LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Handelen Rabobank
Handelen Rabobank
Geachte Dames en Heren,
Ons bedrijfje stuurt maandelijks 1000 tot 1500 facturen van 12,- euro die betaald moeten worden per bankoverschrijving op ons rabobanknummer.
Nu zijn er altijd klanten (3 á 4 in de maand) die niet weten hoe te betalen en gaan met het bedrag naar de bank en betalen daar aan de balie contant het factuurbedrag met het verzoek dit te storten op onze rabobankrekening. …..Tot nu toe prima…. Maar wat is nu het geval, de rabobank rekent daarvoor kosten…11 euro!! Niet voor de klant maar die mij in rekening worden gebracht! De klant handelt te goeder trouw en weet hier niets van.
Deze werkwijze van de bank is naar mijn mening illegaal, daar ik hier totaal geen invloed op heb… en tegen mijn wil daarvoor 11,- euro rekent.
Ik vind dat de bank dit bedrag aan die persoon die zo wil betalen moet berekenen.
Een andere mogelijkheid is om de klant te adviseren om met de stortingsautomaat te betalen,
(dit kost mij ook nog 2,25 euro maar is toch minder,.. ook onterecht dat IK dat moet betalen )
maar dat doen ze blijkbaar niet, ze nemen het geld liever aan over de balie.
Tot besluit, …Ik vind dat de rabobank hier niet goed handelt omdat ik hier totaal geen invloed op kan uitoefenen… de KLANT kiest voor zo’n betaling ……niet ik.
Ons bedrijfje stuurt maandelijks 1000 tot 1500 facturen van 12,- euro die betaald moeten worden per bankoverschrijving op ons rabobanknummer.
Nu zijn er altijd klanten (3 á 4 in de maand) die niet weten hoe te betalen en gaan met het bedrag naar de bank en betalen daar aan de balie contant het factuurbedrag met het verzoek dit te storten op onze rabobankrekening. …..Tot nu toe prima…. Maar wat is nu het geval, de rabobank rekent daarvoor kosten…11 euro!! Niet voor de klant maar die mij in rekening worden gebracht! De klant handelt te goeder trouw en weet hier niets van.
Deze werkwijze van de bank is naar mijn mening illegaal, daar ik hier totaal geen invloed op heb… en tegen mijn wil daarvoor 11,- euro rekent.
Ik vind dat de bank dit bedrag aan die persoon die zo wil betalen moet berekenen.
Een andere mogelijkheid is om de klant te adviseren om met de stortingsautomaat te betalen,
(dit kost mij ook nog 2,25 euro maar is toch minder,.. ook onterecht dat IK dat moet betalen )
maar dat doen ze blijkbaar niet, ze nemen het geld liever aan over de balie.
Tot besluit, …Ik vind dat de rabobank hier niet goed handelt omdat ik hier totaal geen invloed op kan uitoefenen… de KLANT kiest voor zo’n betaling ……niet ik.
Re: Handelen Rabobank
zeurpiet neem dan een andere bank....
heb nog wel een leuke 2sits bank voor je
Gast
Gast
Geplaatst op 26 Jul 2004 14:58 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Jij struint alle forums af? Blij met je internet aansluiting?
Gast
Geplaatst op 26 Jul 2004 14:58 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Jij struint alle forums af? Blij met je internet aansluiting?
Zijn die mensen die maandelijks een rekening krijgen van 12 euro vaste klanten of zijn het steeds verschillende? Als het steeds dezelfde zijn die maandelijks een vast bedrag moeten betalen, is het dan niet veel handiger om ze allemaal om een incassomachtiging te vragen? Dan scheelt het bedrijfje en ook de klanten geld, kosten en tijd. En hoezo gaan nog mensen naar de bank om daar contant te betalen? Iedereen krijgt toch al lang zijn geld, egaal of het nou salaris, uitkering, AOW of pensioen is toch al lang per bank. De tijd dat de postbode maandelijks langs kwam om contant het pensioentje uit te betalen, is al lang achter de rug.................
Ik ben bang dat je getekend hebt voor de contractvoorwaarden, en de daarbijbehorende tarievenlijst. Een betaling via acceptgiro kost jou ook meer dan een electronische betaling, en ook daar heb je geen invloed op.
