Vier weken terug kocht ik een paar schoenen bij Dolcis.
Helaas merkte ik vorige week op dat deze stuk waren gegaan.
Direct ben ik met bon en schoenen naar de winkel gegaan. De schoenen werden aangeboden aan de schoenmaker welke vandaag liet weten dezze niet te kunnen repareren.
Nu kreeg ik de volgende keus:
Een nieuw zelfde paar, maar dan krijg ik er geen garantie meer op
Of een ander paar met garantie.
Nu wil ik graag zo'n zelfde paar....maar wel met garantie natuurlijk.
Wat moet ik hier nu toch mee???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie weg na vergoeding
Re: Garantie weg na vergoeding
Ja. Als een product vervangen wordt dient de garantie van het vorige product van toepassing te zijn op het huidige. Bijvoorbeeld: u koopt op 10 juni een föhn met een jaar garantie. Op 28 november gaat hij stuk en u krijgt een nieuwe. De garantie van de nieuwe föhn duurt dan tot 10 juni, en niet tot 28 november. U mag namelijk geen voordeel halen uit de ontstane situatie.
U hoort dus gewoon een zelfde paar schoenen te krijgen met de resterende garantietermijn van de kapotte schoenen.
U hoort dus gewoon een zelfde paar schoenen te krijgen met de resterende garantietermijn van de kapotte schoenen.