LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex-militair met deeltijd-/garantiepensioen gekort op ww

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hansje52

Ex-militair met deeltijd-/garantiepensioen gekort op ww

Ongelezen bericht door hansje52 »

ben in 1970 beroepsmilitair geworden voor 5 jaar, heb toen de dienst verlaten, maar gedurende die 5 jaar heb ik een ongeval meegemaakt, van dit ongeval is toen geen procesverbaal opgemaakt evenals de 2,5 week ziekenhuisopname, in 1979 heb ik juridische hulp gezocht en kreeg ik in 1980 een keuring in den haag, hierbij werd geen verband aangetroffen met de uitvoering van de militaire dienst, maar werd ik ontslagen uit de dienst vanwege gebreken en kreeg ik maandelijks een deeltijdpensioen, op een gegeven moment kreeg ik te horen dat mijn deeltijdpensioen zou stoppen omdat ik boven de norm uitkwam qua inkomsten, maar zodra ik zonder werk zou komen ik hier dan weer recht op zou hebben, nu ben ik sinds 1-9-2015 zonder werk gekomen vanwege reorganisatie en dacht, ik ga het ministerie van defensie verzoeken om weer in aanmerking te komen, en ja hoor, ik kreeg met ingang van 1 jan 2016 weer een uitkering van €78,84 per maand, had ook gevraagd aan het ABP of ik geen problemen met het UWV zou krijgen, antwoord was, neen, dit mogen ze niet korten, ik vervolgens het UWV gebeld, u moet het wel opgeven maar het word niet gekort, vermeld op uw inkomstenopgave maar militaire vergoeding, dan word het niet gekort, krijg ik 2 weken geleden een telefoontje van het UWV dat met ingang van 1 okt 2017 het wel gekort gaat worden, ik proberen het uit te leggen aan het UWV, dat het een deeltijdpensioen is, heet nu garantiepensioen, maar ze blijven zeggen dat dit een uitkering gewezen militair is en dus gekort mag worden.

wie helpt mij uit de brand zogezegd
alvast bedankt
Hans

Har45

Re: Ex-militair met deeltijd-/garantiepensioen gekort op ww

Ongelezen bericht door Har45 »

Beste Hans,

In eerste instantie zou u zich kunnen melden wederom bij het ABP

https://www.abp.nl/pensioen-bij-abp/spe ... loket.aspx

Veteranen instituut
https://www.veteraneninstituut.nl/

BNMO:
Je hebt gewerkt (of je werkt nog steeds) als militair, politieagent of in een ander geüniformeerd beroep. Hier heb je gezondheidsklachten aan overgehouden. Dit kan lichamelijk zijn, maar ook geestelijk. Je kunt hiervoor zijn afgekeurd. Of je ondervindt pas na jaren problemen. Ben je de partner van een (ex-)geüniformeerde van de krijgsmacht, politie, brandweer of ambulancedienst? In alle gevallen kun je bij de BNMO terecht(kunnen benaderen
https://www.bnmo.nl/

Als laatste zou u in contact kunnen treden met 1 van de Defensie vakbonden

hansje52

heb inmiddels brief ontvangen van UWV per 1 nov 2017 waarin zij bevestigen dat mijn militaire vergoeding per 1 okt 2017 zal worden gekort op de WW, ook vermelden zij hierin dat ik zou hebben doorgegeven dat ik deze vergoeding per 1 juli 2004 al ontvang, hoe komen hierbij?, ik contact opgenomen met UWV, en vroeg de dame hoe ze hier aan komt, na doorvragen vertelde ze mij dat het van de Belastingdienst kwam???, ik nogmaals gezegd dat ik het bijzondere militaire pensioen pas ontvang sinds jan 2016, en dat het geen UGM uitkering is(uitkering gewezen militairen) maar een bijzonder pensioen wegens gebreken na een ongeval in diensttijd, en vroeg haar ook of zij contact wou opnemen met het ABP in Heerlen om hier te vernemen dat het niet om een UGM uitkering ging, dit weigerde ze want dat mocht niet volgens de regelgeving van het UWV???, als ik het hier niet mee eens was moest ik maar bezwaar maken tegen deze beslissing, ik vervolgens Belastingdienst gebeld en navraag gedaan, ze wisten hier niets vanaf, heb contact opgenomen met de Nationale Ombudsman/veteranen, deze heer heeft mijn verhaal aangehoord en wacht mijn bezwaar af bij het UWV, heb gisteren ontvangstbevestiging bezwaar ontvangen waarin vermeld wordt dat het UWV verplicht is om voor 14 maart 2018 een beslissing op het bezwaar te geven.
vind het zeer schandelijk dat ik op deze manier behandeld wordt en dat het nu een paar maanden moet gaan duren voor dat er een beslissing volgt en dat er zoveel fouten gemaakt worden, met 1 telefoontje naar ABP had dit opgelost geweest.
wat vinden jullie van deze gang van zaken?
groet
Hans

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vrij eenvoudig. Het ABP mag vanwege de privacy niet zomaar gegevens over jou aan een ander doorgeven. Jij zult die gegevens dus bij het ABP moeten opvragen en aan het UWV geven.

Ik denk dat ergens in de keten er een vergissing is gemaakt met de soort uitkering die je krijgt. Vergissen is menselijk. Om dat recht te zetten moet die keten dus straks voor stapje weer worden afgegaan.

hansje52

het is namelijk zo dat medewerker ABP Heerlen zelf heeft aangegeven om te vragen of het UWV contact wou opnemen om dit misverstand uit de wereld te helpen, maar medewerker UWV weigerde dit, inmiddels is samen met bezwaarschrift gegevens over de uitkering bij het UWV.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

UWV kan via belastingdienst jou opgegeven inkomsten controleren en ziet inkomsten.

Dan word dat bedrag gekort op jou WW.
Als je kunt bewijzen dat je daar als extra wel recht op hebt.... dan houden ze daar rekening mee.
Bij niets opgeven of opgave als inkomen word dat op de WW gekort.

Zo werkt UWV nu omdat de regels zo zijn.

hansje52

UWV stelde in brief van 1 nov 2017 dat ik zou hebben doorgegeven dat ik militaire vergoeding al sinds 1 juli 2004 zou ontvangen, hoe komen ze hierbij???, toen werkte ik nog en ontving toen niets, kreeg deze pas sinds jan 2016 welke ik toen ook heb opgegeven aan het UWV, bij het doorvragen kreeg ik als antwoord, dit komt van de Belastingdienst, ik vervolgens de Belastingdienst gebeld, deze wisten van niets, wie wordt er nu van kastje naar de muur gestuurd, verder heb ik gisteren contact gehad met medewerker UWV welke mijn bezwaarschrift gaat behandelen, toen hij in het systeem ging kijken zag hij dat ik inderdaad sinds jan 2016 dit opgegeven had en niet sinds juli 2004. Verder is het zo dat het ABP herhaaldelijk aan mij heeft gemeld dat dit bijzonder militair pensioen wegens gebreken niet gekort mag worden op de WW, en dat ze dit ook aan het UWV wilde mededelen via telefonisch contact maar het UWV weigerde dit.
nu gaan we een traject in van een paar maanden terwijl dit zo makkelijk opgelost had kunnen worden
groet
Hans

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een brief van ABP naar UWV en dan zien ze dat ze niet mogen korten.

De belastingdienst ziet niets, die medewerkers kijken achteraf maar de opgave gaat via belastingdienst wel door naar UVW....
UWV ziet gelijk als er iets betaald is en de belastingdienst pas volgend jaar voor aangifte.....

Gesloten