Dit zal misschien een lang verhaal worden, maar ik hoop dat iemand ons kan helpen...
Ik ben toen ik 19 was door mijn moeder op straat gezet, ze vond dat ik "opstandig" was en had geen zin meer in mij (letterlijke woorden), ik heb toen elke keer bij vrienden geslapen of in mijn auto, ik heb in die tijd ook uitkering aangevraagd, maar omdat ik op straat stond moest ik eerst een huurcontract hebben, dus dat deed ik, ik zou in een heel leuk flatje komen te wonen, tot de sociale dienst mijn moeder opbelde, nee hoor had ze galshard gezegd, mij dochter is zelf weggelopen!
Later ben ik ook nog mijn baan verloren doordat het contract afliep, maar ja zonder auto kon ik niks, en al het geld wat ik kreeg of nog zou krijgen van mensen die ik in het verleden had geleent gebruikte ik voor benzine.
Toen leerde ik mijn ex kennen, een hele leuke gozer op het eerste oog, tot wij ook samen krap zaten, ik was ook nog zwanger geworden, dit is weer een verhaal apart, maar kort gezegd, de kans dat ik zwanger zou worden, had de gynocoloog gezegd, dat was vrij klein. Mijn ex zei mij dat als ik telefoon abbonementen afsloot dat we dan de gadgets en telefoons weer konden verkopen, ik had nog nooit een abbonement afgesloten dus ik wist ook niet hoe het in elkaar zat, en als je een relatie hebt, mag je aannemen dat je je partner kan vertrouwen toch? Nou niet dus, hij stond negatief BKR geregistreerd en kon niks afsluiten of ik dat niet wilde doen, ja hoor dat wou ik wel, hij zei dat de abbonementen dan zouden stoppen wanneer er niks meer mee gedaan werd, niet dus!! Ik zit er nu nog aan vast!!
Plus alles liep gewoon door van rekeningen, rentes wat erover heen komt, belachelijke administratiemosten van deurwaarders enz enz.
Mijn ex heeft mij toen met 16 weken zwangerschap op straat gezet, hij ging, kwam ik later achter, vreemd met een ander meisje die ik ook kende.In mijn zwangerschap ben ik ook nog 3 keer verhuisd met mijn zooi omdat de ene bang was voor z'n eigen uitkering, en de ander weer toch te klein zat, en uiteindelijk ben ik bij mensen terecht gekomen die nu de wereld beteken voor mij!!
Ik kreeg eindelijk uitkering!! Naar de Stadsbank heen, maar ja daar zijn meer klanten dan dat er personeel is, dus ook dat liep de soep in! Ik moet nu zelfs achteraf ineens uitkering terug betalen want ik zou teveel hebben gekregen, waar ze dat vandaan halen, geen idee?
Nu heb ik een pracht van een kind gekregen vorig jaar, een lieve nieuwe vriend die WEL te vertrouwen is, me met alles wil helpen en zelfs een lening wil afsluiten om mijn schulden te betalen (dit is knap vervelend omdat ik me altijd zelf heb gered) maar hij kan geen lening opnemen, dit denk ik met te laag inkomen?
Ik ben ook druk op zoek naar een baan, maar ja met alleen VMBO en certificaten van een opleiding kom je tegenwoordig niet ver meer
Ik heb alles al geprobeerd, niks helpt, ik krijg nu alleen nog maar meer brieven en meer rentes wat erover heen gaat, dat schiet niet op! Ik solliciteer me een ongeluk, maar zonder resultaat!!
Wie kan mij tips geven bij welke instantie ik het beste terecht kan? Ik ben bereid om alles te doen om weer met een frisse start met mijn zoontje en nieuwe vriend te maken!!!
Als iemand tips heeft, zijn die van harte welkom!
Alvast bedankt!!!
Groetjes