LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Anita

Essent

Ongelezen bericht door Anita »

Hebben jullie ook zoveel problemen om een goede afrekening te krijgen??
Bij mij heeft de meteropnemer zich vergist in de meterstand, op 31 dec.2002 kreeg ik de afrekening ik moest €9797,- bij betalen ,ik heb natuurlijk direct gebeld!! Maar het is nu na 6 telefoontjes ( ze zijn trouwens telefonisch bijna onbereikbaar ,zou dat aan hun vele fouten liggen?)verschillende e-mails nog steeds niet opge;ost.
En mijn maandelijkse afschrijvingen zijn nu dus ook te hoog want die berekenen ze aan de hand van je jaarafrekening!!!

Anita

Re: Essent

Ongelezen bericht door Anita »

sorry bovenstaand bedrag moet €979,- zijn , zie je maar weer hoe snel je je vergissen kan.

Khedoe

Ongelezen bericht door Khedoe »

Hoi,

Niet zozeer met Essent, maar met Eneco Rotterdam. Ik ben sinds februari 2003 tot nu mei bezig een correcte afrekening te krijgen. Na 4 telefoontjes hebben ze nog steeds niet mijn gegevens verwerkt. Ze zijn ze elke keer kwijt... zucht... morgen maar poging 5 proberen. En ondertussen vangen zij de rente over mijn geld...

Thea

Ongelezen bericht door Thea »

ook ik heb de grootste problemen met essent
in juli 2001 ben ik voor groene stroom naar een andere leverancier gegaan.
de meteropname van februari 2002 is door essent nooit doorgegeven aan die nieuwe leverancier zodat deze ook voor mij geen afrekening had.
ondat mij dat te lastig werd ben ik teruggegaan naar essent.
dat gebeurde in oktober 2002 ik heb toen de meterstanden T1 13914 en T2 11927 doorgegeven die ze genoteerd hebben.
het heeft tot januari 2003 geduurd voordat mijn adres weer in hun computer zat.
toen heeft iemand van essent een geschatte meterstand T1 16860 en T2 14016 opgeschreven die was veel te hoog.
aan de hand daarvan is mijn maandelijkse voorschot wat ik op euro 150,= had willen hebben op euro 236,= gezet.
half februari is de meteropnemer geweest en die vond de meterstanden T1 14499 en T2 12466.
nog steeds heb ik geen afrekening en is mijn voorschot, ondanks dat ik dat al een paar maal op hun internetsite heb veranderd, niet aangepast.
dus van januari tot februari waren ze wel in staat om mijn voorschot te verhogen maar vanaf februari tot 19 juni zijn ze niet in staat geweest het te verlagen.
Ik heb geregeld gemaild en daar ook een file van aangelegd en ook gebeld.
ik krijg steeds iemand van de klantenservice die het niet snapt en ook niet bevoegd is om er iets mee te doen.
dit alles betekend dat ik vanaf juli 2001 nog nooit weer een afrekening van de elektriciteit heb gehad.
petje af voor essent om er zo'n rotzooi van te maken en dan niets van zich te laten horen.

Oscar

Ongelezen bericht door Oscar »

Ook ik heb problemen met Essent. Op 28 maart 2003 meterstanden doorgegeven. Op 22 mei 2003 wordt ineens door Essent via automatische incasso 963.00 euro afgeschreven, zonder dat we vooraf een afrekennota ontvangen hebben. We laten de bank deze transactie meteen ongedaan maken en nemen contact op met Essent. Nu 4 maanden later en 4 telefoontjes later hebben we nog steeds geen afrekennota gezien, maar wel een herinnering van Essent dat we die 963 Euro nog niet betaald hebben (en of we dat maar even via bijgevoegde acceptgiro willen doen). Via klantenservice kom je geen stap verder, ze zeggen alleen dat het momenteel een puinhoop is en dat ze een achterstand hebben met verwerken van alle gegevens. Nou, dat hebben we inderdaad gemerkt. Volgens de klantenservice gaat het nog zeker een maand duren, en al die tijd hebben we dus ook geen voorschot meer betaald, dus dat wordt straks een stuk hoger dan normaal (als klant ben je dus de dupe van Essents administratief geknoei).

priscilla

Ongelezen bericht door priscilla »

hallo,

mijn naam is priscilla en heb vandaag mijn jaarafrekening gekregen,maar zoals gewoonlijk klopte het weer niet.
Heb met essent gebeld en eerst moest ik niet meteen een conlusie hebben dat de jaarafrekening niet klopte maar heb het toch zelf even nagekeken en het klopte inderdaad niet ze hebben er gewoon wat bij op gezet.
Ik heb nu voor de tweede keer een nieuwe jaarafrekening aan gevraagt want hier ga ik niet mee accoord natuurlijk.
Vorig jaar moest ik 148.93 euro bij betalen en nu is het schrik niet 470.14 euro terwijl ik niks extra heb aan geschaft ofzo,niks extra heb gedaan ik vind het een trieste zaak.
Ik heb tegen de telefooniste gezegt dat ik niks ga betalen tot ik de nieuwe jaarafrekening heb ben benieuwd!!!!
Ik ben eerlijk gezegt radeloos ik kan erg weinig inbrengen bij de mensen van essent.
ik hoop dat het gauw word opgelost.

met vriendelijke groet priscilla

Gesloten