| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gladde vloer bij LIDL
-
stofzuigertje
Re: Gladde vloer bij LIDL
Als een klant knoeide en niets doorgeeft?
Of een klein kind die nodig moest?
De Kassa medewerker kan wel iemand oproepen maar mag niet zomaar weglopen.
Dat is de regel bij mijn in de buurt bij alle 4 vestigingen.
Of een klein kind die nodig moest?
De Kassa medewerker kan wel iemand oproepen maar mag niet zomaar weglopen.
Dat is de regel bij mijn in de buurt bij alle 4 vestigingen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.
LIDL blinkt niet uit door een overschot aan personeel dus dat u niet direct omringd werd door een peloton medewerkers is wel verklaarbaar (die bij de kassa blijven daar natuurlijk in eerste instantie zitten).
Antwoord op uw mail kunt u natuurlijk nog steeds krijgen, zeker als het kort geleden gebeurd is.
Als het wat langer geleden is, en u hecht nog steeds waarde aan een reactie, stuur ze even een reminder.
LIDL blinkt niet uit door een overschot aan personeel dus dat u niet direct omringd werd door een peloton medewerkers is wel verklaarbaar (die bij de kassa blijven daar natuurlijk in eerste instantie zitten).
Antwoord op uw mail kunt u natuurlijk nog steeds krijgen, zeker als het kort geleden gebeurd is.
Als het wat langer geleden is, en u hecht nog steeds waarde aan een reactie, stuur ze even een reminder.
-
Beertje1975
Een kassamedewerker mag niet zomaar weg bij de kassa. Als er iets eventueel lekt of kapot is gevallen, waardoor het glad is en het wordt niet doorgegeven. Dan is een ongelukje altijd mogelijk.
personeel was er alleen aan de kassa en die bleven zitten waar ze zaten.
En dat was precies wat ze altijd zullen doen. Uit veiligheidsoverweging om diefstal te voorkomen laat de kassamedewerker/ster NOOIT de kassa onbeheerd achter. Als u werkgever was zou u dit ook eisen. Ze kunnen maximaal via de telefoon/intercom hulp inroepen als die er is. Bij AH enzo zie wel meer personeel maar zijn de winkels ook vaak veel groter, dus feitelijk kan er altijd wat gebeuren.
En dat was precies wat ze altijd zullen doen. Uit veiligheidsoverweging om diefstal te voorkomen laat de kassamedewerker/ster NOOIT de kassa onbeheerd achter. Als u werkgever was zou u dit ook eisen. Ze kunnen maximaal via de telefoon/intercom hulp inroepen als die er is. Bij AH enzo zie wel meer personeel maar zijn de winkels ook vaak veel groter, dus feitelijk kan er altijd wat gebeuren.
Laatst gewijzigd door mahadma op 17 jun 2018 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kruidenier-prijsstunters, zoals Lidl en Aldi, blinken uit in weinig of slecht (lees: klantonvriendelijk) personeel. Als je al een winkelmedewerker daar vindt is het maar de vraag of je het juiste antwoord krijgt want ze weten het gewoon niet. Zoek je iets, dan vindt je het in het vierde pad rechts ..... als u begrijpt wat ik bedoel. Gebeurt er iets in de winkel, zoals TS is overkomen, dan is hulpvaardig personeel ver te zoeken. Alles is terug te brengen dat dit de prijs is die u voor de goedkoopte betaald. Geef mij dan toch maar bijvoorbeeld AH en let wat extra op de bonusaanbiedingen, Dirk of de Jumbo. Veel meer, beter en hulpvaardiger personeel en per saldo dan niet eens zo heel veel duurder als die kruidenier-prijsstunters.
Wat een onzin. Heb hier een Lidl met heel vriendelijk personeel en dat zij hun kassa niet verlaten, heeft niets te maken met hulpvaardigheid die ver te zoeken is.
U kunt niet zomaar al het personeel over een kam scheren als u wellicht een wat mindere Lidl hebt.
U kunt niet zomaar al het personeel over een kam scheren als u wellicht een wat mindere Lidl hebt.
Mij is anderhalf jaar geledne hetzelfde overkomen bij de kassa van Albert Heijn en helaas heeft dat tot een bovenarmbreuk en elleboog breuk geleid wat van mij een chronische pijn patient heeft gemaakt.Donna schreef:Bij het boodschappen doen bij Lidl lag ik plotseling op de grond. Er was kennelijk wat gevallen dat de vloer erg glad maakte en dat ik niet had gezien. Andere klanten hielpen mij opstaan, personeel was er alleen aan de kassa en die bleven zitten waar ze zaten. Ik moest zelf aan de kassa gaan vragen of iemand de troep wilde opruimen voor er nog meer mensen zouden vallen. Omdat er in de hele winkel kennelijk niemand was die zich verantwoordelijk voelde heb ik het voorval per mail gemeld aan Lidl en met mijn mail gebeurde precies hetzelfde als in de winkel: helemaal niets.
