LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fraude legitimatie via telfort

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Glorie07

fraude legitimatie via telfort

Ongelezen bericht door Glorie07 »

Hierbij meld ik het volgende: bij mij is er , waarschijnlijk uit een pc bestand, info gehaald van mijn persoonsgegevens ,dus paspoort bankgegevens ect. ( hoe veilig zijn deze gegevens nu eindelijk ??) hierbij is een contract afgesloten met een mobiel nr door telfort !! Dit hadden zij nooit mogen doen want er is nooit een origineel legitimatiebewijs afgegeven, er is een kopie of een kopie van kopie gebruikt !! Na het opvragen van het contract wat meer fouten bevatten zoals valse handtekeningen ,geen handtekeningen geen goede cq complete adres gegevens geen completen bank rek gegevens, valse bereikbaar mobiel nr ect ect hebben zij dit toch geaceptteerd om dit aftesluiten !! In de wet staat dat je altijd bij het afsluiten van een contract een orgineel LEGITIMATIE BEWIJS moet tonen. ( Dus nooit echter nooit een Kopie ) Nu sturen zij (telfort ),en we zijn al weer 1 1\2 jaar verder weer een rek via het GGN. die ik dus nooit ga betalen.(met de nadruk op NOOIT) Ik vind Telfort een waardeloos bedrijf omdat ze niks geleerd hebben van dit, zij willen, omdat zij onder bepaalde curatele gesteld zijn ( voldeden niet aan de normen van telefonie) geld zien,van ons terwijl wij niets met deze zaak te maken hebben, omdat de gene(Telfort) die (belazerd is of de boel loop te belazeren ) zelf aangifte moet doen tegen de fraude ( oplichters) of intern de zaak moet onderzoeken, bij foute of niet capabele medewerkers. Dus ik hoef geen aangifte te doen maar TELFORT zelf ! graag hoor ik u reactie''s P. Glorie

Guardian72

Re: fraude legitimatie via telfort

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beste Glorie,

allereerst, waarom bewaar je bestanden zoals een scan/kopie van ID bewijzen op een computer? En, is die computer wel goed beveiligd?

Want, als je dit niet had gedaan, had je nu niet hemel en aarde moeten bewegen om dit opgelost te krijgen.

Uw eerste actie:
Aangetekende brief naar Telfort, waarin je eist dat ze dit abonnement per direct stoppen omdat jij niet getekend hebt voor dit abonnement.

Dan, aangifte doen bij de politie, van identiteitsfraude en (tegen Telfort) meewerking aan identiteitsfraude. Zonder deze aangifte word het erg lastig.

Ik zou eventueel bij de gemeente informeren of het verstandig is je ID bewijs als gestolen op te geven, zodat deze op de 'zwarte' lijst zou kunnen komen.

Wat ik mis in je verhaal is of je Telfort de SIM hebt laten blokkeren (om te voorkomen dat er meer gebeld word door diegene die "jouw" abonnement heeft). Zo niet - alsnog laten doen.

Daarnaast zou ik ook even contact opnemen met je rechtsbijstand of het juridisch loket - over welke vervolgstappen noodzakelijk zijn.

Helaas, bij identiteitsfraude moet je zelf (veel) werk verzetten om dit recht te draaien :(

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, ik snap ook niet waarom je het zo ver laat komen. Gelijk aangifte doen van diefstal van je persoonsgegevens. Deze aangifte doorsturen naar telfort, dan pas kan telfort verdere stappen ondernemen. Nu lijk je voor telfort niets anders dan iemend die spijt heeft van zijn aanschaf.

Owh ja, en ga je computer beveiligen.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Na 1 1/2 jaar ontvang je een brief van GGN, nooit eerder rekeningen en aanmaningen ontvangen?

Gesloten