LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lowieze

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wij hebben in het winkelcentrum een Dekamarkt die er oud en aftands uitziet. Al jaren niks aan onderhoud gedaan. Niet schoon, kapotte vloertegels, handvaten van koelingen kapot, veel lege schappen etc. Dan mag het daar soms iets goedkoper zijn dan in de AH, waar wel alles er netjes en verzorgd uit ziet, toch kom ik er niet graag. Het zicht doet ook wat, vind ik. Je kunt ook echt verschil zien in hoe de verse groente en fruit erbij liggen. Ik betaal liever iets meer voor fruit wat ik nog een paar dagen kan bewaren, dan goedkoper fruit waar de versheid al van af is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sinds mijn verhuizing kom ik bij een hele grote Lidl en sinds kort hier vlakbij bij een Plus voor zaken die Lidl niet heeft, of daar niet lekker vind.

Er is, op dezelfde afstand, ook een Jumbo, maar die is zo groot, daar verdwaal je.

Het enige wat mij stoort bij Lidl is de vaak onlogische winkelindeling en dat boven de paden niet summier aangegeven is, wat daar te vinden is.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ivo.w schreef:
12 jun 2022 08:38
grun schreef:
12 jun 2022 08:36
Dat valt reuze mee. Mijn ervaring is dat als er 4-5 wachtenden zijn, er al snel een volgende kassa open gaat. Lidl heeft ook zelfscan kassa's maar die zijn niet altijd open.
Dan gaat de manager van de Lidl waar jij komt er anders mee om dan waar ik kom. En bij ons is er op dit moment ook nog geen zelfscan.
Dan wordt het tijd voor een verbouwing. O nee, dat mag natuurlijk niet als het interieur verder nog in orde is :wink:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
12 jun 2022 09:00
Wij hebben in het winkelcentrum een Dekamarkt die er oud en aftands uitziet. Al jaren niks aan onderhoud gedaan. Niet schoon, kapotte vloertegels, handvaten van koelingen kapot, veel lege schappen etc.
Zo ver is het nog in geen jaren in "onze" supermarkt. Het ziet er nog super uit.
Maar goed, binnenkort eens kijken hoe het geworden is. Nu bij de concurrent, nog nooit bezig geweest. Mooie winkel, en nog goedkoper ook.......

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nevyn schreef:
11 jun 2022 11:45
Mijn vrouw is gestart met bestellen bij Picnic , dus helemaal geen supermarkt meer.
Picnic maakt dan weer de keuze om geen website of tablet app te maken, zegmaar grotere schermen waar senioren liever mee werken. Hun klantgroep, millennials en jonger die hun hele leven bestieren met een mobiele telefoon, bedienen ze met een snelle moderne app. Dat oma Truus dan niet bij ze besteld, nemen ze voor lief.

Zo kiest AH ervoor om een iets meer aangeklede winkel te bieden, waar weer andere ketens kiezen voor minder aankleding, maar iets goedkopere prijzen.

Maar goede ideeën nemen ze maar wat graag van elkaar over, zo zie je meer en meer zelfscan-functionaliteit. Waar dat eerst meer "premium" was, en eigenlijk alleen bij AH groots ingezet werd, zie je nu dat na Jumbo etc, ook de Lidl's en Aldi's er aan gaan. Want 1 kassière met een PDA bestiert zes van die stations, dus daarmee besparen ze 5 FTE.

grun

Ongelezen bericht door grun »

sjohie schreef:
13 jun 2022 10:58
Maar goede ideeën nemen ze maar wat graag van elkaar over, zo zie je meer en meer zelfscan-functionaliteit. Waar dat eerst meer "premium" was, en eigenlijk alleen bij AH groots ingezet werd, zie je nu dat na Jumbo etc, ook de Lidl's en Aldi's er aan gaan.
Wat dan weer jammer is, is dat je bij de Lidl (en de Plus) niet kunt scannen tijdens het winkelen zelf, maar pas bij het zelf-scan apparaat. Dat houdt nogal op, bij de AH gaat het betalen stukken sneller. Het zou al schelen als ze die functie toevoegen aan de app, dan hoeven ze geen aparte handscanners aan te schaffen.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

sjohie schreef:
Nevyn schreef:
Mijn vrouw is gestart met bestellen bij Picnic , dus helemaal geen supermarkt meer.
Picnic maakt dan weer de keuze om geen website of tablet app te maken, zegmaar grotere schermen waar senioren liever mee werken. Hun klantgroep, millennials en jonger die hun hele leven bestieren met een mobiele telefoon, bedienen ze met een snelle moderne app. Dat oma Truus dan niet bij ze besteld, nemen ze voor lief.

Zo kiest AH ervoor om een iets meer aangeklede winkel te bieden, waar weer andere ketens kiezen voor minder aankleding, maar iets goedkopere prijzen.

Maar goede ideeën nemen ze maar wat graag van elkaar over, zo zie je meer en meer zelfscan-functionaliteit. Waar dat eerst meer "premium" was, en eigenlijk alleen bij AH groots ingezet werd, zie je nu dat na Jumbo etc, ook de Lidl's en Aldi's er aan gaan. Want 1 kassière met een PDA bestiert zes van die stations, dus daarmee besparen ze 5 FTE.
Wij zijn opa en oma, alleen mijn vrouw heet geen Truus :D

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nevyn schreef:
13 jun 2022 11:36
sjohie schreef:
Nevyn schreef:

Wij zijn opa en oma, alleen mijn vrouw heet geen Truus :D
Mijn post is meer een Bob Ross brede borstelstrook, ik kleur geen detailplaatje in.. :wink: Mijn 75 jarige vader belde me laatst nog met een outlook synchronisatieprobleem op zijn smartphone, die zou prima kunnen winkelen bij Picnic. Mijn moeder, 74 jarige oma, heet ook geen Truus trouwens. Ze had de magister-app sneller werkend op háár telefoon, dan mijn neefje zelf, dat dan weer wel.

Ik denk dat het ook vaak een kwestie is van nieuwsgierig blijven, ongeacht de leeftijd.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
11 jun 2022 11:13
Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

De vraag is, wat heb je liever, een super mooie, zeer luxe en hippe supermarkt, of een wat meer "gewone" supermarkt, netjes en schoon maar met een interieur uit 2012 ?

Bij ons in het dorp wordt over enige tijd de grote XL supermarkt maar liefst twee weken gesloten omdat het interieur, gewoon netje en prima, gesloten omdat het interieur volgens de design afdeling echt gedateerd is. Alles moet eruit, compleet vernieuwd en er zeer gelikt uit gaan zien "want dat doet de concurrent verderop ook".

Maar de keerzijde is natuurlijk, dat de klant dit allemaal indirect mag gaan betalen, want deze verbouwing gaat heeel veeel kosten.
Dus hoe denkt de gemiddelde consument over een supermarkt, gewoon netjes of moet het tegen hoge kosten extreem mooi en modern eruit zien ?
Meestal gebeurt er tijdens dit soort verbouwingen veel meer en wordt in 2 ploegen gewerkt. Het gaat in supermarktland altijd om de omzet per vierkante meter en als die omzet hoog genoeg is, kan zo'n verbouwing prima uit.

Van een supermarkt verwacht ik in de eerste plaats goede producten. Met productnamen in de landstaal, geen artikelen ver voorbij de houdbaarheidsdatum en zo min mogelijk nep-aanbiedingen of lege schappen.

Gesloten