Gelukkig ben ik er met enkele flinke pijnlijke en blauwe plekken vanaf gekomen, maar het had ook erger kunnen zijn. Lidl vindt het niet de moeite waard te reageren, ik leid daaruit af dat ze de hygiëne in de winkel ook niet zullen aanpassen. Wees dus gewaarschuwd.
De vloeren bij de supermarkt zijn nu eenmaal keihard omdat al die winkelkarretjes erover heen moeten zonder dat het tot teveel slijtage mag leiden. En dat kan een klant die iets morst bij de kassa de vloer al snel spekgald maken. Dus inderdaad, het is oppassen geblazen.
-
stofzuigertje
Zelfs nu 17.15 als ze om 18.00 uur dicht willen en een waarschuwing gladde vloer plaatsen bij ingang en de schrobmachine pakken...... deze Aldi doet dit al jarenlang en is niets mis mee.
Vergeet niet dat de winkel niet bedoeld is om snel doorheen te gaan maar rustig te winkelen.
En als ik lege bierflesjes ga inleveren, dan zijn ze soms een beetje minder leeg dus geef mijn dan maar eens de schuld!
Op elke tegelvloer geld dit en Lidl en Aldi zijn net zo als alle andere, zelfs in het Ziekenhuis hebben ze wel eens gladde vloeren dus als je word afgevoerd en ambulance personeel...... ja het kan!
Vergeet niet dat de winkel niet bedoeld is om snel doorheen te gaan maar rustig te winkelen.
En als ik lege bierflesjes ga inleveren, dan zijn ze soms een beetje minder leeg dus geef mijn dan maar eens de schuld!
Op elke tegelvloer geld dit en Lidl en Aldi zijn net zo als alle andere, zelfs in het Ziekenhuis hebben ze wel eens gladde vloeren dus als je word afgevoerd en ambulance personeel...... ja het kan!
Donna schreef:Het was geen gladde vloer, er lag iets van fruit of groente op, dat heb ik niet gezien voor ik er op stond en weggleed. Als je boodschappen doet kijk je nu eenmaal in de rekken en niet naar de grond. En het gaat er niet om dat de caissieres blijven zitten, maar er is ook niets omgeroepen, er werd helemaal niets gedaan. Als er iets op de grond ligt waarover iemand uitglijdt, dan moet dat opgeruimd worden, voor nog een ander valt. Dat ik het hier meld komt omdat ook op mijn mail aan Lidl geen enkele reactie is gekomen, dat betekent voor mij dat ze er helemaal niet mee zitten. @speedy123: wat deed AH toen u daar viel?
Dat weet je niet, je gaat daar meteen van uit. Ik vind de Lidl hier prima personeel hebben.
Waar wil je dan wel een uitspraak over doen? Waar gaat je topic over?Donna schreef:ik heb daar geen uitspraak over gedaan en ik heb er geen mening over.
Beste Donna,
Om wel reactie uit te lokken zou u een aanvullende reactie richting hoofdkantoor Lidl kunnen sturen waarin u kenbaar maakt (omdat reactie uitbleef) dat u contact gaat opnemen met een letselschade bureau/advocaat
Supermarkten en andere winkels hebben namelijk een zorgplicht ten aanzien van de veiligheid van bezoekers.
De winkelinrichting moet aan veiligheidsvoorschriften voldoen. Er moet worden schoongemaakt volgens een vast schema en als er troep op de grond ligt, moet dit in principe direct na signalering worden schoongemaakt of opgeruimd.
Als er sprake is van een natte, net schoongemaakte vloer dan dient dit duidelijk aangegeven te worden door het plaatsen van een waarschuwingsbord. Ook moet zo’n bord bij de ingang van de winkel geplaatst worden als de vloer door weersomstandigheden nat of glad kan zijn.
Om wel reactie uit te lokken zou u een aanvullende reactie richting hoofdkantoor Lidl kunnen sturen waarin u kenbaar maakt (omdat reactie uitbleef) dat u contact gaat opnemen met een letselschade bureau/advocaat
Supermarkten en andere winkels hebben namelijk een zorgplicht ten aanzien van de veiligheid van bezoekers.
De winkelinrichting moet aan veiligheidsvoorschriften voldoen. Er moet worden schoongemaakt volgens een vast schema en als er troep op de grond ligt, moet dit in principe direct na signalering worden schoongemaakt of opgeruimd.
Als er sprake is van een natte, net schoongemaakte vloer dan dient dit duidelijk aangegeven te worden door het plaatsen van een waarschuwingsbord. Ook moet zo’n bord bij de ingang van de winkel geplaatst worden als de vloer door weersomstandigheden nat of glad kan zijn.