Het is jouw zaak om mensen die contant aan de balie betalen een toeslag te rekenen van eur 11. Dat moet jij in jouw contractvoorwaarden opnemen. Resultaat zal waarschijnlijk zijn dat niemand meer contant betaalt aan de balie (en dat willen de banken ook).
En kun je uitleggen waarom deze handelswijze ILLEGAAL is, zoals je schrijft? Lijkt me zwaar overtrokken.
Het is jouw zaak om mensen die contant aan de balie betalen een toeslag te rekenen van eur 11. Dat moet jij in jouw contractvoorwaarden opnemen. Resultaat zal waarschijnlijk zijn dat niemand meer contant betaalt aan de balie (en dat willen de banken ook).
En kun je uitleggen waarom deze handelswijze ILLEGAAL is, zoals je schrijft? Lijkt me zwaar overtrokken.
illegaal zal het niet zijn ..maar het is bij de beesten af dat de rabobank mij die 11 euro rekent..... iets waar ik totaal geen invloed op heb,.... de klant wil zo betalen.... dan moet de bank tegen de klant zeggen dat 12 euro niet genoeg is maar moet 23 euro aan die bewuste klant vragen voor die 12 euro te betalen en niet achteraf het mij in rekening brengen.....
ik heb er natuurlijk voor getekend..... maar het zijn onjuiste handelingen van de bank
ik heb er natuurlijk voor getekend..... maar het zijn onjuiste handelingen van de bank
-
Een klein beetje service, is bij de meeste banken ver te zoeken. Niet alleen bij de Rabo ook de ING kan er wat van. Eens heb ik een factuur direct aan de balie van deze bank betaald omdat van de betrokken firma dit de bankrelatie was. Men hoefde alleen maar het bedrag en rekeningnummer in te toetsen en het geld aan te nemen. Toen dat was gebeurd moest ik nog eens 12 euro behandelingskosten betalen. Als ik het op het postkantoor had gedaan, dan was er slechts 5 euro aan kosten berekend, hoewel er dan meer werk gedaan zou zijn omdat het later weer overgeboekt moest worden. Ik vindt dit verschil toch wel erg groot.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Over die tarieven valt gewoon te onderhandelen. Vraag bij uw relatiebeheerder gewoon elk kwartaal een specificatie op van die posten. Dat gaat op een gegeven moment meer kosten dan die 11 euro die ze beuren. Na 4x opvragen kunt u starten met de onderhandelingen....
Nee, jij moet tegen de klant zeggen dat bij een dergelijke wijze van betalen er eur 11 administratiekosten in rekening gebracht wordt. Dan is je probleem in een maand opgelost. Maar kennelijk laat je het probleem liever bestaan om er over door te blijven zeuren.dan moet de bank tegen de klant zeggen dat 12 euro niet genoeg is maar moet 23 euro aan die bewuste klant vragen voor die 12 euro te betalen en niet achteraf het mij in rekening brengen.....
Dat tarief van €.11,-- zal best wel kloppen van de Rabobank.
Als mensen contant willen storten op een rekening van iemand anders
kost dat inderdaad geld, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat degene die aan u moet betalen dat bedrag in rekening wordt gebracht,maar kennenlijk bij u.
Daar zou ik die klant op aanspreken en dan die kosten doorberekenen en adviseren voortaan per bank over te maken.
Als mensen contant willen storten op een rekening van iemand anders
kost dat inderdaad geld, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat degene die aan u moet betalen dat bedrag in rekening wordt gebracht,maar kennenlijk bij u.
Daar zou ik die klant op aanspreken en dan die kosten doorberekenen en adviseren voortaan per bank over te maken.
Banken doen ten onrechte moeilijk. Als ik het geld eerst contant stort op mijn rekening bij een automaat en dan via internet bankieren het bedrag overmaak naar een andere rekening, dan heeft het de bank net zoveel gekost als wanneer ik het geld op een andere rekening wil storten. Het zijn een paar getallen in een computer, meer niet. De kosten staan inderdaad niet in verhouding tot het verrichte werk.