LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie over draagbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Contessa

Garantie over draagbaar

Ongelezen bericht door Contessa »

Bij het kopen van een nieuwe camera heb ik 3 jaar garantie bij gekocht. Nu wil ik de camera verkopen met de nog lopende garantie. Mag het volgens de wet dat de lopende verzekering bij verkoop van de camera komt te vervallen.

Contessa

angel1978

Re: Garantie over draagbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=145141

zinloos om dat hele verhaal nog eens te doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kun je iets meer over de verzekering vertellen?

Contessa

Ongelezen bericht door Contessa »

Ik kan alleen vertellen dat het om een care plan garantie gaat deze is sinds oktober 2013 afgesloten voor 3 jaar bij aanschaf van een camera.

Verder heb voor het eerst mij aangemeld op het rader forum en moet daar nog mijn weg in vinden. Om te zoeken naar een soort gelijke vraag en antwoord.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is niet helemaal het zelfde als de vorige discussie. Daar was het de vraag of garantie overdraagbaar is: Ja, in beginsel maar daar kunnen andere afspraken overgemaakt worden. Bij een verzekering mag men m.i. nog een stapje verder gaan en deze inderdaad laten vervallen. Natuurlijk is het zo dat er betaald is voor de rechter, maar daar staat tegenover dat de verzekeraar de andere persoon niet kent. Het is op het randje, maar ik denk dat dit door de beugel kan.

Gesloten