| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGN Deurwaarder Nepbrief
-
robvanaarsen
GGN Deurwaarder Nepbrief
Afgelopen zaterdag 25 novenber kreeg ik een brief van GGN. Ik kreeg 5 dagen om te betalen. Omdat ik van niets wist en de rekening bij Menzis vandaan kwam ben ik eerst daar gaan informeren. Er bleek NIETS open te staan en er was niets naar de deurwaarder gestuurd. Bij deze waarschuw ik u ervoor altijd eerst na te vragen bij het bedrijf of instantie waar het bedrag vandaan kwam. Ik hoop dat niemand er intrapt!!! Ik ben er mee naar de politie gegeaan die zeggen dat het ondoenlijk is er achteraan te gaan, er zijn te veel van dat soort brieven in de omloop. SUCCES ROB
-
sylvesterb
Re: GGN Deurwaarder Nepbrief
Heel lief die waarschuwing, maar degene die je er mee wilt bereiken ga je niet bereiken en daardoor blijf je dit soort brieven krijgen.robvanaarsen schreef:Afgelopen zaterdag 25 novenber kreeg ik een brief van GGN. Ik kreeg 5 dagen om te betalen. Omdat ik van niets wist en de rekening bij Menzis vandaan kwam ben ik eerst daar gaan informeren. Er bleek NIETS open te staan en er was niets naar de deurwaarder gestuurd. Bij deze waarschuw ik u ervoor altijd eerst na te vragen bij het bedrijf of instantie waar het bedrag vandaan kwam. Ik hoop dat niemand er intrapt!!! Ik ben er mee naar de politie gegeaan die zeggen dat het ondoenlijk is er achteraan te gaan, er zijn te veel van dat soort brieven in de omloop. SUCCES ROB
Heb je ook even contact opgenomen met GGN? Er kan ook iets anders fout zijn gegaan zijn, waardoor GGN gewoon verdere maatregelen gaat nemen omdat jij niet reageert. De enkele mededeling van iemand bij menzis is onvoldoende om de brief van GGN tot nepbrief te bestempelen.
De politie zou allerminst ervoor kunnen zorgen dat het in de brief genoemde rekeningnummer geblokkeerd wordt.robvanaarsen schreef:Ik ben er mee naar de politie gegeaan die zeggen dat het ondoenlijk is er achteraan te gaan, er zijn te veel van dat soort brieven in de omloop.
Dat is uiteraard niet het rekeningnummer van dat bedrijf.16again schreef:De politie zou allerminst ervoor kunnen zorgen dat het in de brief genoemde rekeningnummer geblokkeerd wordt.robvanaarsen schreef:Ik ben er mee naar de politie gegeaan die zeggen dat het ondoenlijk is er achteraan te gaan, er zijn te veel van dat soort brieven in de omloop.
Het is uiteraard het rekeningnummer van de fraudeur, andere betalingen op dat nummer zijn dan ook onmogelijkNijogeth schreef:Dat is uiteraard niet het rekeningnummer van dat bedrijf.16again schreef:De politie zou allerminst ervoor kunnen zorgen dat het in de brief genoemde rekeningnummer geblokkeerd wordt.
Dat is niet de taak van de politie. Bovendien is fraude niet bewezen, sterker nog, ik durf de gok wel aan dat er helemaal niet gefraudeerd is.16again schreef:Het is uiteraard het rekeningnummer van de fraudeur, andere betalingen op dat nummer zijn dan ook onmogelijkNijogeth schreef:Dat is uiteraard niet het rekeningnummer van dat bedrijf.16again schreef:De politie zou allerminst ervoor kunnen zorgen dat het in de brief genoemde rekeningnummer geblokkeerd wordt.
Dat zou wel heel dom zijn om zijn eigen rekeningnummer te gebruiken. Als ik zou proberen te frauderen, dan zou ik een Payment Service Provider gebruiken. Je ziet steeds vaker dat ook stenen winkels dit gebruiken, niet alleen meer de webshops.16again schreef:Het is uiteraard het rekeningnummer van de fraudeur, andere betalingen op dat nummer zijn dan ook onmogelijkNijogeth schreef:Dat is uiteraard niet het rekeningnummer van dat bedrijf.16again schreef:De politie zou allerminst ervoor kunnen zorgen dat het in de brief genoemde rekeningnummer geblokkeerd wordt.
Vaak wordt banknummer gebruikt van een katvanger die al dan niet bewust rekeningnummer + pinpas beschikbaar stelt.Nijogeth schreef:Dat zou wel heel dom zijn om zijn eigen rekeningnummer te gebruiken.
-
stofzuigertje
GGN bellen wat hun nummer is, bij fout nummer bij Politie melden en de Kat vangen is zijn bijverdienste kwijt.
Nooit weken wachten maar even GGN opbellen en vraag wat hun rekening nummer is kan veel schade voorkomen.
Nooit weken wachten maar even GGN opbellen en vraag wat hun rekening nummer is kan veel schade voorkomen.
-
sylvesterb
Hoe stel je onbewust je pincode + pinpas beschikbaar?16again schreef: Vaak wordt banknummer gebruikt van een katvanger die al dan niet bewust rekeningnummer + pinpas beschikbaar stelt.
Veelal krijgen katvangers een x bedrag hiervoor en denken makkelijk iets te verdienen en staan ze niet stil bij alle gevolgen achteraf, maar niet stil staan bij de gevolgen (dus simpel gezegd dom zijn) is niet onbewust.
Er wordt vaak genoeg misbruik gemaakt van mensen, waarbij ze iemand vertrouwen en daardoor onbewust katvanger zijn geworden. Bij Opgelicht kom je dat vaak genoeg tegen.