Klopt het, dat er b.t.w. op heffingen geheven kan worden?.
Een heffing is toch al een vorm van belasting.
Ik heb nu het gevoel dat ik belasting op belasting betaal.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heffingen
Re: Heffingen
Je zou dus willen dat een heffing van 10 + 1,90 btw = 11,90 vervangen zou worden door een heffing van 11,90 vrij van btw?
Daar wordt je factuur alleen maar ingewikkelder van.
Daar wordt je factuur alleen maar ingewikkelder van.
-
Inderdaad ik begrijp de bedoeling. Heffing = tillen = oplichten! Er zijn talloze voorbeelden te noemen waar belasting op belasting wordt berekend. Neem de benzine, de prijs staat bol van de accijns en toch wordt hier nog eens btw op betaald. De energie nota, riool heffing, millieu heffing en nog zo een paar, waar ook nog eens de btw over wordt berekend. Zo zijn er nog enkele TIJDELIJKE heffingen geweest, welke ook nooit zijn teruggedraaid. Wat is tijdelijk, een mensenleven is ook tijdelijk! Ik heb dit weleens aan de belasting inspecteur gevraagd en deze zei dat ik volkomen gelijk had, maar dat zij ook alleen maar de regels uitvoerden welke door Brussel zijn opgelegd. Als het echt eerlijk zou gaan en alle btw over heffingen zouden worden teruggedraaid, dan zou het voor ons als consumenten toch wel een stukje aangenamer zijn.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Ja, kijk maar naar incassokosten, die komen boven op het te betalen bedrag en over die kosten worden ook nog eens btw geheven.
In nederland moet je gewoon armoede lijden of extreem veel geluk hebben om een goed leventje te bouwen.
We zijn de enige in de wereld waar zoveel belasting wordt betaald.
Zodra ik m'n kans zien ben ik weg hier, no hard feelings maar ik ga niet tot m'n 65ste werken en dan sparen voor boter op het brood met al die heffingen/belastingen en andere onzin die in de rest van de wereld niet bestaat.
In nederland moet je gewoon armoede lijden of extreem veel geluk hebben om een goed leventje te bouwen.
We zijn de enige in de wereld waar zoveel belasting wordt betaald.
Zodra ik m'n kans zien ben ik weg hier, no hard feelings maar ik ga niet tot m'n 65ste werken en dan sparen voor boter op het brood met al die heffingen/belastingen en andere onzin die in de rest van de wereld niet bestaat.