LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fly Away biedt goedkope ticket aan als ik gegevens bevestig

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sarinde

Fly Away biedt goedkope ticket aan als ik gegevens bevestig

Ongelezen bericht door sarinde »

Ik ben net gebeld door [Telefoonnummer verwijderd door Moderator] van Fly Away. Ze hadden een aanbieding voor me: ik had vliegtickets gewonnen voor een laag bedrag. Ze sturen me nog een e-mail met de gegevens. Ze wilden alleen een bevestiging dat mijn gegevens nog juist waren. Vervolgens noemen ze die gegevens, die ik moet bevestigen. Het gaat hier om e-mail, adres, en geboortejaar. Mijn vraag: kunnen ze hier iets mee?

NeoDutchio

Re: Fly Away biedt goedkope ticket aan als ik gegevens bevestig

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ja, ze kunnen zeggen dat er een overeenkomst is. Heel knap trouwens dat u iets wint en dan u daarvoor moet betalen. De volgende keer gewoon aangeven dat de gegevens onjuist zijn en de verbinding verbreken. Ongevraagde verkopers hebben namelijk maar 1 doel: geld verdienen voor zichzelf.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

sarinde schreef:Vervolgens noemen ze die gegevens, die ik moet bevestigen. Het gaat hier om e-mail, adres, en geboortejaar.
En van wie "moet" u dat dan? Leer nu eens gewoon nee te zeggen en de verbinding te verbreken!

sarinde

NeoDutchio schreef:Ja, ze kunnen zeggen dat er een overeenkomst is. Heel knap trouwens dat u iets wint en dan u daarvoor moet betalen. De volgende keer gewoon aangeven dat de gegevens onjuist zijn en de verbinding verbreken. Ongevraagde verkopers hebben namelijk maar 1 doel: geld verdienen voor zichzelf.
Door een bandje te knippen en plakken? Maar dat moet toch te traceren zijn?

aangeven dat de gegevens onjuist zijn is een goed idee. Meestal breek ik alles ook direct af. Ik denk dat ik een beetje te nieuwsgierig was.

sarinde

breien schreef:Als u niet aan een loterij, prijsvraag of iets dergelijks hebt meegedaan dan wint u geen prijs. Ik zou maar geen gegevens terugsturen naar Fly Away. Simpelweg negeren en weggooien.

Ze hebben niets gestuurd. Vraag me af of ze dat echt wel gaan doen. Vraag me nog steeds af wat ze nu eigenlijk wilden.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

sarinde schreef: Ze hebben niets gestuurd. Vraag me af of ze dat echt wel gaan doen. Vraag me nog steeds af wat ze nu eigenlijk wilden.
Je bent geheel bevangen door je nieuwsgierigheid.......
Tuurlijk gaan ze je nog wat toezenden, ze wachten alleen even de termijn dat je nog had kunnen annuleren af, zodat je die mogelijkheid niet meer hebt !

Echt heel slim om alle gegevens even te bevestigen aan compleet onbekenden....

grun

Ongelezen bericht door grun »

sarinde schreef:Ze hebben niets gestuurd. Vraag me af of ze dat echt wel gaan doen. Vraag me nog steeds af wat ze nu eigenlijk wilden.
Vliegtuigtickets zijn niet echt duur meer. Een dagtripje naar Londen of Parijs kost maar een paar tientjes. Kom je 's avonds weer thuis, is je huis leeggehaald. 't Is maar een mogelijk scenario, maar als het te mooi is om waar te zijn, zit er ergens een adder onder het gras.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

R. Proctor schreef:
newmikey schreef:
sarinde schreef:Vervolgens noemen ze die gegevens, die ik moet bevestigen. Het gaat hier om e-mail, adres, en geboortejaar.
En van wie "moet" u dat dan? Leer nu eens gewoon nee te zeggen en de verbinding te verbreken!
Och ja er is al zo vaak voor gewaarschuwd maar dit soort mensen vraagt er gewoon om, besodemieterd te worden ik kan er geen medelijden meer mee hebben.
Zelfs een garnaal heeft nog meer verstand dan zo iemand.
En dan komen uithuilen op een forum, das knap dat weten ze dan wel te vinden maar alle waarschuwingen jaren lang die kennen we niet.
Ja maar het is GRATIS/GOEDKOOP/GEWONNEN en dan gaan de hersens van zielige, weerloze consumenten op tilt. Daar moeten regels voor komen om die mensen te beschermen.

R. Proctor

Ongelezen bericht door R. Proctor »

is maar 1 manier afsluiten van telefoon internet en tv.

PimvanOers

Ongelezen bericht door PimvanOers »

Hallo,

Ben net gebeld door Business Collect (incassobureau) dat er nog een rekening openstaat van Fly Away,
Ik ben een tijd geleden gebeld met een verzoek of ik interesse had een goedkope tickets.
Dit gebeurde overdag tijdens mijn werk.
Ik heb hier toen telefonisch akkoord voor gegeven en ze zouden mij een mail sturen.
Deze heb ik ook gehad en daarin staat vermeld dat ik eenmalig 65 euro moet betalen om gebruik te maken voor deze aanbieding.
Ik moet dit bedrag wel binnen 14 dagen betalen of anders dit afmelden per mail.
Het afmelden hiervan ben ik vergeten, maar verder wil ook geen gebruik maken van deze aanbieding.
Nu krijg ik van het incassobureau een rekening van 106 euro.
Als ik dit bedrag morgen niet overmaak, dan wordt het dossier doorgezet naar een advocaat.
Ik heb net geprobeerd te bellen met de klantenservice van Fly Away om aan te geven dat ik het belachelijk vind dat ik het bedrag moet betalen.
En ook zou ik willen weten waarom ik nu 106 euro moet betalen en niet 65 euro.
Krijg alleen niemand aan de lijn en sta al meer dan een half uur in de wacht.
Zou ik dit nu gewoon over moeten maken of moet ik het gewoon weigeren.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

