| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kan ik het beste een product importeren?
-
Arne malfait
Hoe kan ik het beste een product importeren?
Hallo
Ik ben van plan 2 tafelbladen in hout te kopen ( 2,5m x 1m x 8cm en 1m x 1m x 8cm) in Indonesië en deze te laten
Importeren naar België (goedkoopste manier) ,maar ik heb er geen enkel idee van hoeveel dit kost of met welk bedrijf dit kan. Heeft iemand wat goede raad?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan 2 tafelbladen in hout te kopen ( 2,5m x 1m x 8cm en 1m x 1m x 8cm) in Indonesië en deze te laten
Importeren naar België (goedkoopste manier) ,maar ik heb er geen enkel idee van hoeveel dit kost of met welk bedrijf dit kan. Heeft iemand wat goede raad?
Alvast bedankt!
-
hänschen klein
Re: Hoe kan ik het beste een product importeren?
Als eerste denk ik daarbij meteen aan een vergunning, wanneer het om tropisch hout gaat dat niet zomaar mag worden geïmporteerd ...
E.e.a. kunt u via een zoekmachine waarschijnlijk uitvoeriger bestuderen. Lijkt mij niet een dagelijkse 'klus' voor de normale consument ...
Zoek eens op "hout importeren uit Indonesië" òf "tropisch hout invoeren uit Indonesië" enz.
Er zijn lokale importeurs die u mogelijk (ook in België) kunt aanspreken en op hun ervaring kunt meeliften:
https://duckduckgo.com/?q=tafelbladen+i ... 7_y&ia=web
Suc6 ermee!
E.e.a. kunt u via een zoekmachine waarschijnlijk uitvoeriger bestuderen. Lijkt mij niet een dagelijkse 'klus' voor de normale consument ...
Zoek eens op "hout importeren uit Indonesië" òf "tropisch hout invoeren uit Indonesië" enz.
Er zijn lokale importeurs die u mogelijk (ook in België) kunt aanspreken en op hun ervaring kunt meeliften:
https://duckduckgo.com/?q=tafelbladen+i ... 7_y&ia=web
Suc6 ermee!
Bij de meeste meubelfabrieken in Indonesië is het niet mogelijk om enkele stuks te bestellen. Dat gaat per container. En wanneer dat wel mogelijk is loop je stuk op de transport en verdere logistieke kosten.
Je zou de fabriek kunnen vragen of ze met een Nederlands bedrijf werken en of er een paar bladen mee de container in mogen.
Een serieuze Nederlandse firma zal dit echter nooit toestaan om geen problemen te krijgen met de douane.
Dit lijkt mij een kansloze missie.
Om welke bladen gaat het ? (Link)
Je zou de fabriek kunnen vragen of ze met een Nederlands bedrijf werken en of er een paar bladen mee de container in mogen.
Een serieuze Nederlandse firma zal dit echter nooit toestaan om geen problemen te krijgen met de douane.
Dit lijkt mij een kansloze missie.
Om welke bladen gaat het ? (Link)
Gaat het om tafelbladen die alleen in Indonesië (betaalbaar) gemaakt kunnen worden, bv met een bijzondere afwerking, zoals inleg- of houtsnijwerk? Of gaat het alleen om de houtsoort?
Er zijn in Nederland (en vast ook in België) houthandels in bijzondere houtsoorten die ook productiewerk doen. Wij hebben een blad laten maken (220 x 87 x 4,5 cm) in Zaandam.
Grote houten bladen zijn verassend zwaar. Om een zeereis onbeschadigd te overleven moeten ze ook nog in een flinke krat op maat verpakt worden, afgezien van alle papierwerk. Een hele klus en veel kosten.
Als het "noodzakelijk" is de bladen uit Indonesië te halen, kunt u ook een expediteur inschakelen. Als u zoekt op "expediteur Indonesië" krijgt u heel wat suggesties.
Welke keuze u ook maakt, succes en veel plezier van de nieuwe bladen.
Er zijn in Nederland (en vast ook in België) houthandels in bijzondere houtsoorten die ook productiewerk doen. Wij hebben een blad laten maken (220 x 87 x 4,5 cm) in Zaandam.
Grote houten bladen zijn verassend zwaar. Om een zeereis onbeschadigd te overleven moeten ze ook nog in een flinke krat op maat verpakt worden, afgezien van alle papierwerk. Een hele klus en veel kosten.
Als het "noodzakelijk" is de bladen uit Indonesië te halen, kunt u ook een expediteur inschakelen. Als u zoekt op "expediteur Indonesië" krijgt u heel wat suggesties.
Welke keuze u ook maakt, succes en veel plezier van de nieuwe bladen.
-
stofzuigertje
Architecten weten dit soort bijzondere materialen wel te vinden, speciale hier aanwezige importeurs van hard hout uit die landen die deze maten kunnen leveren.... wel reken ik op een duur tafeltje, en wat wil je totaal hiervoor betalen?
