was om € 13,34 van onze rekening af te boeken. De betalingswijze zou omgezet worden van incasso naar acceptgiro (ze hebben dus niet door dat het Casema abonnement beëindigd is). Verder werd verzocht het bedrag vóór 19 april over te maken daar anders € 15,- administratiekosten in rekening zal worden gebracht. Geen woord over de e-mail wisseling (zo doen ze dat bij Eneco ).
Deze Eneco-brief met begeleidend schrijven en afdrukken van de diverse e-mails direct retour afzender gestuurd. Tevens weer (kwade) e-mails gestuurd naar Casema ([email protected] ) en Eneco ([email protected]) met het verzoek per ommegaande te reageren. Dit was op 6 april. Uiteraard tot op heden geen reactie, vandaar dit bericht waarvan ook een kopie naar Casema en Eneco gaat.
Het bedrag is niet zo groot maar het gaat om het principe: foute rekeningen, dreigen met administratiekosten, slechte interne communicatie en slechte communicatie tussen Casema en Eneco, onaangekondigde prijsverhogingen (terwijl op de website nog de oude prijs vermeld staat), niet of pas reageren als gedreigd wordt met Radar of Kassa, enz. enz.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindnota Casema/Eneco
Eindnota Casema/Eneco
Laatst gewijzigd door oppie op 14 apr 2005 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindnota Casema/Eneco
Zojuist een "antwoord" ontvangen van Eneco.
Alleen de opmerking dat op de eindnota nog een bedrag van € 13,34 openstaat. En: "Uw betaling zien we gaarne tegemoet".
Geen uitleg van dat bedrag, niets. Ook op mijn argumenten wordt niet ingegaan. Wèl wordt vermeld dat per 1 maart het Casema abonnement is beëindigd. Dat hebben ze dan eindelijk door... maar verder rekenen kunnen ze niet.
De mail wordt dan nog beëindigd met: "Wij vertrouwen erop u met deze informatie voldoende te hebben ingelicht." Hoe durven ze dat te vermelden terwijl ze totaal niet inlichten (misschien wel oplichten )
Dus maar weer opnieuw een mail teruggestuurd naar Eneco en Casema waarin ik opnieuw alles uitleg. Alsof je voor een kleuterklas staat...
wordt vervolgd...
Alleen de opmerking dat op de eindnota nog een bedrag van € 13,34 openstaat. En: "Uw betaling zien we gaarne tegemoet".
Geen uitleg van dat bedrag, niets. Ook op mijn argumenten wordt niet ingegaan. Wèl wordt vermeld dat per 1 maart het Casema abonnement is beëindigd. Dat hebben ze dan eindelijk door... maar verder rekenen kunnen ze niet.
De mail wordt dan nog beëindigd met: "Wij vertrouwen erop u met deze informatie voldoende te hebben ingelicht." Hoe durven ze dat te vermelden terwijl ze totaal niet inlichten (misschien wel oplichten )
Dus maar weer opnieuw een mail teruggestuurd naar Eneco en Casema waarin ik opnieuw alles uitleg. Alsof je voor een kleuterklas staat...
wordt vervolgd...
En wat wil je nu precies zeggen dan? Je probeert allerlei smoezen te verzinnen om onder je betaling uit te komen en je vind het vreemd dat ze dan gaan zeuren?
Karr-2 lijkt precies op Eneco/Casema: niet kunnen lezen...
Mijn verplichtingen aan Eneco/Casema zijn voldaan:
- per 1 maart opgezegd is bevestigd
- niet aangekondigde prijsverhoging over jan. en febr. is betaald
- het restbedrag is het abonnementsgeld voor de maand maart en wordt dus niet betaald (zie eerste item).
Ik kan dat Casema/Eneco/karr-2 echter niet aan het verstand brengen
Mijn verplichtingen aan Eneco/Casema zijn voldaan:
- per 1 maart opgezegd is bevestigd
- niet aangekondigde prijsverhoging over jan. en febr. is betaald
- het restbedrag is het abonnementsgeld voor de maand maart en wordt dus niet betaald (zie eerste item).
Ik kan dat Casema/Eneco/karr-2 echter niet aan het verstand brengen