Onze lokaal FilmClub filiaal is van de een op de andere dag gesloten.
Zonder voorafgaand bericht aan de leden.
Veel mensen hadden bij dit filiaal een leenpas met daarop een saldotegoed voor de film pin-automaat. Ik ook.
Dit saldo staat nu nog steeds op het pasje maar dat krijg ik, ondanks meerdere mails naar Filmclub Nederland, niet terug.
FilmClub heeft ook geen filialen hier in de omgeving, dus daar kan ik het saldo ook niet opmaken.
Wat voor stappen kan ik ondernemen om alsnog het door mij voorafbetaalde bedrag terug te krijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Filmclub
Re: Filmclub
Ik heb eindelijk een mail terug ontvangen.
Zij (Filmclub Nederland) zeggen niet aansprakelijk te zijn als een van hun franchisenemers failliet gaat en dat zij het geld niet aan ons terug betalen.
Mag dit?
Zij (Filmclub Nederland) zeggen niet aansprakelijk te zijn als een van hun franchisenemers failliet gaat en dat zij het geld niet aan ons terug betalen.
Mag dit?
-
goeie vraag,
in principe ben je het geld niet kwijt, ik meen dat een ander filiaal je gewoon hoort te helpen. Kan een filiaal eigelijk failliet gaan? Als ik naar AH gaat, en de winkel word gesloten omdat deze niet rendabel is, is deze niet failliet maar gewoon gesloten. Pas als filmclub failliet is, dan zou je dus een probleem hebben.
Zijn er voorwaarden wat betreft saldogebruik?
Kan men het saldo terugstorten?
ik ben niet zo bekend met deze saldo-acties e.d.
sorry
in principe ben je het geld niet kwijt, ik meen dat een ander filiaal je gewoon hoort te helpen. Kan een filiaal eigelijk failliet gaan? Als ik naar AH gaat, en de winkel word gesloten omdat deze niet rendabel is, is deze niet failliet maar gewoon gesloten. Pas als filmclub failliet is, dan zou je dus een probleem hebben.
Zijn er voorwaarden wat betreft saldogebruik?
Kan men het saldo terugstorten?
ik ben niet zo bekend met deze saldo-acties e.d.
sorry
Volgens mij als het een faillisement is ben je gewoon je centen kwijt. Je kunt dan aansluiten bij de overige schuldeisers, waarbij de grote jongens eerst gaan (Belastingdienst e.d.) en dan blijft er niet veel over denk ik.
-
probleem is dat slechts 1 filiaal failliet zou zijn, dat vind ik vreemd. Ik ben niet bekend met de franchising-business, maar volgends mij kan je niet je geld kwijt zijn zolang er nog ondernemingen zijn die onder die franchise vallen.
Als ik bijvoorbeeld een spaarkaart bij de Etos heb, en de Etos bij mij om de hoek gaat weg omdat die niet rendabel is, dan kan ik met mijn spaarkaart naar een andere Etos toe.
Als ik bijvoorbeeld een spaarkaart bij de Etos heb, en de Etos bij mij om de hoek gaat weg omdat die niet rendabel is, dan kan ik met mijn spaarkaart naar een andere Etos toe.