Mijn vers uit België geïmporteerde Audi is vermoedelijk voordeliger!
Mijn vers uit België geïmporteerde Audi is vermoedelijk voordeliger!
-
hänschen klein
Zoek op ifbbelgium en zet er nog een .be achter.
Daar krijgt u ongetwijfelt een professionele offerte.
Waarom raadt u specifiek dit bedrijf aan? Erg veel informatie geeft hun website niet. Heeft u er ervaring mee? Zo niet, dan lijkt het mij niet verstandig zo'n aanbeveling te doen.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden. Ik vond er in enkele ogenblikken ook een die veel meer informatie geeft en uitdrukkelijk houttransport en houten meubelen noemt als expertise. Daar zou ik dan eerder voor kiezen.
En als ik die kan vinden met de algemene zoektermen "expediteur Indonesië", dan kan de topicstarter dat ook.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden. Ik vond er in enkele ogenblikken ook een die veel meer informatie geeft en uitdrukkelijk houttransport en houten meubelen noemt als expertise. Daar zou ik dan eerder voor kiezen.
En als ik die kan vinden met de algemene zoektermen "expediteur Indonesië", dan kan de topicstarter dat ook.
-
hänschen klein
Bedrijven die kort van stof zijn maken geen overbodige reclame, dat bevalt mij en TS hoeft alleen maar een offerte aan te vragen.Erthanax schreef:Waarom raadt u specifiek dit bedrijf aan? Erg veel informatie geeft hun website niet. Heeft u er ervaring mee? Zo niet, dan lijkt het mij niet verstandig zo'n aanbeveling te doen.
U mag hier geen reclame maken. Snap dat nou eens een keer.hänschen klein schreef:Zoek op ifbbelgium en zet er nog een .be achter.
Die website bevat alleen gemeenplaatsen en open deuren. Werken ze wel voor particulieren? Een onervaren consument heeft bij een project als dit behoefte aan goede begeleiding; "kort van stof" is dan niet het eerste waar ik aan denk. Ik begrijp werkelijk niet dat u een bedrijf aanbeveelt/suggereert dat u helemaal niet kent.
Nogmaals: er zijn genoeg expediteurs gemakkelijk te vinden. TS hoeft alleen te weten dat hij een expediteur nodig heeft (en geen importeur). Hij kan dan zelf een shortlist maken en die bellen voor meer informatie.
Let op: een offerte laten maken is nogal wat werk en is niet altijd kosteloos.
Nogmaals: er zijn genoeg expediteurs gemakkelijk te vinden. TS hoeft alleen te weten dat hij een expediteur nodig heeft (en geen importeur). Hij kan dan zelf een shortlist maken en die bellen voor meer informatie.
Let op: een offerte laten maken is nogal wat werk en is niet altijd kosteloos.
Mijn eerste advies blijft overigens om de bladen in NL of B te laten maken, zolang er geen specifiek Indonesisch vakmanschap noodzakelijk is.
Goed en mooi hout is nooit goedkoop, bijzonder tropisch hout al helemaal niet. Maar een prijsvoordeel van aanschaf in Indonesië wordt al gauw tenietgedaan door alle kosten van formaliteiten, transport en heffingen.
Ik hoop dat TS nog wat meer achtergrond geeft en laat weten wat hij besloten heeft.
Goed en mooi hout is nooit goedkoop, bijzonder tropisch hout al helemaal niet. Maar een prijsvoordeel van aanschaf in Indonesië wordt al gauw tenietgedaan door alle kosten van formaliteiten, transport en heffingen.
Ik hoop dat TS nog wat meer achtergrond geeft en laat weten wat hij besloten heeft.
-
atlas1302
Wij hebben zelf een import licentie van hout op CV, als ik TS was zou ik mijn handen er niet aan branden. Als eerst dient u een hygiene certificaat te kunnen overhandigen van het hout, anders komt het niet eens van de boot af../
Heeft u nog zin? als particulier lukt u dit nooit, Wij hebben hier ook prachtig mooi hout voor weinig eurries, mogno oftewel teakhout. Marmer zou al een betere keus zijn en vind ik persoonlijk praktischer....hebben we ook toevallig, per ongeluk.
Succes.
Heeft u nog zin? als particulier lukt u dit nooit, Wij hebben hier ook prachtig mooi hout voor weinig eurries, mogno oftewel teakhout. Marmer zou al een betere keus zijn en vind ik persoonlijk praktischer....hebben we ook toevallig, per ongeluk.
Succes.
-
hänschen klein
*Die link naar IFB ... België
had als doel om de kosten te kunnen opvragen (een onderdeel van de topic) en daarbij vertrouwd te raken met de vragen die gesteld worden om überhaupt tot een realistische offerte te kunnen komen.
had als doel om de kosten te kunnen opvragen (een onderdeel van de topic) en daarbij vertrouwd te raken met de vragen die gesteld worden om überhaupt tot een realistische offerte te kunnen komen.