Via Facebook mail kreeg ik onlangs een mail dat ik winnaar was van 50.000,-- Engelse ponden in de loterij voor het zesjarig bestaan van Facebook.
Ik heb gereageerd en kreeg daarop een mail met een formulier dat ik moest invullen met mijn gegevens (n.a.w. e.d) Daarna moest ik op verzoek (weer via mail) mijn foto en een scan van mijn paspoort opsturen. Tevens moest ik een bank account openen, dat 480,-- Engelse pond kost, om mijn prijs in ontvangst te kunnen nemen.
De naam van de bank: Velocity Inland Bank UK.
Ik vertrouwde dit niet echt. Ik heb de Nederlandse Bank gebeld en deze kende de bank niet! Ze hebben me gewaarschuwd voor deze oplichtingspraktijken. Ik denk dat iedereen moet oppassen als er mail, zo genaamd van Facebook of ander bekende instanties, in de mailbox komt van deze bank, NIET OP INGAAN, je bent je geld kwijt.
N.B. Op Facebook is niets bekend van deze loterij!!!!
Dick Holsheimer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Facebook 6e verjaardag
-
VioletPrue
Re: Facebook 6e verjaardag
Niet?Holsheimer schreef:Via Facebook mail kreeg ik onlangs een mail dat ik winnaar was van 50.000,-- Engelse ponden in de loterij voor het zesjarig bestaan van Facebook.
Ik heb gereageerd en kreeg daarop een mail met een formulier dat ik moest invullen met mijn gegevens (n.a.w. e.d) Daarna moest ik op verzoek (weer via mail) mijn foto en een scan van mijn paspoort opsturen. Tevens moest ik een bank account openen, dat 480,-- Engelse pond kost, om mijn prijs in ontvangst te kunnen nemen.
De naam van de bank: Velocity Inland Bank UK.
Ik vertrouwde dit niet echt. Ik heb de Nederlandse Bank gebeld en deze kende de bank niet! Ze hebben me gewaarschuwd voor deze oplichtingspraktijken. Ik denk dat iedereen moet oppassen als er mail, zo genaamd van Facebook of ander bekende instanties, in de mailbox komt van deze bank, NIET OP INGAAN, je bent je geld kwijt.
N.B. Op Facebook is niets bekend van deze loterij!!!!
Dick Holsheimer
Nou, was jij er even net op tijd achter dan!!
-
Pindakaaspotje
sorry,maar als je hier intrapt verdien je het ook gewoon opgelicht te worden.
Kom op zeg.. zodra je moet betalen voor je prijs moet er toch een lampje gaan branden
Kom op zeg.. zodra je moet betalen voor je prijs moet er toch een lampje gaan branden
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Dick,
je had moeten antwoorden dat ze de kosten van je winst mogen aftrekken.
Kans was groot dat je nooit meer wat zou horen.
Of dat ze met een of ander onzin verhaal komen dat dat niet kan...
Dit is een klassieke oplichterstruc, met slechts een ander sausje (de 'reden' van winst)
je had moeten antwoorden dat ze de kosten van je winst mogen aftrekken.
Kans was groot dat je nooit meer wat zou horen.
Of dat ze met een of ander onzin verhaal komen dat dat niet kan...
Dit is een klassieke oplichterstruc, met slechts een ander sausje (de 'reden' van winst)