PimvanOers schreef:Hallo,

Ben net gebeld door Business Collect (incassobureau) dat er nog een rekening openstaat van Fly Away,
Ik ben een tijd geleden gebeld met een verzoek of ik interesse had een goedkope tickets.
Dit gebeurde overdag tijdens mijn werk.
Ik heb hier toen telefonisch akkoord voor gegeven en ze zouden mij een mail sturen.
Deze heb ik ook gehad en daarin staat vermeld dat ik eenmalig 65 euro moet betalen om gebruik te maken voor deze aanbieding.
Ik moet dit bedrag wel binnen 14 dagen betalen of anders dit afmelden per mail.
Het afmelden hiervan ben ik vergeten, maar verder wil ook geen gebruik maken van deze aanbieding.
Nu krijg ik van het incassobureau een rekening van 106 euro.
Als ik dit bedrag morgen niet overmaak, dan wordt het dossier doorgezet naar een advocaat.
Ik heb net geprobeerd te bellen met de klantenservice van Fly Away om aan te geven dat ik het belachelijk vind dat ik het bedrag moet betalen.
En ook zou ik willen weten waarom ik nu 106 euro moet betalen en niet 65 euro.
Krijg alleen niemand aan de lijn en sta al meer dan een half uur in de wacht.
Zou ik dit nu gewoon over moeten maken of moet ik het gewoon weigeren.
De originele vordering zal opgehoogd zijn met € 40 buitengerechtelijke kosten plus € 1 Euro rente of zo.

Veel belangrijker is de vraag of je überhaupt iets zou moeten betalen. Zeer waarschijnlijk niet. Wat ben je overeengekomen in het telefoongesprek?
Als je slechts "ja" hebt gezegd tegen het ontvangen van een aanbieding per email, dan heb je nog niets gekocht. Dan hoef je dus ook niets op te zeggen.

Als je wel iets gekocht zou hebben (via de telefoon) èn je hebt 14 dagen gewacht (nadat je de schriftelijke overeenkomst ontvangen hebt), dan zou je in principe het product moeten afnemen.
Echter: De incassokosten (en rente) hoef je niet te betalen als je niet op de wettelijk voorgeschreven manier een herinnering hebt gehad, waarin een betaaltermijn van nog eens 14 dagen is gegeven.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 09 mei 2018 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Consuwijzer adviseert u om zeker niets te betalen. Dus doe dat dan ook niet.

davidenellen

Ongelezen bericht door davidenellen »

Wij ervoeren precies als hier beschreven. Mijn echtgenote, die de telefoon had aangenomen en dit keer beleefd de telemarketeer te woord stond, meende (achteraf na de ontvangst de incasso) dat zij akkoord was gegaan met het laten sturen van een aanbod per mail. Meer niet. Die mail is natuurlijk ongeopend in de spambox, berichtjeshemel, verdwenen, zoals dat vroeger met folders in de brievenbus gebeurde. Na verloop van tijd kwam dus de incasso met dreiging tot in beslagname van de tv aan toe...(tsja) van Businnes collect.

Op mijn verzoek kwam een bandopname, omdat ik zeker wist dat via mail geen opdracht voor een aankoop van product of dienst was gedaan. Hoewel onduidelijk met wie mijn echtgenote precies sprak en contracteerde en waar zij nu precies ja op zei, werd onmiskenbaar een bedrag genoemd (35 euro en variabele bedragen voor (luchthavenbelasting).

Ik denk dat hier niet zo veel in termen van consumentenrecht aan te doen is. De mevrouw begint nota bene al te stellen met geen abonnement....oplichters kennen de regels. Regel 1voor oplichters: ken de regels

Blijft echter staan of toch geen sprake is geweest van oplichting. De band laat slechts een beperkt deel van een gesprek horen. Wat is daarvoor precies toegezegd? Kon het bedrijf dergelijke toezeggingen wel doen? Waar is was die 35 euro voor verschuldigd? Wat is de rol van de mail die nog zou worden verzonden? Kortom je kunt wel ja zeggen maar waar zeg je precies ja tegen? Dat is de essentie van oplichting.

Het is jammer dat klachten bij toezichthouders als de ACM of AFM onderop stapels van "domme mensen klachten" verdwijnen en dat geen serieus onderzoek wordt gedaan naar (de opdrachtgevers) van in dit geval Business collect, maar er zijn er vast meer. Althans niet kenbaar door zaken bij de rechter aan te laten brengen en al te eenvoudig wordt aangenomen dat een ja tegen iets onmogelijks, onwaarschijnlijks, in contractuele zin de consument bindt om de reden dat hij maar "niet zo dom" had moeten zijn.

Dit is wel de realiteit en ik raad niemand aan om met deze bedrijven een spelletje juridische powerplay aan te gaan. Neem in een vroeg stadium je verlies. In deze business ben jij altijd de one time player tegen de repeat player van het incasso bureau. [offtopic passage verwijderd door moderatie[
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mei 2018 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Oplichters verdwijnen alleen als ze niets meer kunnen vangen. Dus nooit betalen. Desnoods rechtzaak. Daar staan ze niet op te wachten.

Gesloten