| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fortuin van Bill Gates
Fortuin van Bill Gates
Sinds maart/april 2009 word ik regelmatig geconfronteerd met goedbedoelde mails van vrienden en kennissen die me dringend adviseren een bepaalde mail met inhoud door te sturen naar zoveel mogelijk adressen.Er wordt gesuggereerd dat je dan binnenkort 245 euro gestort krijgt.(hoe weet men dan mijn bank- of gironummer?)Het zou gaan om Bill Gates die z'n fortuin aan het verdelen is.Een anonieme advocaat heeft dit onderzocht en het is geen kettingbrief en betrouwbaar...bla bla bla.Ook enkele gelukkigen (met alleen een voornaam)bevestigen dit.Ik verwijder dit soort mails echter onmiddellijk want ik ben zeer argwanend t.o.v. dit soort actie's en vraag me af of het een flauwe grap is of loopt men op een of andere manier risico.Hoewel ik niet kan verzinnen wat dit zou zijn.Toch maar niet aan meedoen!
Re: Fortuin van Bill Gates
Is gewoon een hoax, dus een kettingbrief.
Er is totaal geen woord van waar wat er in die berichten staat.
Dus niet op reageren, niet naar andere mensen doorsturen en het bericht gewoon weggooien.
Er is totaal geen woord van waar wat er in die berichten staat.
Dus niet op reageren, niet naar andere mensen doorsturen en het bericht gewoon weggooien.
-
bodejosm43
En dan heb je nog die categorie die dit mailtje ''door'' zegt te hebben, en iedereen in zijn of haar adresboek waarschuwt om er vooral NIET in te trappen. Heeft de lolbroek die dit bedacht heeft, TOCH nog zijn zin, want er zijn altijd malloten die daar dan weer op reageren, een berichtje doorsturen dat er weer van die onzin als dit onderweg is.
Kortom: een heel erg hardnekkig en kwaadaardig soort kettingbrief.
Die advocaat die beweert dat het er geen is (die teven wordt opgevoerd in het mailtje), moet zijn/haar studie maar eens overdoen.
Je loopt verder geen risico hoor, alleen krijg je misschien reacties van mensen die je erop attent maken dat dit fake is.
Kortom: een heel erg hardnekkig en kwaadaardig soort kettingbrief.
Die advocaat die beweert dat het er geen is (die teven wordt opgevoerd in het mailtje), moet zijn/haar studie maar eens overdoen.
Je loopt verder geen risico hoor, alleen krijg je misschien reacties van mensen die je erop attent maken dat dit fake is.
Lees ook eens:
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=280
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=110 (engels talig)
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=280
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=110 (engels talig)
Helaas trappen hele volksstammen er toch nog steeds in en verstuurt deze rommel naar iedereen in zijn of haar adresboek. Degene die mij dit stuurt kan er in ieder geval op rekenen direct verwijderd te worden uit mijn lijst.Jij kan niet verzinnen wat dit zou zijn? Ik wel hoor, bedrog.station schreef:Ik verwijder dit soort mails echter onmiddellijk want ik ben zeer argwanend t.o.v. dit soort actie's en vraag me af of het een flauwe grap is of loopt men op een of andere manier risico.Hoewel ik niet kan verzinnen wat dit zou zijn.Toch maar niet aan meedoen!
Je kunt wel die mensen waarschuwen en vertellen dat het onzin is, maar de volgende keer sturen ze het net zo weer. 
-
bodejosm43
Het vertellen aan iedereen in je adresboek, dat mensen er vooral NIET in moeten trappen, heeft hetzelfde effect als het blind doorsturen ervan.
Van de 50 mensen in je adresboek, zullen er altijd wel een paar verontwaardigd reageren, en het is dus bijna niet te stoppen.
Je wil niet weten hoe vaak ik bijvoorbeeld die onzinmail over de swiffer wet jet heb gekregen. Er staat letterlijk in dat het produkt een andere samenstelling heeft dan de vloeistof die in de swiffer wet jet wordt gebruikt, maar juist die cruciale informatie, daar lezen de mensen overheen.
Gevolg: men gaat vrienden op hun eigen manier waarschuwen. Het kost Proctor & Gamble tot op heden nog steeds vele miljoenen om dit hardnekkige verhaal de kop in te drukken. Is het even rustig, dan heb je weer zo'n malloot die denkt dat het allemaal echt is. Het is nooit de eigen hond, maar altijd de 5-jarige herdershond van de buren. Nooit opgevallen?
Van de 50 mensen in je adresboek, zullen er altijd wel een paar verontwaardigd reageren, en het is dus bijna niet te stoppen.
Je wil niet weten hoe vaak ik bijvoorbeeld die onzinmail over de swiffer wet jet heb gekregen. Er staat letterlijk in dat het produkt een andere samenstelling heeft dan de vloeistof die in de swiffer wet jet wordt gebruikt, maar juist die cruciale informatie, daar lezen de mensen overheen.
Gevolg: men gaat vrienden op hun eigen manier waarschuwen. Het kost Proctor & Gamble tot op heden nog steeds vele miljoenen om dit hardnekkige verhaal de kop in te drukken. Is het even rustig, dan heb je weer zo'n malloot die denkt dat het allemaal echt is. Het is nooit de eigen hond, maar altijd de 5-jarige herdershond van de buren. Nooit opgevallen?
@ station,
Welkom op internet
Welkom op internet
Deze mail kreeg ik 5 jaar geleden al en geloof mij of niet ben nu
stinkend rijk.Rijker als Bill
stinkend rijk.Rijker als Bill
-
bodejosm43
De volgende generatie nep-mails gaat dus uit van een nieuw onderwerp:
''plumber gaat zijn fortuin uitdelen''.
Ergerlijk genoeg houdt dit soort mails zichzelf in stand, omdat er altijd wel IEMAND is die het fenomeen niet kent.
''plumber gaat zijn fortuin uitdelen''.
Ergerlijk genoeg houdt dit soort mails zichzelf in stand, omdat er altijd wel IEMAND is die het fenomeen niet kent.
Ik doe er alles mee.
Ik hou het lekker zelf.
Cillit Bang.
Of ging dat ergens anders over
Ik hou het lekker zelf.
Cillit Bang.
Of ging dat ergens anders over
-
bodejosm43
inderdaad, waarom zou je alles delen, ik zou dat ook niet doen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Wist je dat je wel een risico loopt?
Iedereen die die zooi forward - vergeet vaak om alle andere forward lijsten eruit te halen.
Op deze manier kunnen spammers ineens, gratis, een mooie lijst met actieve email adressen krijgen - en zie je ineens meer spam verschijnen.
Daarom, altijd, bij forwarden van kettingmails (liever niet, maar als je het toch wil):
- verwijder de voorgaande forwards
- doe alle bestemmingen/ geadresseerden in het BCC veld
Iedereen die die zooi forward - vergeet vaak om alle andere forward lijsten eruit te halen.
Op deze manier kunnen spammers ineens, gratis, een mooie lijst met actieve email adressen krijgen - en zie je ineens meer spam verschijnen.
Daarom, altijd, bij forwarden van kettingmails (liever niet, maar als je het toch wil):
- verwijder de voorgaande forwards
- doe alle bestemmingen/ geadresseerden in het BCC veld